ویدئوی منتشر شده در اینستاگرام هواداران ثابت قدم و شنیده هایی در خصوص مالکیت سپیدرود؛

بیات یا ثابت قدم؟ مساله این است…

حرف تازه – بر اساس شنیده ها با آن که چند وقتی است کیومرث بیات کار خود را عملا به عنوان مالک سپیدرود آغاز کرده است اما همچنان از سید محمد علی ثابت قدم شهردار معزول رشت و منتخب بی صلاحیت شهرداری گرگان در برخی محافل ورزشی به عنوان یکی از گزینه های مالکیت سپیدرود […]

حرف تازه – بر اساس شنیده ها با آن که چند وقتی است کیومرث بیات کار خود را عملا به عنوان مالک سپیدرود آغاز کرده است اما همچنان از سید محمد علی ثابت قدم شهردار معزول رشت و منتخب بی صلاحیت شهرداری گرگان در برخی محافل ورزشی به عنوان یکی از گزینه های مالکیت سپیدرود نام برده می شود!

این در حالی است که کیومرث بیات مبالغ قابل توجهی را نیز به تیم تزریق کرده است. در دو مرحله ابتدایی پرداخت ها بیش از ۶۰۰ میلیون تومان به باشگاه تزریق شد و بیات در گام سوم صحبت پرداخت ۳۰ درصدی قراردادها را به میان آورده است که تحقق آن می تواند منجر به افزایش انگیزه و اعتماد بازیکنان به مدیریت جدید شود.

اما بحث مالکیت مشروط او و شنیده هایی در خصوص این تلاش احتمالی ثابت قدم باعث شد تا شائبه هایی در خصوص امکان ادامه همکاری بیات و باشگاه سپیدرود به وجود بیاید که قطعا قطع همکاری بیات موجی از ناامیدی را در میان هواداران ایجاد خواهد کرد. اما خوشبختانه کیومرث بیات مدیر ورزشی و سرد و گرم چشیده ای است که با این بادها نخواهد لرزید و با قدرت به راه خود ادامه خواهد داد.

با برکناری نظرمحمدی و انتخاب امید روانخواه به عنوان سرمربی سپیدرود، پس از شوکی که به تیم وارد شد چند روزی است آرامش به اردوی سرخپوشان رشتی برگشته است اما انتشار آخرین پست اینستاگرامی ثابت قدم همزمان با این شایعات منجر به تقویت گمانه زنی ها در خصوص حضور او در سپیدرود و نگرانی های جدیدی شده است.

هرچند ممکن است این شنیده ها صحت نداشته باشد و تنها موجی در فضای مجازی باشد اما به هر حال غیر ممکن هم به نظر نمی رسد! به خصوص آنکه اینستاگرام هواداران شهردار معزول رابطه خوب او با رضا الماسخاله را در ویدئوی منتشر شده به تصویر می کشد! الماسخاله ای که شاید روحش هم از این ماجرا خبر نداشته باشد اما به هر حال خودش هم می داند که فرزند رئیس هیئت فوتبال بودن چه دردسرهایی دارد و بسیاری از مسائل خواسته یا ناخواسته به او ارتباط داده می شود.

از ارتباط خوب رضا الماسخاله و سید محمدعلی ثابت قدم که بگذریم از برخی سیاسیون اطراف سپیدرود که رابطه این روزهایشان با ثابت قدم حسنه شده است نمی توان به سادگی گذشت! احتمال تاثیر گذاری این افراد بر تصمیم مدیرکل ورزش و جوانان گیلان و تاثیر پذیری او نگران کننده ترین مساله در صورت صحت این شنیده ها است.

کیست که دوران پرحاشیه حضور ثابت قدم در راس شهرداری رشت را به یاد نداشته باشد و بدهی ها و تعهدات میلیاردی به جا مانده و حقوق های ماهها عقب مانده را فراموش کند؟ آیا سپیدرود خسته از نامهربانی ها که با تنی زخمی از رنج سالها به نبرد نابرابر با برخی رقبای تا دندان مسلح خود از لحاظ مالی می رود تاب و توان درگیری با حواشی جدید و بر دوش کشیدن بدهی های مالی بیشتر را دارد؟ آیا بازیکنانی که تازه مطالباتشان به وصول شدن نزدیک شده است با چنین اتفاقی انگیزه های خود را از دست نخواهند داد؟

شاید سپیدرود در دوران شهردار بودن ثابت قدم در رشت به لیگ برتر صعود کرده باشد اما فراموش نکنیم حمایت های صورت گرفته از سوی مدیریت شهری با تصمیم و تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رشت در آن دوره پرداخت شده و از جیب و حساب شخصی آقای شهردار آن روزها نبوده است! 

ضمن آنکه از یاد نبریم پرداختی های خوب بیات در همین مدت کوتاه در مقایسه با کارنامه تیره و تار ثابت قدم در پرداخت حقوق های کارکنان خود در دوران شهرداری، به اندازه کافی کفه ترازوی بازیکنان را به سمت بیات سنگین خواهد کرد اما تصمیم گیرنده نهایی بازیکنان نیستند… 

امیدواریم این شنیده ها بی اساس باشد و سپیدرود، این سرمایه اجتماعی گیلان، از حواشی درونی تیم در امان بماند و با خروش و اقتدار به راه خود ادامه دهد و شاید بزرگترین کمک ممکن شهردار معزول رشت نیز پایان دادن به این شایعات و فاصله گرفتن از تیم برای حفظ آرامش و کسب نتیجه مطلوب باشد.