آیت الله فلاحتی در دیدار با رئیس و کارکنان پارک علم و فناوری گیلان:

به صورت مستقل عمل کرده و خود را وابسته به دولتها نکنید

نماینده ولی فقیه در گیلان بر شناسایی و جذب جوانان خوش فکر توسط پارک های علم فناوری تاکید کرد و گفت: پارک های علم و فناوری و مراکز دانش بنیاد دو نهادی است که می تواند به صورت میان بر کشور را به تکنولوژی های مدرن جهانی برساند.

حرف تازه – نماینده ولی فقیه در گیلان بر شناسایی و جذب جوانان خوش فکر توسط پارک های علم فناوری تاکید کرد و گفت: پارک های علم و فناوری و مراکز دانش بنیاد دو نهادی است که می تواند به صورت میان بر کشور را به تکنولوژی های مدرن جهانی برساند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با رئیس و کارکنان پارک علم و فناوری و صاحبان شرکت های دانش بنیان گیلان اظهار کرد: پارک های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان چشم کشور در تکنولوژی های کشور هستند.
وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان باید به صورت مستقل عمل کرده و خود را وابسته به دولتمردان نکنند زیرا دولت ها می آیند و می روند.
امام جمعه رشت اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان در صورتی می توانند مایه رشد جامعه ایرانی شوند که وابستگی به احزاب نداشته باشند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه پارک های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان دو نهادی است که می تواند به صورت میان بر کشور را به تکنولوژی های مدرن جهانی برساند، تصریح کرد: در صد سال گذشته، ایران را از دنیا عقب نگه داشتند و با حضور جوانان اندیشمند در مراکز دانش بنیان باید این عقب افتادگی جبران شود.
وی، رشد و شکوفایی کشور را نیازمند توجه دولتمردان به پارک های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان دانست و بیان کرد: امروز صادرات فنی و مهندسی بهترین راهکار برای ارتقای شرکت های دانش بنیان است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر شناسایی و جذب جوانان خوش فکر توسط پارک های علم و فناوری، گفت: از پارک های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان این انتظار می رود از جوانان خلاق استفاده کنند.
آیت الله فلاحتی یادآور شد: پارک های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان تشکیلاتی برآمده از مردم و برای مردم است.
صادرات ۳۸۳ هزار دلاری شرکت های دانش بنیان گیلان
رئیس پارک علم و فناوری گیلان نیز در دیدار مذکور گفت: رسالت پارک های علم و فناوری ایجاد مشاغل دانش بنیان و نوآوری در جامعه است.
علی باستی، حمایت از شرکت های کوچک و متوسط را از رسالت پارک های علم و فناوری عنوان کرد و افزود: چهار خدمت زیرساختی، حمایت از کسب و کار به منظور رشد شرکت های دانش بنیان، نوآوری و انتقال تکنولوژی و فناوری و شبکه سازی از برنامه های پارک علم و فناوری است.
وی با اشاره به فعالیت ۲۷۰ شرکت دانش بنیان در گیلان، بیان کرد: سال گذشته شرکت های مذکور ۱۴۰ قرارداد منعقد کردند و ۳۹ میلیارد تومان درآمد داشتند.
رئیس پارک علم و فناوری گیلان از صادرات ۳۸۳ هزار دلاری شرکت های دانش بنیان استان در سال ۹۶ خبر داد و تصریح کرد: ۵۰ درصد از شرکت های دانش بنیان گیلان در حوزه مهندسی فعالیت می کنند و ۲۹ درصد از شرکت ها در حوزه فناوری و آی تی هستند.