شهردار لشت نشا در گفتگو با حرف تازه :

به دنبال درامد پایداریم / پرداخت محکومیت ۱ میلیاردی ادامه دارد

حرف تازه : ابراهیم خوش فطرت در گفتگو با خبرنگار حرف تازه پس از تبریک فرارسیدن روز جمهوری اسلامی از مسائل شهرداری لشت نشا ، مشکلات پیش رو و اقدامات صورت گرفته گفت. شهردار لشت نشا با اشاره به دو ماه حقوق عقب مانده کارکنان شهرداری لشت نشا افزود : پیش از پایان سال ۹۴ پاداش ها […]

حرف تازه : ابراهیم خوش فطرت در گفتگو با خبرنگار حرف تازه پس از تبریک فرارسیدن روز جمهوری اسلامی از مسائل شهرداری لشت نشا ، مشکلات پیش رو و اقدامات صورت گرفته گفت.

شهردار لشت نشا با اشاره به دو ماه حقوق عقب مانده کارکنان شهرداری لشت نشا افزود : پیش از پایان سال ۹۴ پاداش ها پرداخت شد اما قادر به پرداخت حقوق اسفند ماه نبودیم که آن هم در ایام نوروز پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در فروردین ماه درامد شهرداری ها به شدت کاهش می یابد ادامه داد : در روزهای پایانی سال در پرداخت مطالبات پیمانکاران با مشکلات مالی جدی مواجه شدیم و به همین دلیل به دنبال رسیدن به درامدهای پایدار در کوتاه مدت هستیم.

خوش فطرت به برخی راه های رسیدن به درامد پایدار اشاره کرد و افزود : آمارها نشان می دهد درامد حاصل از دریافت عوارض در بازارهای محلی نسبت به دوره قبل حدود دو برابر شده و ساماندهی خوبی صورت گرفته است. وی در خصوص نحوه ساماندهی فروشندگان بازارهای محلی گفت : برای ۲۰۰ نفر کارت شناسایی صادر کرده ایم. کارت ها شامل ۱۲ ماه است و ممهور شدن آن به معنای اجازه فروش در آن ماه خواهد بود. البته در فاز دوم بحث متراژ اشغال شده در تعیین نرخ عوارض اثرگذار خواهد بود.

شهردار لشت نشا از زمین چمن لشت نشا به عنوان دومین راه رسیدن به درامد پایدار نام برد و گفت : رنگ آمیزی و ریکاوری زمین چمن صورت گرفته است و ساماندهی لازم در خصوص اجاره و کسب درامد صورت گرفته است.

وی همچنین از پمپ CNG لشت نشا که در اختیار شهرداری است به عنوان یکی دیگر از راه های رسیدن به درامد پایدار اشاره کرد. خوش فطرت با بیان اینکه هر درامدی که از CNG به دست می آید باید به حساب شهرداری ریخته شود گفت : متاسفانه در گذشته چنین نبوده است و ۷۵۰ میلیون تومان بدهی ازادوار گذاشته به جا مانده است که منجر به محکومیت شهرداری لشت نشا به پرداخت بیش از ۱ میلیارد تومان شده است که با هماهنکی وزیر وقت در اقساط ماهیانه ۳۰ میلیون تومانی پرداخت می شود. ضمن آنکه شرکت گاز بابت بدهی شهرداری مبلغ ۸۳ میلیون برداشت کرده است و ما همچنان در حساب های جاری بدهکاریم و این اصلا در شان لشت نشا نیست.

ابراهیم خوش فطرت از ممیزی ها ، عوارض های شغلی و نوسازی به عنوان یکی دیگر از راه های کسب درامد پایدار نام برد و افزود : طی ۲ ماه کمیته مطالبات تشکیل شده و هفت هزار پرونده از بایگانی مورد بررسی قرار گرفته است و مغایرات ها در دستور کار قرار دارد. در بحث اضافه بنا و پایان کار نیز مطالبات زیادی وجود دارد که در برخی موارد بیش از ۱۰ سال از زمان مقرر آن گذشته است اما هنوز پزداخت نشده است.

وی خاطر نشان کرد : در صورتیکه افراد جهت تعیین تکلیف مراجعه نکنند و یا نسبت به پرداخت بدهی های خود اقدام نکنند باید عوارض جدیدی پرداخت کنند.

شهردار لشت نشا از آنلاین شدن سامانه عوارض با افزودن یک نرم افزار در سال جاری خبر داد و گفت : با راه اندازی این سامانه به راحتی هزینه ۱ ساله منازل مسکونی قابل محاسبه خواهد بود و مشکلات زیادی رفع خواهد شد.

خوش فطرت با اشاره به عدم وجود تمرکز کافی در درون مجموعه شهرداری، خطاب به کارکنان گفت : وظیفه ما حق و حقوق شماست و وظیفه شما صیانت از حقوق مجموعه شهرداری است.