بیانیه حزب مردم سالاری گیلان به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

حزب مردم سالاری گیلان همزمان با فرا رسیدن سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و در آستانه سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد بیانیه ای ارسال کرد.

به گزارش حرف تازه ، حزب مردم سالاری گیلان همزمان با فرا رسیدن ۱۴ خرداد سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و در آستانه سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد بیانیه ای ارسال کرد.

متن بیانیه حزب مردم سالاری گیلان به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بدین شرح است:

به نام خداوند یکتا

درود بر ملت شریف ایران. امروز چهاردهم خرداد مصادف با سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است؛ انقلابی که با خواست و اراده ملت ایران و پس از سالها مبارزه و زیر سایه رهنمودهای امام خمینی (ره) به ثمر نشست و بی شک نقطه عطف این مبارزات انقلابی قیام خونین ۱۵ خرداد بود.

اندیشه امام که بر مبنای مردمی بودن انقلاب استوار بود و با برداشت دقیق از مفاهیم اسلامی، بر نقش آرای مردمی در انتخاب مسئولان، ساده زیستی حکمرانان، پرهیز از تقسیم پست و مقام در بین نزدیکان و تامین رفاه عمومی تاکید ویژه داشت، افکار عمومی را با خود همراه ساخت و در نهایت با وجود دستگیری و تبعید امام، با اتحاد مردم در سراسر ایران زمین به سقوط رژیم شاهنشاهی و انتخاب «جمهوری اسلامی» انجامید.

مردم ایران با انقلابی ایدئولوژیک، با خواست اکثریت جامعه، حکومتی را برگزیدند که بنا بر فرمایشات بنیانگذار کبیر آن بر دو پایه مردمی بودن و اسلامی بودن استوار بود؛ حکومتی که با رفراندوم برگزیده شد و قرار بود بسیاری از مسئولان آن با رای مستقیم مردم و از خود مردم انتخاب شوند. قرار بود مسئولان آن نیز خداشناس و خداترس باشند و جدا از ملت نباشند؛ صدای مردم را بشنوند و صدای مردم باشند. مشکلات مردم را ببینند و در پی حل آن مشکلات گام بردارند. قرار بود از جنس مردم باشند و به فکر زر اندوزی نباشند و اگر شایستگی در اختیار داشتن یک صندلی مدیریتی را ندارند آن را به شایستگان واگذار نمایند.

این تفکرات بود که پیوند قلبی بین مردم و حاکمیت را رقم زد و حس پایبندی و تعلق به این سرزمین و امیدواری به آینده کشور آنچنان عمیق بود که در تمامی سالهای پس از انقلاب نیز ملت ایران در راه دفاع از کیان مملکت جانفشانی ها کردند و از جان خودشان و عزیزانشان برای این مرز و بوم گذشتند و شهید دادند و در تمامی بزنگاه های حساس نشان دادند فهم عمیقی از نیت بدخواهان دارند و خیر و صلاح مملکت و آینده ایران را به خوبی می شناسند.

شانیت ملت شریف ایران با آن پشتوانه تاریخی این نیست که امروزه آنچنان درگیر مسائل اقتصادی باشد که درصد قابل توجهی از جامعه نیازمند دریافت یارانه برای گذران روزگار خود باشند. این مشکلات هرچند به تحریم های خارجی نیز پیوند خورده است اما با مدیریت مقتدر، متخصص و متعهد داخلی و با بهره گیری از توانمندی دیپلمات ها، چهره های آکادمیک و تکنوکرات و اقتصاددان های داخلی و تمامی گروه های مردمی و پرهیز از انزوا در سیاست خارجی بخش عمده ای از مشکلات رفع خواهد شد؛ مشروط به آن که برخی جریان ها به دنبال دو قطبی سازی خودی و غیر خودی و حذف هیجانی غیرخودی ها نباشند.

ضمن عرض تسلیت به مناسبت ۱۴ خرداد ماه، سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، امید است با خرد جمعی، پرهیز از رفتارهای هیجانی، جلوگیری از یک دست ماندن قدرت، استفاده از ظرفیت تمامی جریانات، تکیه به خواست و آرای مردمی و توجه به اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب در مسیر عبور از مشکلات فعلی گام برداریم.

حزب مردم سالاری گیلان

۱۴ خرداد ۱۴۰۱