سید امیرحسین علوی:

به نمایندگی از اعضای شورا به دلیل سختی هایی که این روزها در وضعیت ترافیکی شهر به وجود آمده است عذرخواهی می کنم

حرف تازه : سید امیر حسین علوی صراحتا با درخواست شهرداری منطقه یک رشت برای جابجایی سه ردیف بودجه مخالفت کرد. این سه ردیف بودجه شامل تملک حاشیه رودخانه ها و تملک مسیر سرگل به سعدی هم می شوند که از اولویت های شورا به شمار می رود. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی […]

حرف تازه : سید امیر حسین علوی صراحتا با درخواست شهرداری منطقه یک رشت برای جابجایی سه ردیف بودجه مخالفت کرد. این سه ردیف بودجه شامل تملک حاشیه رودخانه ها و تملک مسیر سرگل به سعدی هم می شوند که از اولویت های شورا به شمار می رود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت در جلسه مشترک صبح امروز کمیسیون های بودجه و عمران شورای رشت، با اشاره به عدم تحقق بودجه شهرداری رشت تصریح کرد: هفته آینده یک جلسه غیرعلنی با شهردار و معاونین خواهیم داشت و این مسائل را بررسی خواهیم کرد.

سید امیر حسین علوی با بیان اینکه به نظر می رسد اولویت هزینه به سمت پروژه هایی می رود که شهرداری می خواهد خاطر نشان کرد: رشت نیازهای انباشته فراوانی از گذشته دارد اما در اجرای آنها به اولویت بندی نیازمندیم و بازگشایی سه محور در اولویت شورا بود.

وی در ادامه با انتقاد از کیفیت آسفالت های شهر رشت اظهار داشت: در سه سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه پروژه آبهای سطحی شده است و در سال جاری ۴۶ میلیارد تومان برای آسفالت در نظر گرفته شده است. سال گذشته هم هزینه های زیادی در خصوص آسفالت شد اما امروز مردم در سبد رفاهی خود اثر مثبت این هزینه ها در حوزه آسفالت را نمی بینند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت افزود: به نمایندگی از اعضای شورا به دلیل سختی هایی که این روزها در وضعیت ترافیکی شهر به وجود آمده است عذرخواهی می کنم.

وی با اعلام اینکه با زیباشدن شهر مخالف نیستم در ادامه گفت: منابع مالی محدود است. باید پروژه ها اولویت بندی شود. بعضی موارد که اولویت است در ابتدا انجام شود و مابقی در اولویت های بعدی قرار بگیرد و شورا در این خصوص باید چاره اندیشی کند.

سید امیرحسین علوی در بخش دیگری از سخنان خود به مسیر تراموا که در آینده قرار است اجرا شود اشاره کرد و گفت: با عبور تراموا مجددا در مسیری که شهرداری منطقه یک رشت مد نظر دارد (فرودگاه تا چهارراه گلسار) نیاز به تغییراتی داریم و اینها مسائلی است که از ابتدا باید دیده شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت در خصوص بودجه سال آینده گفت: پروژه هایی که اولویت شورا است مصوب می کنیم و مابقی یک به یک در شورا بررسی می شود و منوط به اخذ مجوز شورا می تواند اجرایی شود.

وی با با اشاره به جزییات مالی پیش بینی شده در پروژه بهسازی مسیر فرودگاه تا چهارراه گلسار رشت که مد نظر شهرداری منطقه یک است گفت: واقعا امروز در جاده انزلی مشکل آبگرفتگی داریم که حدود ۳۰ میلیارد تومان بابت آبهای سطحی در این مقطع از سال هزینه کنیم؟ واقعا اولویت اصلی مسیر جاده انزلی چنین هزینه و چنین پروژه ای است؟ مردم مشکلات واجب تری دارند.