انتقاد محمد صادق حسنی از وضعیت گردشگری گیلان؛

بهره‌وری از ظرفیت گردشگری گیلان زیر صفر است/ کشاورزی و گردشگری ناجی اقتصاد گیلانیان است

حرف تازه – نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: از ظرفیت گردشگری گیلان اصلاً استفاده نشده در حالیکه پرداختن به کشاورزی و گردشگری ناجی اقتصاد گیلانیان است. محمدصادق حسنی، صنعت گردشگری را راه نجات اقتصاد گیلان برشمرد و اظهار کرد: من بارها گفته‌ام اگر گیلان را به من بسپارند تنها با بهره‌گیری از […]

حرف تازه – نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: از ظرفیت گردشگری گیلان اصلاً استفاده نشده در حالیکه پرداختن به کشاورزی و گردشگری ناجی اقتصاد گیلانیان است.

محمدصادق حسنی، صنعت گردشگری را راه نجات اقتصاد گیلان برشمرد و اظهار کرد: من بارها گفته‌ام اگر گیلان را به من بسپارند تنها با بهره‌گیری از صنعت گردشگری رونق اقتصادی منطقه را تأمین می‌کنم.

وی بابیان اینکه استان گیلان هیچ نیازی به پول نفت و بودجه دولتی در صورت پرداختن به صنعت گردشگری ندارد، افزود: باید مقدماتی در استان فراهم شود تا سیستم گردشگری در گیلان راه‌اندازی شود.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی بروکراسی و امور اداری وقت‌گیر را از عوامل ناامید شدن سرمایه‌گذاران در صنعت گردشگری برشمرد و گفت: اگر در زمینه گردشگری و کشاورزی گیلان کار شود این استان نیاز به هیچ‌چیز در تأمین اقتصاد خانوارها ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ظرفیت گردشگری استان اصلاً استفاده نمی‌شود، اظهار کرد: درصد بهره‌وری از ظرفیت‌های گردشگری استان گیلان به زیر صفر می‌رسد.

نماینده مردم رشت در خانه ملت با تأکید بر اینکه هیچ کاری در حوزه گردشگری گیلان صورت نمی‌گیرد، بیان کرد: در حوزه گردشگری فعل خواستن صرف نمی‌شود.

حسنی با بیان اینکه منابع و پتانسیل گردشگری در استان گیلان وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۸ سال در حوزه گردشگری در سطح کشور کار کرده‌ام و جایی نیست که ندیده باشم و تجربه عملی در حوزه گردشگری دارم اما متأسفانه به گردشگری در گیلان به‌اندازه ظرفیتش پرداخته نشده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در سال‌های آتی وضعیت گردشگری در گیلان بهبود پیدا کند، افزود: تاکنون با تلاش‌هایی که شده در گردشگری گیلان نتیجه‌ای نگرفته‌ایم اما امیدواریم وضعیت فعلی گردشگری استان تغییر کند.

فارس