سخنی با رضا رسولی؛

به نظر شما همیشه حق با شهردار رشت است؟!

حرف تازه – رضا رسولی در حالی عملکرد شهرداری رشت را نسبت به سایر دستگاه های اجرایی درگیر در بحران برف اخیر قابل قبول تر قلمداد می کند که بی شک دستگاه هایی چون اداره گاز و یا شرکت پخش فرآورده های نفتی در حوزه کاری خود عملکرد بسیار بهتری نسبت به شهرداری رشت در روزهای […]

حرف تازه – رضا رسولی در حالی عملکرد شهرداری رشت را نسبت به سایر دستگاه های اجرایی درگیر در بحران برف اخیر قابل قبول تر قلمداد می کند که بی شک دستگاه هایی چون اداره گاز و یا شرکت پخش فرآورده های نفتی در حوزه کاری خود عملکرد بسیار بهتری نسبت به شهرداری رشت در روزهای اخیر داشته اند.

جلسه دیروز کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با حضور شهردار و برخی از مدیران شهرداری در ساختمان شورای شهر برگزار شد. جلسه ای که به نظر می رسید با توجه به انتقادات اخیر برخی از مسئولین استانی به عملکرد شهرداری در بحران برف و همچنین مشکلاتی که پس از بارش برف نیمه سنگین برای شهروندان رشتی به وجود آمده بود، با حواشی فراوان همراه باشد. با این حال ریاست رضا رسولی بر این جلسه و حضور فاطمه شیرزاد، اسماعیل حاجی پور و مظفر نیکومنش در آن اصلا روز سختی را برای شهردار و مدیران شهرداری همراه با وی رقم نزد.

آنچه که در این جلسه بیشتر از تکرار اظهارات شهردار مبنی بر نبود مدیریت یکپارچه شهری و یا گم شدن مسئولیت و … جلب توجه می نمود، اظهارات مدیران شهرداری همراه با ثابت قدم در بزرگنمایی عملکرد شهرداری علیرغم تمام انتقادات وارده نبود، بلکه تعریف و تمجید رسولی، رئیس این کمیسیون از عملکرد شهرداری در بحران برف اخیر بود.

فارغ از تمام آنچه که در این روزها در نقد و یا تایید عملکرد شهرداری رشت در رسانه های گروهی و سایت ها آمده است، هدفی که در پس این گزارش به آن پرداخته خواهد شد نه بررسی مجدد این مسائل و پیدا کردن درصد تقصیر دستگاه های اجرایی به تفکیک، بلکه طرح یک سوال از رییس کمیسیون ترافیک شورای شهر رشت است: آیا تاکنون حتی یک انتقاد به عملکرد شهردار رشت داشته اید؟!

به همان اندازه که مخالفت های همیشگی و بدون پشتوانه منطقی از عملکرد شهردار رشت محکوم به شکست است، دفاع تمام قد از ثابت قدم در هر شرایطی و تشکر و قدردانی از مسئولین شهرداری رشت در هر موردی هم با هیچ عقل و استدلالی جور در نمی آید چراکه بی شک در عملکرد شهرداری رشت از زمان روی کار آمدن ثابت قدم تاکنون ضعف هایی وجود داشته است که حتی خود شهردار نیز بر آن معترف بوده، لذا دفاع از عملکرد شهرداری در هر زمان و مکان نه تنها سودی به حال شهردار و مجموعه شهرداری نخواهد داشت، بلکه شائبه هایی را نیز قوت خواهد بخشید، شائبه هایی که یک طرف آن خود شهردار رشت است.

چندی پیش بود که رسولی در اظهار نظری جالب در خصوص پرداخت نشدن حقوق کارکنان شهرداری پس از چند ماه متوالی، علت این موضوع را عدم پرداخت مطالبات شهرداری توسط بدهکاران دانسته بود، البته رئیس کمیسیون ترافیک هیچگاه به این سوال پاسخ نداد که چرا این بدهکاری تنها شامل حال کارگران شده و اخلالی در پرداخت پاداش مدیران شهرداری ایجاد نکرد؟! حالا هم این عضو شورا به استناد اظهاراتی که از وی در رسانه ها منتشر شده است، عملکرد شهرداری رشت را در بین دستگاه های اجرایی درگیر در بحران برف قابل قبول تر قلمداد می کند. هرچند شاید بتوان به شهرداری رشت در مقایسه با عملکرد شرکت توزیع نیروی برق نمره بهتری داد، اما به هیچ عنوان نمی توان گفت که مثلا شهرداری رشت نسبت به اداره گاز و یا اداره پخش فرآورده های نفتی عملکرد قابل قبول تری را داشته است، چراکه در اوج بحران برف و بی برقی و زمانی که معابر مسدود بوده و خبری هم از بازگشایی معابر فرعی توسط ماشین آلات شهرداری نبود، دل مردم تنها به گرمای خانه خوش بود و بس.

علیرغم اینکه مهندس رسولی مقبولیت عملکرد شهرداری را نسبت به سایر دستگاه های اجرایی درگیر در بحران برف برخواسته از نظر شخصی خود می داند، اما در روز انتخابات همین نظرات شخصی داوطلبان ورود به پارلمان شهری در معرض سنجش مردم قرار خواهد گرفت و بی تردید منتقدان منصف عملکرد شهرداری این نظرات شخصی را به یاد خواهند داشت.

نگارنده به هیچ عنوان منکر زحمات مجموعه شهرداری در بحران برف اخیر نیست، اما حمایت همیشگی از عملکرد شهردار و پرسنل شهرداری را به همان اندازه ای مذموم می داند که مخالفت همیشگی با ثابت قدم و عملکرد وی نکوهیده و مورد انتقاد است. بی شک هر شهروند منصفی می پذیرد که در کنار فعالیت های مثبت ثابت قدم در راس مجموعه شهرداری، انتقاداتی نیز به عملکرد وی در حوزه های گوناگون وارد است و دفاع از تمام تصمیمات شهردار رشت و عدم انتقاد به وی حتی در یک مورد، مغایر با وظایف نظارتی اعضای شورا بر عملکرد شهرداری خواهد بود. 

منبع : خزر آنلاین