بیا زین کیمیا زر کن مِسَت را…

بهنیا ثابت رفتار: کسب مدال برنز رقابت های تکواندوی المپیک ریو توسط کیمیا علیزاده، که حاصل سالها تلاش بانوان شایسته ایران زمین در سایه بیم و امید بود را از صمیم قلب به تمام دختران، بانوان و مادران ایران زمین تبریک می گویم. این مدال نشان افتخاری است که رنگ آن رنگ عشق است و جنس آن […]

بهنیا ثابت رفتار: کسب مدال برنز رقابت های تکواندوی المپیک ریو توسط کیمیا علیزاده، که حاصل سالها تلاش بانوان شایسته ایران زمین در سایه بیم و امید بود را از صمیم قلب به تمام دختران، بانوان و مادران ایران زمین تبریک می گویم. این مدال نشان افتخاری است که رنگ آن رنگ عشق است و جنس آن از جنس قلب پاک بانوی ایرانی.

المپیک ریو درس های زیادی داشت. از آن روزی که نشان داد یک مادر نیز می تواند در جمع بهترین های رشته ورزشی خود در المپیک باشد و “وظیفه مادر بودن” را فراموش نکند تا آن روزی که جوان ترین مدال آور تاریخ ایران در المپیک و نخستین مدال آور بانوان ایران در المپیک را با برنز کیمیا علیزاده به جهان معرفی کرد.

المپیک ریو غیرت و توانمندی بانوی ایرانی را نشان داد. بانوی ایرانی به هیچ چیز جز موفقیت فکر نکرد؛ تاریخ ساز شد و برای برنز خود عذرخواهی کرد! چون در قلب بزرگش باور داشت که می تواند بر قله افتخار بایستد و شاید می خواست کاری کند که هیچ شخصی به خود اجازه ندهد “غیرت” یک ورزشکار بانوی ایرانی را زیر سوال ببرد.

بانوی ایرانی می تواند “الهه” مهربانی و مادر بودن باشد و “رستم” و “سهراب” پرورش دهد و می تواند “کیمیا” بودنش را ثابت کند. به راستی بانوی ایرانی شایسته احترام است و این احترام گستره ای بسیار بزرگ را شامل می شود.

شاید بزرگترین پیام این افتخار آفرینی برای آن معدود افرادی باشد که هنوز نخواسته اند جایگاه بانوی ایرانی را باور کنند و این بهترین فرصت برای تجدید نظر آنها است تا ارزش وجودی خودشان را نیز ارتقا دهند.

بیا زین کیمیا زَر کن مِسَت را *** غنی گردان وجود مفلست را

بهنیا ثابت رفتار – مدیر مسئول