در گفتگو با فرهاد رحیمی لژیونر پرافتخار کبدی گیلان مطرح شد؛

به عنوان تنها ملی پوش کبدی گیلان حمایت خاصی از مسئولین ندیدم/ آرزوی من کسب مدال طلای بازیهای آسیایی است

حرف تازه – امروز به گفتگو با فرهاد رحیمی تنها لژیونر کبدی گیلان و تنها ملی پوش گیلانی کبدی نشسته ایم. متن این گفتگو را در ادامه مشاهده می کنید: خودتان را برای مردم به صورت کامل معرفی می کنید؟ فرهاد رحیمی هستم متولد سال ۱۳۶۷ دراستان گیلان شهر تالش و ساکن تالش. ازسال ۸۶ […]

حرف تازه – امروز به گفتگو با فرهاد رحیمی تنها لژیونر کبدی گیلان و تنها ملی پوش گیلانی کبدی نشسته ایم. متن این گفتگو را در ادامه مشاهده می کنید:

خودتان را برای مردم به صورت کامل معرفی می کنید؟
فرهاد رحیمی هستم متولد سال ۱۳۶۷ دراستان گیلان شهر تالش و ساکن تالش. ازسال ۸۶ ورزش کبدی را شروع کردم و ازسال ۹۱ وارد تیم ملی شدم.

میزان تحصیلات وشغلتان چیست؟
بنده لیسانس تربیت بدنی هستم و درحال حاضر جایی مشغول به کار نیستم.

آقای رحیمی شما با وجود اینکه تنها لژیونر گیلان و تنها گیلانی عضو تیم ملی کبدی هستید شغلی ندارید؟
بنده با اینکه تنها لژیونر از گیلان و تنها ملی پوش در تیم ملی کبدی جمهوری اسلامی ایران هستم و افتخارات زیادی برای استان گیلان به دست آوردم ولی هنوز هیچ شغل ثابتی ندارم و بعد از دوران ورزشی خود نمیدانم باید چه کاری کنم و این درصورتی است که بنده متاهل و دارای یک فرزند هستم و همین کار را برای من سخت می کند. بنابراین از مسئولین و مدیر کل ورزش و جوانان استان و استاندار محترم  انتظار دارم با توجه به سابقه و تحصیلاتی که دارم مشکل شغلی بنده را پیگیری کنند تا با ذهن باز و قدرت بیشتری افتخار آفرینی کنم.

در چه سالی وارد رشته کبدی شدید؟  و اولین تیمی که درآن بازی کردید کدام تیم و درچه سالی بود؟
ازسال ۸۶ کبدی را درتالش شروع کردم و تا سال ۸۹ در تالش در تیم های دانشگاه پیام نور و دهیاری تالش بازی کردم و بعد از آن به اولین تیم خارج از تالش که تیم تختی تهران بود رفتم که با آن تیم توانستم در لیگ برتر کشور مقام سوم را کسب کنم.

درحال حاضر در کدام تیم و در چه پستی بازی می کنید؟
درتیم تلگو تایتانر حیدر آباد هند بازی می کنم. پست بنده دراین تیم دفاع راست است  و خداراشکر با اینکه سال اولی بود که در این تیم حضور داشتم و با توجه به سطح بالای مسابقات توانستم در ۱۹ بازی از ۲۱ بازی برای تیمم بازی کنم که در دو بازی بهترین بازیکن زمین شناخته شدم و تیم ما درگروه خود به مقام چهارم دست یافت و شرایط مناسبی برای خودم ایجاد کردم.

سال بعد هم در همین تیم بازی می کنید یا پیشنهادهای دیگری دارید؟
از تیم های دیگر پیشنهاد دارم که تیم های معتبر خارجی هستند ولی سرپرست تیم تلگو برای ماندن در تیم برای سال بعد، صحبت هایی داشتند و باشگاه تمایل به ادامه همکاری دارد.

پیشنهادتان به جوانان درباره پیشرفت در این رشته چیست؟
ازآنجایی که ورزش کبدی یک ورزش تیمی است و نیاز به یک همبستگی تیمی دارد و برای ایجاد همبستگی باید ذهن و بدن از هر لحاظ آماده باشد تا بهترین کارایی را در لحظه داشته باشد بنابراین تنها چیزی که برای کسانی که دنبال موفقیت در این رشته ورزشی هستند آمادگی جسمانی و ذهنی بالا است که به تمرینات منظم نیاز دارد.

چند بازیکن لژیونر در رشته ورزشی کبدی در ایران و چند بازیکن لژیونر درگیلان داریم؟
تمام بازیکنان تیم ملی ایران لژیونر هستند که ۶ بازیکن از استان گرگان ۲ بازیکن از سیستان وبلوچستان و تنها نماینده گیلان هم بنده هستم.

آیا از گیلان دردوره های قبل لژیونر داشتیم؟
نه من تنها لژیونر گیلانی تا به امروز در رشته کبدی در این استان هستم.

شما از چه سالی به عضویت تیم ملی ایران در آمدید؟ از گیلان بازیکن دیگر هم در تیم ملی ایران حضور دارد؟ و قبل از شما در تیم ملی چه کسانی عضویت داشتند؟
بنده از سال ۹۱ درترکیب تیم ملی ایران قرار گرفتم البته قبل از ما افرادی در اردوهای تیم ملی بودند ولی در ترکیب تیم ملی حضور نداشتند که این افراد مانند حداد رحیمی و اکبر پورنامدار و درقسمت بانوان سرکارخانم هاجر شاهین کمال حضورداشتند که نایب قهرمان جهان شدند ولی درحال حاضر فقط بنده درتیم ملی حضور دارم و بازی می کنم.

چه افتخاراتی درتیم ملی وتیمهای باشگاهی خود کسب کرده اید؟
نایب قهرمانی بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی، مدال نقره جهان ، مدال طلا آسیایی هایانگ ، مدال نقره بازیهای داخل سالن، مدال طلا آسیایی عمان، مدال طلا جام باشگاه های آسیا ، چهار دوره قهرمانی درلیگ برترایران و دومقام دومی و سومی در لیگ برتر در کارنامه خود دارم.

چه کسانی شما را به این ورزش تشویق کردند؟
بنده با حمایت و تشویق برادرم حداد رحیمی و دوست عزیزم اکبرپورنامدار وارد این رشته شدم که از هر دو عزیز تشکر ویژه میکنم.

شما قبلا در رشته ورزشی دیگری فعالیت می کردید؟ چه رشته ای بود؟ چگونه شد به این رشته روی آوردید؟
بله بنده از سال ٧٩ تا٨۵ در رشته ورزشی کیک بوکس فعالیت داشتم و از آنجایی که یک رشته سبکی بود و زیاد از این رشته حمایت نمیشد این ورزش را کنار گذاشتم و حتی تا ۱ سال ورزش نکردم تا اینکه سال ٨۶ با پیشنهاد برادرم و اکبر پورنامدار وارد این رشته شدم.

آرزوی ورزشی شما چیست؟
بنده خدا را شکر میکنم که افتخارات زیادی کسب کردم ولی بزرگترین و جدی ترین هدف بنده این است که حضور دوباره در بازیهای المیپک آسیایی که درسال آینده در جاکارتای اندونزی برگزار میشود داشته باشم و مدال طلا را کسب کنم  و مدال را از هندی ها بگیرم.

برای آینده چه هدفی دارید؟

در آینده امیدوارم با مربیگری درتیم تالش به موفقیتهای بزرگی برای استان برسم و بتوانم تیم تالش و استان گیلان را به جایگاهی که لیاقتش را دارد برسانم.

مسئولین استانی تاکنون چه حمایتی ازشما کردند؟ چه حمایتهایی انجام شده است؟
مسئولین استانی متاسفانه حمایت و تقدیر و تشکر را در ۲ یا ۳ میلیون تومان پول می بینند. این در حالی است که پول تمام شدنی است و مشکل اصلی ما بعد از دوران ورزشی است که دیگر پول و حمایتی نیست. از مسئولین میخواهم که موضوع اشتغال بنده که تنها لژیونرگیلانی و تنها گیلانی عضوتیم ملی کبدی جمهوری اسلامی ایران هستم را پیگیری کنند.

آیا مسئولین ورزشی و غیرورزشی استان از کبدی حمایتهای لازم را انجام می دهند؟
ورزش کبدی یکی از افتخارات گیلان از گذشته تا امروز است. کبدی گیلان در دو بخش آقایان و بانوان لیگ برتری است. دو داور در مسابقات لیگ برتر (داورعلیزاده_منصورخانی نیا) دارد و سید مبین سید محمدی را به عنوان داور در مسابقات پرولیگ کبدی دارد و دارای سهمیه ملی در استان است و باید مورد حمایت مسئولین ورزشی و غیر ورزشی از این افتخار آفرینان باشیم ولی متاسفانه تا به امروز بنده به عنوان تنها ملی پوش کبدی گیلان آنچنان حمایتی مشاهده نکردم.

آینده ورزش کبدی را در استان چگونه می بینید؟
جوانان خوب وبا انگیزه ای درحال آموزش هستند که در سالهای بعد می توانند از افتخار آفرینان این رشته ورزشی باشند البته به توجه ویژه مسئولین نیاز دارد.

نظرتان درباره هیئت کبدی استان گیلان چیست؟ از اطلاع رسانی و غیره از گذشته تاکنون چه تغییراتی مشاهده کردید؟
در سالهای گذشته در کل آنچنان اطلاع رسانی صورت نمی گرفت ولی در حال حاضر اطلاع رسانی بهتر شده است. اطلاع رسانی یکی از راه های دیده شدن ورزشکاران و افتخار آفرینی آنها برای استان وکشور است. بنده بابت حضور محمودنجارسلطانی به عنوان مسئول رسانه کبدی استان گیلان خرسندم و تغییرات زیادی دیده شده است و ازطرف جامعه کبدی گیلان از آقای حسین میربلوک رییس هیئت کبدی گیلان که او را به بدنه هیئت کبدی استان اضافه کرد تشکر می کنم و آرزوی موفقیت می کنم.

نظرتان درباره آقای مقصودلو رئیس فدارسیون کبدی چیست و فعالیتهای ایشان را چگونه ارزیابی می کنید؟
آقای مقصودلو درواقع پدر کبدی ایران است و سختکوشی وتلاشش باعث شده که رشته کبدی به این جایگاه برسد. در واقع  خانواده کبدی مدیون مقصودلو هستند و برای ایشان آرزوی موفقیت وسلامتی دارم.

چه خواسته ای از رئیس فدارسیون کبدی کشور دارید؟
تنها خواسته من از ایشان افزایش مسابقات برون مرزی است که در سال جاری البته اینگونه بود. به وسیله مسابقات استعدادهای جدیدی کشف می شوند و کمک بزرگی به تیم ملی می شود.

نظرتان درباره هیئت کبدی تالش و صعود تیم های آقایان و بانوان که نمایندگان استان در مسابقات لیگ برتر هستند چیست؟
من فقط میتوانم بگویم احسنت بر غیرت هردو گروه چه آقایان چه بانوان… افتخار استان هستند و بدون هیچ چشمداشتی و با کمترین هزینه وامکانات درمقابل تیم های قدرتمند استانهای دیگر قرار گرفتند.

اگر صحبت یا پیشنهادی در خصوص کبدی گیلان دارید لطفا مطرح کنید:
بله درد دلی دارم با مسئولین ورزشی، اعضای شوراهای شهر، نمایندگان مجلس و استاندارمحترم گیلان… ورزشکاران زحمات زیادی می کشند و فشارهای روحی و روانی زیادی را تحمل می کنند تا بتوانند برای شهر، استان و کشور خود افتخارآفرینی کنند. وقتی به بعد از دوران ورزشی خود نگاه می کنند  می بینند سنشان برای کار گذشته و هیچ کار یا درآمدی ندارند. از مسئولین خواهش می کنم از ورزشکاران در همه رشته ها حمایت کنند تا پیش خانواده خود شرمنده نباشند و بدون دغدغه بتوانند برای شهر، استان و کشورشان افتخار آفرینی کنند.

ازمسئولین خواهش دیگری دارم اینکه به هیئتهای ورزشی مخصوصا ورزش کبدی دراستان و شهرستانها نگاه ویژه ای داشته باشند. درهمین هیئت های ورزشی استعدادهایی هستند که نیاز به حمایت و تشویق شما عزیزان دارند.

و سخن پایانی…

صحبت خاصی نیست. امیدوارم مسئولین صدای ما را بشنوند و از ورزش کبدی حمایت کنند.

منبع: روابط عمومی و مسئول رسانه هیئت کبدی گیلان