به دنبال برندسازی شهر خلاق خوراک حلال هستیم
حرف تازه : نشست صمیمی دکتر ثابت قدم شهردار رشت با دکتر فخاری رئیس موسسه برند حلال کشور ، میرصادقی مدیرعامل گروه شرکتهای پارس و پخش تبلیغات هواپیمایی کشوری ، صالح پور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری پارسیان با حضور سیدرضا موسوی روزان رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شهرداری رشت ، فاطمه قدیمی حرفه مدیر برنامه های […]
حرف تازه : نشست صمیمی دکتر ثابت قدم شهردار رشت با دکتر فخاری رئیس موسسه برند حلال کشور ، میرصادقی مدیرعامل گروه شرکتهای پارس و پخش تبلیغات هواپیمایی کشوری ، صالح پور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری پارسیان با حضور سیدرضا موسوی روزان رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شهرداری رشت ، فاطمه قدیمی حرفه مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت عاطفه رمضان نیای چیرانی مدیر عامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت و مدیران مناطق شهرداری و دیگر مدیران ستادی شهرداری رشت در راستای کسب برند غذای حلال برای این شهر در سالن جلسات ساختمان مرکزی شهرداری رشت برگزار شد.
به گزارش حرف تازه به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت ، دکتر سید محمدعلی ثابت قدم با اشاره به تعداد انگشت شمار شهرهای خلاق در کشورهای مسلمان اظهار داشت: امروزه شهرهای توسعه یافته به دنبال خلق ارزشهای خود هستند .
شهردار رشت با تاکید بر فرآیند رو به تزاید شهرها خاطرنشان کرد: متاسفانه شهرهای خلاق در کشورهای مسلمان به واسطه جغرافیای سیاسی عمدتا درگیر موضوعات روزمرگی خود می باشند.
وی افزود: نگاه امروز شهر رشت مبتنی بر گردشگری خلاق با تکیه بر اعتماد محلی با لحاظ توسعه سخت افزارمحور و نرم افزار محور است.
شهردار رشت هدف از این دیدار را معرفی شاخص های جامعه در زمینه زندگی در شهر انسان محور عنوان کرد و گفت: با معرفی شاخص ها و فرهنگ سازی نمادها و نشانه های سرو غذای حلال علاوه بر حفظ هویت وجودی شهرهای خلاق مسلمان می توان به برندسازی شهرهای خلاق خوراک حلال پرداخت .
وی افزود: بسیاری از رفتارها ممکن است رفتاری انسانی باشد اما اسلامی نباشد و از انجاییکه شهر دارای یک پکیچ آموزشی است ما نباید موضوعات مربوط به برندسازی را انتزاعی ببینیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر انواع متعدد غذاهای حلال در کشور ایران خاطرنشان کرد: بعضی از غذاها به صورت ذاتی حلال هستند.
وی با اشاره به نقش حمایتی مدیریت شهری در برندسازی غذای حلال افزود: مجموعه مدیریت شهری شهرداری رشت سعی دارد تا شهروندان بدان هدف دست یابند تا با خوردن غذای حلال در زندگی خود سود خواهند برد . استفاده از مزیت غذای حلال در معماری یکی از مزیت های دستیابی به ارزش افزوده است.
دکتر فخاری در سخنانی اظهار داشت: با آنکه سرو غذای حلال در دنیا جا افتاده است ، اما در بحث گردشگری حلال در آغاز راه هستیم.
رئیس موسسه برند غذای حلال کشور با اشاره به مطرح شدن بحث گردشگری حلال طی دو و نیم سال اخیر افزود: بین ۵۸ کشور اسلامی دنیا که دارای فرودگاه هستند در فلو شاپ خود مشروبات الکلی سرو می کنند.
وی با تاکید بر عدم استفاده از مزیت و ارزش افزوده غذای حلال در کشور ایران یاد آور شد: اگر شهر رشت بعنوان شهر خلاق مزیت بین المللی حلال را نیز به برند های خود بیفزاید به ارزش افزوده این مزیت نیز دست خواهد یافت.
دکتر فخاری استفاده از مزیت غذای حلال در معماری را یکی از مزیت های دستیابی به ارزش افزوده عنوان کرد و گفت: این مزیت و ارزش افزوده ارزش اقتصادی را با خود به دنبال خواهد داشت که با تبلیغات صحیح می توان به برند حلال نیز در این شهر دست یافت.
وی تصریح کرد : برای اولین بار این پیشنهاد تفاهم نامه همکاری مابین برد جهانی حلال و شهر خلاق خوراک شناسی رشت در جهان امضاء می شود.
ارسال دیدگاه