علیرضا حاجی پور خبر داد:

بهره برداری از تصفیه خانه شیرابه سراوان در کمتر از یکسال آینده

حرف تازه – علیرضا حاجی پور عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار که در سراوان رشت برگزار شد اظهار کرد: از تیرماه سال گذشته با حکم شهردار رشت وارد سازمان پسماند شدم و با توجه به تجربیات گذشته استراتژی برای سازمان تدوین کردیم. حاجی پور افزود: استراتژی سازمان مدیریت […]

حرف تازه – علیرضا حاجی پور عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار که در سراوان رشت برگزار شد اظهار کرد: از تیرماه سال گذشته با حکم شهردار رشت وارد سازمان پسماند شدم و با توجه به تجربیات گذشته استراتژی برای سازمان تدوین کردیم.

حاجی پور افزود: استراتژی سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت در ۶ مرحله تدوین شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت کاهش تولید پسماند، توسعه کارخانه کود آلی، احداث نیروگاه زباله سوز، احداث سلول بهداشتی جدید، احداث محل دفن بهداشتی جدید و احداث تصفیه خانه را ۶ مرحله استراتژی سازمان پسماند عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برای تولید پسماند کمتر جامعه هدفی را ترسیم کردیم بیان کرد: در این راستا نسبت به فرهنگ سازی در مدارس،محلات و اصناف اقدام کردیم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت تصریح کرد: در راستای فرهنگ سازی برای تولید پسماند کمتر جشنواره پلاستیک،روز زمین پاک و همایش پاک سازی حاشیه رودخانه ها را با کمک سازمان های مردم نهاد برگزار کردیم.

حاجیپور اظهار داشت: آموزش تفکیک زباله از مبدا را در ۲۰ مدرسه رشت انجام دادیم و حدود ۵ هزار دانش آموز تحت آموزش تفکیک زباله از مبدا قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه های دریافت زباله خشک را به مراکز اطلاع رسانی ارتقا دادیم گفت: در حال حاضر ایستگاه های دریافت زباله خشک تنها مرکز جمع آوری زباله نیست و اقدامات آموزشی و فرهنگی نیز در آنها انجام می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ابراز کرد: در حال حاضر ۱۱ ایستگاه اطلاع رسانی  زباله در رشت وجود دارد و می خواهیم تعداد ایستگاه ها را به ۱۶ عدد افزایش دهیم.

حاجیپور در ادامه ابراز امیدواری کرد که تعداد ایستگاه های اطلاع رسانی پسماند در رشت را به ۵۵ عدد،تعداد محلات رشت ارتقا دهیم تا هرمحله یک ایستگاه اطلاع رسانی و جمع آوری زباله خشک داشته باشد.

وی با اشاره به مطالعات انجام شده برای توسعه کارخانه کود آلی اظهار کرد: با توجه به مطالعات انجام شده هزینه توسعه کارخانه ۵۳۰ میلیارد ریال برآورد شده و همچنین در سه مرحله فراخوان جذب سرمایه گذار برای توسعه کارخانه کودآلی انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت در خصوص اخداث نیروگاه زباله سوز ابراز کرد: قراردادی را با شرکت تدبیر،توسعه و سلامت(TTS) در سال ۹۲ منعقد شده بود و در هنگام ورود من به سازمان این قرارداد مسکوت مانده بود که جلسات زیادی را برگزار کردیم و این قرارداد را به جاهای خوبی رساندیم.

حاجیپور با بیان اینکه سال گذشته یک سلول بهداشتی جدید در سروان افتتاح کردیم گفت: اکنون نیمی از ظرفیت سلول پر شده است و در انتهای برنامه احداث تصفیه خانه قرار دارد.

وی در ادامه گفت: سمپاشی مستمر و شن ریزی مستمر به صورت روزانه در سراوان انجام می شود و همچنین یکی از مشکلات اهالی سروان احشامی بودند که از زباله ها تغذیه می کردند و برای جلوگیری از آن به راه اندازی فنس اقدام کردیم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت از حفر ۲۴ لوله خروجی گاز متان در لندفیل سراوان خبر داد و گفت: این اقدام موجب جلوگیری از آتش سوزی احتمالی می شود.

حاجیپور خاطرنشان کرد: مطالعات خوبی را در کنترل بو سراوان انجام دادیم  و امیدواریم روزی شاهد هیچ گونه بوی نامطبوعی در سراوان نباشیم.

وی با بیان اینکه قرارداد احداث تصفیه خانه سراوان را به روش نانو اسفند سال گذشته منعقد کردیم گفت: مدت اجرای پروژه تصفیه خانه یک سال است و پیمانکار پروژه نیز قول داده در کمتر از یک سال آن را به بهره برداری برساند.

حاجیپور افزود: فاز اول پروژه، شیرابه ها با ظرفیت ۰٫۵ لیتر بر ثانیه در فاز دوم با ظرفیت ۳ لیتر بر ثانیه تصفیه می شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت اذعان داشت: از اول مهرماه سعی می کنیم پیمانکار جمع آوری زباله خشک را به پیمانکار جمع آوری پسماند تر واگذار کنیم تا جمع آوری زباله با همان دقت و شتاب انجام شود.

وی با بیان اینکه شرکت TTSبه قول هایی که داده است عمل می کند اظهار کرد: حدود ۶۰ جلسه با این شرکت برگزار کردیم و  امیدواریم احداث نیروگاه زباله سوز به نتیجه برسد.

صبح رشت