بهسازی لندفیل سراوان آغاز شد

تی تی خبر : مراسم افتتاح پروژه بهسازی محل دفن زباله (لندفیل) سراوان عصر دیروز برگزار شد. عصر یکشنبه روستای سراوان میزبان جمعی از مسؤلین شهری و استانی بود که به منظور افتتاح پروژه بهسازی لندفیل سراوان حضور به هم رسانده بودند. نجفی، استاندار گیلان طی این مراسم به پیشرفت های چشمگیر استان در زمینه های مختلف […]

تی تی خبر : مراسم افتتاح پروژه بهسازی محل دفن زباله (لندفیل) سراوان عصر دیروز برگزار شد.

عصر یکشنبه روستای سراوان میزبان جمعی از مسؤلین شهری و استانی بود که به منظور افتتاح پروژه بهسازی لندفیل سراوان حضور به هم رسانده بودند.

نجفی، استاندار گیلان طی این مراسم به پیشرفت های چشمگیر استان در زمینه های مختلف و به خصوص مدیریت پسماند اشاره داشت و گفت: طی دو سال مدیریت بنده در هر ۵۲ شهر گیلان موفق به جمع آوری بیش از ۷۰٪ پسماند قابل بازمصرف شده ایم که رضایت بخش بوده اما کافی نیست. وی ادامه داد: ما روی ۳۰٪ باقی مانده تمرکز کرده ایم و تمام توان مطالعاتی را به کار بسته ایم تا انشاالله روزی برسد که در استان گیلان، بتوانیم ۱۰۰٪ پسماند های قابل تفکیک را جمع آوری کنیم.
وی در سخنانش به این نکته که محل تولدش روستا بوده اشاره ای داشت و پیرامون این نکته افزود: ما در روستا زندگی می کردیم و تا حد امکان زباله ای تولید نمیکردیم و هیچگاه با مشکلی مربوط به زباله رو به رو نبودیم، چون اصلا ماشین حمل زباله و محل دفن زباله نداشتیم.

شیرزاد، ریٔیس کمسیون محیط زیست و بهداشت شورای اسلامی شهر رشت هم اندکی تخصصی تر وارد بحث شد و سراوان و مشکلاتش را بار دیگر برای تمامی حضّار شرح داد. وی در پایان سخنانش از تلاشگران عرصه محیط زیست تشکر و قدردانی کرد.

ثابت قدم، شهردار رشت نیز با اشاره به آمار و ارقام تولید زباله در شهر رشت افزود: ما با معضل جدی در این زمینه روبرو هستیم که به امید خدا با تلاش مدیران مربوطه، کارگران زحمت کش و مهندسان شرکت گوهر رود گیلان ۳۶۱ روز دیگر پروژه بهسازی لندفیل به اتمام می رسد. وی ادامه داد: انشاالله بعد از به اتمام رسیدن پروژه بهسازی محل دفن زباله پروژه ساخت تصفیه خانه شیرابه آغاز خواهد شد که به سلامت و بهداشت منطقه کمک بسیاری خواهد کرد.

 در پایان این مراسم بولدوزر سازمان مدیریت پسماند به صورت نمادین در مسیر بهسازی سایت دفن زباله مرکزی شروع به حرکت کرد تا امیدی باشد برای مردم روستای سراوان که از خطر جدی شیرابه های سمّی که در اطراف آنان در حال حرکت است، رهایی یابند.

landfil-7 photo_2016-01-25_03-32-13 photo_2016-01-25_03-32-17 photo_2016-01-25_03-32-22 photo_2016-01-26_11-04-37