بیانیه سرگشاده کانون دانشگاه پیام نور در خصوص شهریه

تی تی خبر : کانون شهد آوینی دانشگاه پیام نور رشت با صدور بیانیه ای خطاب به مسئولین دانشگاه پیام نور استان و همچنین نمایندگان مجلس استان گیلان نسبت به اطلاعیه جدید این دانشگاه مبنی بر پرداخت سریع و با مهلت ناچیز شهریه دانشجویان واکنش نشان داده است. متن این بیانیه بدین شرح است: بسمه تعالی […]

پیام-نور-۲۸۰x225-400x300-300x225تی تی خبر : کانون شهد آوینی دانشگاه پیام نور رشت با صدور بیانیه ای خطاب به مسئولین دانشگاه پیام نور استان و همچنین نمایندگان مجلس استان گیلان نسبت به اطلاعیه جدید این دانشگاه مبنی بر پرداخت سریع و با مهلت ناچیز شهریه دانشجویان واکنش نشان داده است.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

دانشجوها ذخایراین ملت هستند ، مقدرات مملکت ما در آینده به دست دانشجویان امروز است … شئونات مختلفه کشور در دست دانشجویان است که آتیه کشور را آنها باید اداره بکنند … سعادت یک مملکت کلیدش به دست معلم است و به دست دانشجو … بنابراین هر مملکتی در عالم ، هر کشوری در عالم موجودیتش بسته است به دست دانشجو و معلم … صحیفه امام ،جلد ۷،صفحه ۲۵۴

سلام و درود خداوند بر روح پرفتوح امام راحل و بزرگوار امت و با تقدیم سلام و صلوات بر شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی از شهدای راه انقلاب تا شهدای مدافع حرم و با آرزوی سلامتی برای رهبر عظیم الشأن حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) ما اعضای کانون شهید آوینی دانشگاه پیام نور استان گیلان به نمایندگی از هزاران دانشجوی جوان ، مومن و انقلابی دانشگاه پیام نور استان گیلان ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و یوم ا… ۲۲ بهمن اعلام می کنیم ؛ که ما فرزندان انقلاب تا پای جان پیرو ولایت فقیه و حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) هستیم و خواهیم ماند و هم در جنگ سخت و هم چه در نبرد جنگ نرم تا آخرین قطره خونمان بر این عهد و پیمان خواهیم ایستاد.

اکنون که تنها چند دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد برخی مسئولان شعارها و اهداف انقلاب را فراموش کرده اند و یادشان رفته تاکیدات بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی را بر حمایت از حقوق اقشار مظلوم و مستضعف جامعه ، یقیناً در این بین مسئولان دانشگاه پیام نور نیز از این قاعده مستثنی نیستند و فراموش کرده اند که یکی از اهداف مهم انقلاب ایجاد آگاهی در بین مردم و علل الخصوص جوانان دانشجو بوده است ، همان دانشجویانی که به فرموده امام امت قرار بود مدیران آینده و رجال این مملکت شوند و دانشگاه راهی برای افزایش آگاهی جوانان می باشد و یکی از مسائل مورد نیاز برای افزایش آگاهی آرامش روانی است.

اکنون در شرایط سخت و بحرانی کنونی در شرایطی که اقتصاد کشور در آغازین روزهای پسابرجامی هنوز نتوانسته از حالت رکود خارج شود و اکثریت قریب به اتفاق خانواده های ایرانی با مشکلات مالی عدیده ای مواجه هستند ، اما نکته ای که بسیار حائز اهمیت تصمیم حیرت انگیز مسئولان دانشگاه پیام نور کشوراست که از شرایط متفاوت و جدید دریافت شهریه سخن می گویند.گویی افزایش شهریه متغیر و حتی ثابت به هر بهانه ای برای شان کافی نبود و تصمیم دارند تا این بار کل شهریه یک ترم را یکجا قبل از آغاز ترم تحصیلی دریافت کنند.

این موضوع باعث شده در آغاز ترم تحصیلی جدید دغدغه اصلی جوانان طالب علم عطف به مباحث مالی و حاشیه های اقتصادی گردد که بی شک بر روند علم آموزی ایشان تاثیرات سوء و منفی خواهد داشت. آیا دانشجویی که در چنین شرایطی و تحت فشار مالی تحصیل کند می تواند بهره لازم را از علم و اگاهی ببرد ؟ آیا اصلا مسئولین دانشگاه پیام نور کشور به فکر پرورش نیروهای انقلاب هستند؟ آیا به غنای هرچه بیشتر و افزایش سطح کیفیت علم آموزی وقعی گذاره اند یا تنها در گرفتن شهریه پیشتاز هستند.

هرچند که یکی از مهمترین قصورات این اتفاق نامبارک که در این برهه حساس فشار روانی مضاعفی را علاوه بر سایر دغدغده ها بر دانشجویان تحمیل کرده ، قطعا مسئولان دانشگاه پیام نور در تهران و استان ها هستند ، علی الخصوص مسئولان استانی دانشگاه پیام نور که نتوانستندمدافع حقوق دانشجویان خود باشند.

اما از نقش بی بدیل نمایندگان زحمت مجلس شورای اسلامی هم چشم پوشی نکنیم ، نمایندگانی که در این روزها سکوتی حیرت انگیز داشته اند و در این بین سکوت نمایندگان استان گیلان اما نابخشودنی تر است چرا که همه ما به خوبی می دانیم وضعیت اقتصادی و بیکاری در استان گیلان به شکلی فاجعه بار است ، نمایندگانی که این روزها بشدت درگیر فعالیت های انتخاباتی خودشان هستند و اصلا حواس شان نیست که در گوشه و کنار این استان خانواده ای هستند که دغدغه نان دارند و باید این بار یکجا و در کوتاه ترین زمان ممکن شهریه دانشجویان خود را پرداخت کنند.

نمایندگان استان ما بدانند که این سکوت بی پایان از سوی نسل جوان و دانشجو که امروزه بر همه امور آگاه است و موظف است تا به امر رهبری در سطح جامعه روشنگری کند ، بی پاسخ نخواهد ماند و نمی توانیم و نمی خواهیم در دوره تبلیغات باور کنیم که نماینده ای که امروز در برابر مشکلات موکلین خود سکوت کرده فردای بعد از رأی به وعده های خود پایبند خواهد ماند.

آیا این عزیزان بزرگوار نمایندگان نسل جوان و دانشجو نیستند؟ آیا جوانان و دانشجویان تنها برای گرم شدن ستاد های انتخابات باید استفاده شوند و وعده های رنگین تقدیم شان کرد ؟

حضرات مستطاب و بزرگوار عزیزان ۱۳ نماینده محترم استان گیلان فغان از این سکوت در برابر این مشکل و دغدغه بزرگ امروز که قشر عظیمی از جوانان این جامعه را در حیرت و سردرگمی فرو برده است جوانانی که دانشجویان دانشگاه پیام نور هستند.

ما جوانان مومن و انقلابی دانشگاه پیام نور منتظر اقدام عاجل نمایندگان سرتاسر این استان سرسبز برای پیگیری و برطرف نمودن این مشکل هستیم و اگر چنانچه در لابلای جار و جنجال های بیهوده سیاسی و انتخاباتی صدای اعتراض و درد دل ما به گوش نمایندگان مان نرسید و اقدامی صورت نگرفت ، قبل از همه شکایت مان را نزد پروردگار متعال خواهیم برد و بعد از آن در مدت زمان باقی مانده تا انتخابات مردمان زحمتکش و صبور گیلان زمین ، مخاطب صدای اعتراض و درددل های ما خواهند بود.

امام سجاد علیه‏ السلام :

اَللّهُمَّ إِنّى أَعوذُبِکَ مِنْ … أَنْ نَعْضِدَ ظالِما أَوْ نَخْذُلُ مَلْهوفا أَؤْ نَرومَ
خدایا به تو پناه مى ‏برم… از این که ظالمى را یارى کنیم و یا مظلوم و دلسوخته ‏اى را بى ‏یاور گذاریم.

صحیفه سجادیه ص ۵۶ ،فرازی از دعاى ۸

وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى

منبع : گیل خبر