بیست و هشتمین منتخب تهران منتظر رای شورای نگهبان/نجفی نماینده می‎ماند یا حدادعادل جایگزین او می‎شود؟

حرف تازه : پس از آنکه تمامی اعضای لیست انتخاباتی امید در تهران رای آوردند، نسبت به نامزدی یکی از اعضای این لیست اعتراض شد. انگشت اشاره معترض که یکی از مقامات دولت احمدی‎نژاد بود؛ بیست و ششمین عضو این لیست را نشانه گرفته بود که بیست و هشتمین منتخب تهران در انتخابات مجلس دهم شده […]

حرف تازه : پس از آنکه تمامی اعضای لیست انتخاباتی امید در تهران رای آوردند، نسبت به نامزدی یکی از اعضای این لیست اعتراض شد.

انگشت اشاره معترض که یکی از مقامات دولت احمدی‎نژاد بود؛ بیست و ششمین عضو این لیست را نشانه گرفته بود که بیست و هشتمین منتخب تهران در انتخابات مجلس دهم شده بود. «عبدالرضا داوری» مشاور وزیر و رئیس مرکز مطالعات و آموزش وزارت کشور در دولت دوم احمدی‎نژاد مدعی بود که «محمدرضا نجفی» معاون اقتصادی استاندار مرکزی بوده و دیر از مسئولیتش استعفا داده تا نامزد انتخابات مجلس شود.

نخستین واکنش به این اعتراض را محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات داشت که گفت اساسا چنین سمتی وجود خارجی ندارد! نجات الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان هم پس از آن اعلام کرد که شکایتی در این باره به این شورا نرسیده تا مورد بررسی قرار گیرد.

اما داوری بار دیگر اعلام کرد که این شکایت را تقدیم شورای نگهبان کرده است. امروز حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور بار دیگر در معرض این سوال قرار گرفت که تکلیف نجفب چه می شود؟ او در پاسخ گفت: موارد مربوط به ثبت‌نام که مربوط به وزارت کشور است برای نجفی قانونی انجام گرفته است. از نظر وزارت کشور ایشان منتخب است. باید صبوری کرد تا ببینیم که نظر شورای نگهبان چه خواهد بود.

گفتنی است در صورت پذیرش این اعتراض از سوی شورای نگهبان، غلامعلی حدادعادل به عنوان نفر سی و یکمین منتخب تهران وارد پارلمان دهم خواهد شد. سرنوشتی که در مجلس ششم نیز برای او رقم خورد و با حذف علیرضا رجایی توانست وارد خانه ملت شود.

خبرآنلاین