محمدحسن عاقل منش همزمان با نصب سومین ساعت آفتابی بوستان ملت پیشنهاد داد:

بوستان ملت بزرگترین بوستان ساعت آفتابی جهان شود

محمدحسن عاقل منش عضو شورای اسلامی شهر رشت و از چهره های فرهنگی شناخته شده این شهر، پیشنهاد داد: بوستان ملت به بزرگترین بوستان ساعت آفتابی جهان تبدیل شود.

حرف تازه – محمدحسن عاقل منش عضو شورای اسلامی شهر رشت و از چهره های فرهنگی شناخته شده این شهر، پیشنهاد داد: بوستان ملت به بزرگترین بوستان ساعت آفتابی جهان تبدیل شود.

محمد حسن عاقل منش به دعوت انجمن نجوم ثاقب در مراسم «انقلاب تابستانی» که در بوستان ملت رشت و با «برنامه ‌های هیجانی» همراه بود حضور یافت.

در این مراسک که به همت «انجمن نجوم ثاقب» برگزار گردید، سومین ساعت آفتابی در «بوستان ملت رشت» با شور و هیجان علاقه ‌مندان به نجوم و ستاره‌ شناسی نصب و راه ‌اندازی گردید.

پیش از این دو ساعت آفتابی در این بوستان به همت انجمن نجوم ثاقب نصب شده بود و با نصب سومین ساعت آفتابی که از نوع ساعت قطبی بوده، تعداد این ساعتها در «بوستان ملت رشت» به عدد سه رسید.

محمد حسن عاقل منش در جمع با شکوه حاضر بیان داشت: با فعالیت این انجمن نوجوانان و جوانان بسیاری به فعالیتهای علمی نجوم روی آورده ‌اند.

همچنین وی خاطر نشان کرد: با تلاش دکتر محمد باقری و همراهانش همچون علی وقوعی و خانمها جاوید و جهاندار و … این انجمن در رشت منشا اثر خیر و برکت شده و هم‌اکنون بسیاری از فعالان نجوم این انجمن نه تنها در رشت بلکه چهره‌ ای شناخته شده در استان، کشور و حتی جهان هستند که از جمله‌ی آنها می‌توان به عرفان اسماعیلی اشاره کرد.

عاقل منش در ادامه اظهاراتش، فعالیتهای علمی انجمن نجوم ثاقب را ستود و خواستار همکاری مسوولان با این تشکل مردمی شد و گفت: می ‌توان «بوستان ملت» را در آینده به بزرگترین بوستان ساعتهای آفتابی نه تنها در ایران بلکه جهان تبدیل کرد.

گفتنی است، یکم تیر ماه که بلندترین روز سال است، روزی است که با نام «انقلاب تابستانی» شناخته می ‌شود.

بوستان ملت بزرگترین بوستان ساعت آفتابی جهان شود

بوستان ملت بزرگترین بوستان ساعت آفتابی جهان شود

روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت