بیانیه دفتر توسعه گردشگری شهرداری به مناسبت روز جهانی گردشگری

حرف تازه : دفتر توسعه گردشگری شهرداری به مناسبت روز جهانی گردشگری بیانیه صادر کرد. به گزارش حرف تازه به نقل از فرهنگسرای مجازی رشت ، دفتر توسعه گردشگری شهرداری که به مدیریت مهندس هادی زاده به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است به مناسبت روز جهانی گردشگری بیانیه ای صادر کرد که در ادامه […]

حرف تازه : دفتر توسعه گردشگری شهرداری به مناسبت روز جهانی گردشگری بیانیه صادر کرد.

به گزارش حرف تازه به نقل از فرهنگسرای مجازی رشت ، دفتر توسعه گردشگری شهرداری که به مدیریت مهندس هادی زاده به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است به مناسبت روز جهانی گردشگری بیانیه ای صادر کرد که در ادامه می خوانید:
یقینا روز جهانی گردشگری فرصتی ست تا موضوع گردشگری به عنوان یکی از سکوهای حرکت به سمت توسعه و پیشرفت کشور نقش خود را جدی تر نمایان نماید و به عنوان یکی از موثرترین ابزارهای دیپلماسی عمومی در ایجاد ارتباط و تعامل بین ملت‌ها، تقارب فرهنگ‌ها، شناخت اقوام گوناگون از یکدیگر، برقراری صلح و دوستی، اعتلای دانش بشری و ایجاد شور، امید و نشاط به پویایی اقتصادی و معیشت مردمان و ایجاد فرصتهای فراوان شغلی به توسعه پایدار کشور بانجامد.
امروزه بیش از یک میلیارد گردشگر در جهان به مقصدی خارج از کشور خود در حال سفر هستند و وجود این تعداد گردشگر، صنعت گردشگری را تبدیل به یکی از بخش¬های اقتصادی پیشرو نموده است که بسیاری از کشورها و شهرها از آن به عنوان اصلی ترین برنامه اقتصادی و درآمدی خود بهره مند می شوند.
در این میان، رشت، در کنار جاذبه‌های طبیعی و اقلیمی مناسب از یک غنای فرهنگی قابل ملاحظه ای برخوردار است که در ایران زمین زبانزد بوده است و رشت، فرهنگ شهر، شهر جشنواره ها، به عنوان مرکز سومین استان گردشگر پذیر ایران، دارای جاذبه های طبیعی و گردشگری زیادی ست. وجود بناهای تاریخی و جاذبه ها طبیعی و تاریخی و فرهنگی و میراث معنوی و فرهنگ غنی مردمان این دیار، رشت را شهری جذاب و دیدنی کرده است. فرصت ها و جاذبه های این شهر با جشنواره ها و رویدادهای متعددی که در طول سال برگزار می شود فرصتی را فراهم می کند تا بر سفره ی متنوع و سالم شهر خلاق غذا نشست و سفری خاطره انگیز را در این شهر تجربه نمود.

توجه به خصلت‌های روح‌گرایی، مهمان‌پذیری و گردشگر‌پذیری شهر رشت، این شهر را به پایگاه هدفمند برندسازی گردشگری با هدف گردشگری سلامت و هنر و خوراک تبدیل می‌کند و طرح بازآفرینی شهر رشت با دیدگاهی شهرنگر و با محوریت توسعه درون زا، توانسته است در سال اول اجرای برنامه های خود، با ایجاد پیاده راه فرهنگی در میدان مرکزی و تاریخی شهر با احترام به جداره با هویت و عملکرد تاریخی میدان و ارتباط آن با بازار سنتی به عنوان قلب تپنده شهر با هدف «بازخوانی هویّت فرهنگی» گامی جدی بردارد تا با اجرای این پروژه به عنوان پروژه محرک توسعه و جدیت در اجرای گام های بعدی در ایجاد شبکه هم پیوند پیاده راه در امتداد مسیرهای تاریخی و طبیعی، با طول بیش از هفت کیلومتر، به عنوان «بزرگترین پیاده راه دنیا » دست یابد.
با توجه به کد جهانی اخلاق گردشگری سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد که بیان شده است جمعیت محلی بایست در فعالیت های گردشگری همراهی نمایند و به نحو منصفانه ای از منافع فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حاصله از آن بهره مند شوند، کمپین «می رشت» فرصت مشارکت حداکثری شهروندان رشتی را به منظور بروز و ظهور خلاقیت های شهروندی در زمینه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و سلامت و همچنین گسترش کارآفرینی به عنوان اهداف والای فرآیند بازآفرینی شهر رشت مهیا می نماید و فرصت ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در یونسکو یقینا توجه گردشگران زیادی را به خود جلب نموده است.
در این راستا شهرداری رشت با ایجاد دفتر توسعه گردشگری اهتمام خواهد داشت تا با بهره مندی از دانش و تخصص و تجارب ارزشمند و تعامل با نهادها و اصناف و سازمان های مرتبط نسبت به شتاب دهی به برنامه ها به توسعه پایدار گردشگری شهر رشت توجه و اهتمام جدی نماید.
در این روز جهانی گردشگری، رشت، فرهنگ شهر، شهر جشنواره ها، با میراثی پر رمز و راز و فرهنگی غنی، مردمی مهربان و مهماندوست و شاد و محله های گوناگون و تاریخی خود، با آغوشی باز ، بازدید کنندگان را از سراسر جهان به خود جذب و دعوت می کند تا از طعم غذاهای متنوع این شهر بچشند و لذت گشت و گذاری به یادماندنی را تجربه نمایند.