بیانیه احزاب و تشکلهای فرهنگی اصلاح طلب استان گیلان خطاب به روسای قوای مجریه، مقننه و قضائیه در خصوص مشکلات معلمان

احزاب و تشکلهای فرهنگی اصلاح طلب استان گیلان خطاب به روسای قوای مجریه، مقننه و قضائیه بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش حرف تازه، احزاب و تشکلهای فرهنگی اصلاح طلب استان گیلان خطاب به روسای قوای مجریه، مقننه و قضائیه بیانیه ای صادر کردند. در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ / عَلَّمَ الْإِنْسانَ ما لَمْ یَعْلَمْ» (سوره مبارکه علق آیات ۴ و ۵)

«معلمی» در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی و نخستین ویژگی ذات مقدس خداوند متعال و «آموختن» صفتِ ممتاز اوست؛ اما در کشوری که داعیه‌دار عدالت اسلامی است؛ نحوه تعامل با این انسان‌ های خداگونه در صفت آموختن چگونه است؟

ما را چه شده است که صبورترین، نجیب ترین و دلسوز ترین قشر جامعه مان ناچار می‌شوند برای رساندن درد خود به گوش مسئولان و اصلاح امور،دست به تجمع در خیابان بزند؟ اعتراضاتِ پیشگامانِ انقلاب و رسولانِ رسالتِ انبیا به کدام امور است؟

بی تردید آنها تنها درپی منافع و برطرف کردن مشکلات خود نیستند؛ بلکه دل نگران مردمی هستند که از فاصله عمیق طبقاتی، فقر گسترده، فساد و اختلاس، بیکاری و .. در رنجند؛ آنهم در حالی که خود درگیر سخت‌ترین شرایط و تبعیض ها بابت عدم اجرای صحیح قوانین موجود می باشند.

فرهنگیان خوب می دانند که بی توجهی، دور زدن و یا تعطیل کردن قوانین به بهانه ها و توجیه های واهی، نهایتا به گسترش هرچه بیشتر تبعیض، فساد خانمان برانداز و بی عدالتی منجر خواهد‌شد. از همین روست که مصرانه در پی احیا و اجرای صحیح قانون مدیریت خدمات کشوری هستند که متاسفانه بعد از سالها نادیده انگاری و یا اجرای ناقص، به طرح های ابتری چون رتبه بندی و همسان سازی رسید که البته همان هم در هزارتوی مجلس، دولت و شورای نگهبان به سرانجامی نرسیده است.

تشکل های فرهنگیان اصلاح طلب استان گیلان ضمن حمایت از فریادهای حق خواهانه همکاران شاغل و بازنشسته، مصرانه از روسای محترم قوای سه گانه انتظار دارند در فرصت کوتاه باقی مانده تا پایان سال جاری؛ توجه بیشتری به اعتراضات و مطالبات به حق و قانونی این اقشار آبرومند و شریف داشته باشند و در این راستا انتظار می رود:

۱٫ عدم اجرای دقیق قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۱۳۸۶ و خارج شدن بعضی از نهادها و وزارتخانه ها سبب شد تا این قانون به کلی از حیّز انتفاع خارج و موجبات شکاف، اختلاف و تبعیض فراتر از تصور در پرداخت حقوق بین کارمندان شود. لذا انتظار است: نسبت به احیا و اجرای ماده ۶۴ و ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری اقدام لازم را صورت داده و با صدور دستور اجرای ماده ۸۵ قانون مزبور در مورد بیمه‌ بازنشستگان و همسان سازی حقوق (برابر قانون مدیریت خدمات کشوری) زمینه برقراری عدالت در پرداخت حقوق ها و رفع تبعیض را فراهم نمایید.

۲٫ خبرهای نگران کننده ای از پاره ای اقدامات جهتِ تغییر ماهیت موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به گوش می رسد که سبب بروز نگرانی های گسترده میان اعضای این موسسه شده است. انتظار می رود ماهیت خصوصی صندوق ذخیره که حاصل تجمیع سالها اندوخته های خرد معلمان و سرمایه گذاری آنهاست حفظ و تثبیت و از دست اندازی دولت به آن جلوگیری شود. تا تجربه تلخ صندوق های بازنشستگی از نو تکرار نگردد.

۳٫ معلمانی که بابت فعالیتهای حق خواهانه و صنفی مورد اتهام قرار گرفته و دچار حبس و زندان شده اند؛ آزاد و مورد تفقد و دلجویی قرار گیرند و بستر برای تقویت و تحکیم همدلی و وفاق ملی فراهم شود.

والسلام علی من التبع الهدی

انجمن اسلامی معلمان گیلان
انجمن فرهنگیان گیلان
سازمان معلمان گیلان
مجمع اسلامی فرهنگیان گیلان
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی گیلان