«امین صالحی» خوانندۀ جوان گیلانی:

به هنرمندان گیلانی بها داده شود

حرف تازه : از مسئولین استان انتظار می‌رود که به هنرمندان گیلانی بها دهند و صدا و سیمای مرکز گیلان بیشتر آثار هنرمندان بومی را پخش کند. «امین صالحی» خوانندۀ جوان گیلانی است که این روزها آهنگ‌هایش با استقبال خوب جوانان روبرو شده و توانسته است در عرصۀ موسیقی استان اعتبار ویژه‌ای کسب کند؛ وی فارغ‌التحصیل […]

حرف تازه : از مسئولین استان انتظار می‌رود که به هنرمندان گیلانی بها دهند و صدا و سیمای مرکز گیلان بیشتر آثار هنرمندان بومی را پخش کند.

«امین صالحی» خوانندۀ جوان گیلانی است که این روزها آهنگ‌هایش با استقبال خوب جوانان روبرو شده و توانسته است در عرصۀ موسیقی استان اعتبار ویژه‌ای کسب کند؛ وی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان است و هم‌اکنون به عنوان دبیر انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان استان گیلان فعالیت می‌کند. به بهانه انتشار آهنگ «بازیگر» و اجرای آن در اجتماع ۹ هزار نفری مردم شهر رشت در روز هشتم دی ماه سال جاری در پیاده راه مرکزی رشت (میدان شهدای ذهاب)، گفتگویی با این خوانندۀ جوان و خوش‌آتیه انجام داده‌ایم که با هم می‌خوانیم:

لطفا برای مخاطبان ما بفرمایید که از چه زمانی متوجه شدید که به موسیقی علاقه‌مندید و صدای خوبی دارید.

از دوران نوجوانی به علاقۀ خود به موسیقی پی‌بردم. در سال ۱۳۷۸ آموزش گیتار را شروع کردم و از سال ۸۰ به خوانندگی علاقه‌مند شدم. سال ۸۲ برای گذراندن دوره‌های آموزش حرفه‌ای موسیقی به تهران رفتم. سلفژ و آهنگسازی را نیز نزد اساتید خوبی همچون آقایان علی تفرشی و داریوش خواجه‌نوری فراگرفتم.

از اولین کارتان بگویید؛ به‌خاطر دارید چه سالی بود؟

بله؛ سال ۸۹-۸۸ اولین اثرم بنام «ماه» تولید و پخش شد. ترانه و آهنگسازی این کار را خودم انجام داده بودم. چون اولین کارم بود سعی کردم اثری خاص و متفاوت تولید کنم. شش ماه ساخت این آهنگ طول کشید. در تنظیم این آهنگ چندین بار از افکت‌های سه بعدی استفاده شد که در آن سال‌ها کار نویی بود.

از اولین آهنگ‌تان گفتید؛ از اولین اجرای زنده‌تان نیز بگویید.

شاید جالب باشد که بدانید وقتی سال ۸۸ وارد دانشگاه لاهیجان شدم؛ در جلسه معارفه دانشجویان جدید‌ الورود با خودم گفتم ای کاش روزی بتوانم در این سالن زیبا موسیقی اجرا کنم. دو سال از این آرزوی من گذشت و سال ۹۰ به لطف اعتماد مسئولین محترم دانشگاه در روز جشن نیمه‌شعبان دو اجرای زنده موسیقی انجام دادم.

حس و حالتان در زمان اجرای آهنگ «بازیگر» در روز هشتم دی و در حضور بیش از ۹ هزار نفر مردم شهر رشت چگونه بود؟
حس اجرا در فضای باز نسبت به فضای سرپوشیده بسیار متفاوت است. اجرا در حضور باشکوه مردم در روز بصیرت و زیر باران رحمت الهی، انگیزه و انرژی زیادی به من داد تا از تمام توانم برای اجرا استفاده کنم. وقتی همراهی مردم با آهنگ را دیدم بسیار لذت بردم. این مراسم و اجرای من از رسانه ملی بطور زنده پخش ‌شد.

در آفرینش آثارتان دنبال چه معیارهایی برای جذب مخاطب هستید؟
ذات و هدف اصلی هنر، دعوت هنرمندان و هنردوستان به سمت یگانه خالق هستی است؛ من برای مخاطبین آثارم احترام زیادی قائل هستم و سعی می‌کنم در حد توانم از بهترین امکانات و هنرمندان استفاده کنم؛ هنگام انتخاب ترانه‌هایم، اشعار مثبت و معنوی را انتخاب می‌کنم و از خواندن ترانه‌های منفی و سیاه، که جامعه را به سمت ناامیدی و انحراف تشویق می‌کند پرهیز می‌کنم.

با این حساسیتی که در انتخاب ترانه‌ و موسیقی آثارتان دارید چقدر خود را موفق می‌دانید و توانسته‌اید انتظارات طرفداران‌تان را برآورده کنید؟
تقریبا به آرزوها و خواسته‌هایی که در موسیقی داشتم رسیده‌ام. تاکنون مقام‌های زیادی در جشنواره‌های مختلف کسب کرده‌ام که چند نمونه آن را عرض می‌کنم: مقام اول موسیقی پاپ کشور در جشنواره مدرسه عشق سال ۹۳، مقام اول جشنواره موسیقی سازمان بسیج هنرمندان گیلان سال ۹۴، انتخاب و تقدیر در جشنواره عمار استان سال ۹۵ و… حالا فقط در انتظار معروفیت و محبوبیت در سطح اول موسیقی کشور هستم.

غیر از خوانندگی به چه کاری علاقه دارید؟
من بیشتر به کارهای مرتبط با موسیقی علاقه‌مندم. غیر از خوانندگی، به آهنگسازی و تدریس موسیقی مشغول هستم. تاکنون برای دو فیلم مستند آهنگسازی کرده ام. موسیقی تیتراژ پایانی فیلم «گنجشک خونین پر» به کارگردانی سرکار خانم سیده صدیقه میرغفاری یکی دیگر از آثار ساخته شده من است.

چه خواسته‌ای از مسئولان استان دارید؟
تنها خواسته هنرمند این است که هنر و اثرش در معرض دید قرار گیرد و به نظر من بهترین ویترین، رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما هستند. از مسئولین استان انتظار می‌رود که به هنرمندان گیلانی بها دهند و صدا و سیمای مرکز گیلان بیشتر آثار هنرمندان بومی را پخش کند. گیلان دارای آهنگسازان و خوانندگان بسیار خوبی است؛ چرا این همه استعداد نادیده گرفته می‌شود و فقط از یک سری افراد خاص استفاده می‌کنند؟

اگر در پایان صحبتی با اهالی موسیقی گیلان و مخاطبین موسیقی خودتان دارید بفرمایید.
به تمام هنرمندان استان گیلان خداقوت عرض می‌کنم و آرزوی بهترین‌ها را برایشان دارم. به عزیزانی که قصد ورود به دنیای حرفه‌ای هنر را دارند توصیه می‌کنم اگر عشق خالصانه و همت بالا دارند وارد این عرصه شوند چون موفقیت در هنر پشتکار زیادی می‌طلبد و بسیار سخت و زمان‌بر است. در پایان از خداوند منان برای کشور عزیزم ایران و برای مردم شریف این مرز پرگهر، عزت و سربلندی مسئلت دارم. موفق باشید.

دانلود آهنگ امین صالحی به نام بازیگر

امیر رمضانی کینچاه / شمال ما