بهترین کافه های استانبول برای نوشیدن قهوه

بازار قهوه استانبول با عطرهای دلنشین خود گردشگران زیادی را جلب می‌کند. شما هم به قهوه ترکی علاقه دارید؟ پس مقاله خوبی را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید. قهوه ترکی قدمتی چند صد ساله دارد و جای تعجبی نیست که افراد محلی عاشق این قهوه هستند. در شهر استانبول می‌توانید مکان‌های زیادی را پیدا کنید که انواع قهوه ترک را سرو می‌کنند. پیدا کردن مکانی برای نوشیدن قهوه در استانبول کار سختی نیست اما برخی بهتر از دیگران قهوه را دم کرده و در کنار شیرینی‌های خوش طعم پیش روی شما می‌گذارند.

به گزارش حرف تازه ، اگر شما هم دوست دارید سفر به دنیای خوش طعم و عطر قهوه در استانبول را تجربه کنید، این مقاله از مجله گردشگری الی گشت را تا انتها بخوانید.

چقدر با بازار قهوه استانبول آشنا هستید؟

وقتی از صحبت از قهوه به میان می‌آید، استانبول در صدر شهرها قرار می‌گیرد، چراکه تاریخ غنی و قهوه‌های خوش طعمش، منحصر به فرد هستند. در قلب این فرهنگ قهوه، بازار قهوه ترک استانبول می‌درخشد، بازاری پر جنب و جوش که در آن علاقه مندان به قهوه می‌توانند بهترین قهوه ترک را کشف کنند و از آن لذت ببرند.

این بازار هم جایی برای علاقمندان به قهوه است و هم مرکزی برای تبادلات فرهنگی، چرا که مردم را از همه اقشار به خود جذب می‌کند. دیدن افراد محلی که با یک فنجان قهوه در حال گفتگوی پر جنب و جوش هستند یا گردشگرانی که خود را در تاریخ عنی و سنت‌های اطراف قهوه ترک غرق می‌کنند، غیر معمول نیست.

بازار قهوه استانبول

کافی شاپ‌ها در استانبول بخش مهمی از فرهنگ و صحنه اجتماعی پر جنب و جوش شهر هستند. این مراکز که به خاطر تاریخ غنی، محیط بی نظیر و قهوه لذیذ خود شناخته شده اند، بهشتی برای مردم محلی و گردشگران فراهم می‌کند تا استراحت کرده، معاشرت کنند و در طعم معطر قهوه ترک را غوطه ور شوند.

استانبول خانه کافی شاپ‌های متعددی است که سلیقه‌ها و ترجیحات مختلف را برآورده می‌کنند. از کافه‌های سنتی گرفته تا قهوه خانه‌های تخصصی مدرن، برای هر فردی جایی برای نوشیدن قهوه پیدا می‌شود. چه به دنبال تجربه یک قهوه سنتی ترک باشید و چه انواع مدرن آن، کافی شاپ‌های استانبول مجموعه ای از بهترین گزینه‌ها را ارائه می‌دهند. بنابراین، دفعه بعد که به این شهر زیبا سفر می‌کنید، به بازدید یکی از کافه‌هایی که در زیر معرفی خواهیم کرد، بروید.

بهترین کافه های استانبول برای نوشیدن قهوه

ده مکان برتر برای چشیدن قهوه ترک در استانبول

قطعاً طعم و عطر قهوه ترک دلچسب است اما اینکه کجا آن را میل کنید، به دلپذیر بودن آن می‌افزاید. ممکن است یک ساختمان تاریخی، تنگه بسفر یا کافه ای قدیمی در زیر درختان چند صد ساله باشد. در هر یک از این مکان‌ها نوشیدن قهوه ترک حس و حال خودش را دارد. بازار قهوه استانبول پر از کافه‌های کوچک و بزرگ است که آماده میزبانی شما هستند، الی گشت بهترین کافه‌های استانبول را برای شما گلچین کرده تا قهوه‌های اصیل را در محیطی دلخواه میل کنید.

۱- پیر لوتی – Pierre Loti

کافه پیر لوتی دارای ممتازترین قهوه‌های ترک در شهر استانبول است. این کافه برای کسانی که به دنبال مکانی آرام و دور از هیاهوی شهر هستند، گزینه­ ای مناسب است. کافی شاپ در محلی با جوی خنک و روبروی مناظر چشم نواز قرار گرفته که بسیاری از گردشگران برای تماشای منظره فراخ تپه پیر لوتی و عطر بی نظیر قهوه استانبول به آنجا مراجعه می‌کنند. برای دسترسی به این کافه، در صورت استفاده از تله کابین، اگر از ایستگاه ایوپ (Eyup) حرکت کنید، تنها سه دقیقه با پیر لوتی فاصله خواهید داشت. پیشنهاد می‌کنیم، برای راحتی بیشتر و لذت بردن از قهوه در مکانی دنج، در طول هفته به این کافه سر بزنید، چراکه در آخر هفته‌ها همه برای چشیدن قهوه ترک به این کافه می‌روند.

پیر لوتی

۲- کافه زیبای امیرجان – Emirgan Tarihi Çınaraltı

در گشت و گذارتان در استانبول به سمت محله تاریخی امیرجان بروید تا علاوه بر دیدن مناظر زیبای تنگه بسفر با کافه ای تاریخی رو به رو شوید. کافه امیرجان (Emirgan Tarihi Çınaraltı) که اگر به فارسی ترجمه کنیم «زیر درخت چنار» نام می‌گیرد و از سال ۱۹۴۸ در این محله فعال است که یکی از بهترین و معروف‌ترین کافه‌های استانبول است. این کافه نظر مثبت بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. جالب است بدانید در این منطقه درختی ۶۰۰ ساله قرار دارد!

قهوه‌های این کافی شاپ به صورت سنتی بر روی چوب و آتش تهیه می‌شوند. در کنار قهوه انواع شیرینی را هم می‌توانید انتخاب کنید:

  • باقلوا

  • کونفه

  • سوتلاچ (sütlaç)

  • ایرمیک هلواسی (irmik helvası)

  • فرین سوتلاچ (fırın sütlaç)

  • کازاندیبی (kazandibi)

شیرینی‌های خوشمزه ای که از پنیر، شیر، برنج، آجیل، بلغور و شکر درست می‌شوند.

۳- چورلولو علی پاشا مدرسیسی – Çorlulu Ali Paşa Medresesi

استانبول پر از مکان‌های تاریخی و دیدنی است که هر یک داستانی دارند. یکی از این مکان‌ها کافه چورلولو علی پاشا است که در گذشته مدرسه ای برای تدریس علوم و الهیات بوده و امروز به عنوان یک جاذبه گردشگری معروف شده است. این کافه با ساختمان قدیمی و طراحی زیبای خود، فضایی دنج و تاریخی را برای نوشیدن قهوه فراهم می‌کند. شما می‌توانید در این کافه از انواع قهوه‌های ترک، فوری، لاته و بسیاری موارد دیگر لذت ببرید و در کنارش با دوستان یا خانواده خود گپ بزنید. همچنین، اگر دوست دارید، می‌توانید قلیان هم کشیده و از طعم و عطر آن نهایت استفاده را ببرید. البته، قلیان کشیدن برای سلامت شما خوب نیست! پس بهتر است فقط قهوه‌های بی نظیر این کافه را تجربه کنید.

بازار قهوه استانبول

۴- هتل پرا پالاس – Pera Palas

شاید تعجب کنید که در میان بازار قهوه استانبول و کافی شاپ‌های محبوب از یک هتل اسم می بریم. اما این هتل مجلل و تاریخی با هتل ­های معمولی که می­شناسید یک فرق مهم دارد و آن وجود کافه ­ای زیبا با منظره تماشایی شبه جزیره است. اگر در این هتل اقامت نداشته باشیم می‌توانیم از کافه آن استفاده کنیم؟ بله، کافه هتل پرا پالاس (Pera Palas) برای عموم باز است. این هتل از سال ۱۸۹۵ فعال است و یکی از بهترین مکان‌ها برای امتحان قهوه ترک در استانبول شناخته می‌شود. در داخل هتل به کافه پاستری د پرا (Patisserie de Pera) بروید و قهوه را همراه با بهترین دسرهای ترکی میل کنید.

۵- جنگل کوی – Çengelköy Tarihi Çınaraltı

کافه جنگل کوی (Çengelköy Tarihi Çınaraltı) در محله چنگلکوی استانبول واقع شده است. باغی زیبا که در بخش آسیایی شهر با درختان چناری که بیش از ۸۰۰ سال عمر دارند، یک مکان محبوب در میان گردشگران و افرادی محلی که دور هم جمع شوند و از منظره تنگه بسفر و قهوه لذت میبرند. انواع غذاهای دریایی، گوشت کبابی و حتی صبحانه را در این کافه امتحان کنید و سپس، برای دسر قهوه و شیرینی سفارش دهید. البته اگر به غذاهای ترکی علاقه دارید، مطالبی مفصل درباره رستوران‌های استانبول برای شما در وب سایت الی گشت قرار داده ایم که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

۶- کافه لطیفه گالاتا

محله گالاتا از مکان‌های دیدنی استانبول است. گردشگران برای دیدن برج گالاتا به این منطقه می‌روند و جذب بوی قهوه این کافی شاپ می‌شوند. نزدیک برج گالاتا و در خیابان گالیپ دده (Galip Dede) که قدم بزنید این کافی شاپ را خواهید دید. کافه به سبک بازار قهوه استانبول در دیگ کوچکی به نام Cezve قهوه را دم می‌کند. اگر دلتان نوشیدنی سرد یا گرم دیگری هم بخواهد، در این کافی شاپ پیدا خواهید کرد. انواع کیک، کلوچه و ساندویچ را هم می‌توانید از کافه لطیفه گالاتا خریداری کنید.

کافه لطیفه گالاتا

۷- کافه کومبالی – Cumbalı Kahve

در محله بالات، که از مکان های تاریخی و قدیمی شهر به شمار می رود، سراغ کافه ای محبوب با بهترین قهوه ها می رویم. کافه کومبالی بالات (Cumbalı Kahve) در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد و خیلی زود بین افراد محلی محبوبیت پیدا کرد. کافه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب باز است و به تهیه انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم مانند قهوه، چای، شکلات داغ، اسموتی و فراپس می‌پردازد. جالب است بدانید این کافی شاپ وب سایت مخصوص خود را دارد و همچنین دانه‌های قهوه، دانه‌های کاکائو، تجهیزات قهوه، کتاب آموزشی و لوازم جانبی بسیار دیگری را به فروش می‌رساند. اصل کار آنها بر پایه صداقت، احترام و انصاف است، پس مطمئن باشید بهترین قهوه ترک را برای شما درست می کنند.

۸- کافه قهوه‌ی ساده – Sade Kahve

اسم این کافی شاپ بسیار جالب است، نامش «ساده» است اما قهوه و مناظری که دارد بسیار زیبا و با ارزش هستند. کافه ساده (Sade Kahve) در منطقه روملیحیساری در ساحل اروپایی تنگه بسفر قرار دارد. بنای تاریخی روملیحیسازی که توسط سلطان محمد دوم عثمانی در سال ۱۴۵۲ ساخته شده، در نزدیکی آن قرار گرفته است. پیشنهاد می کنیم، برای صرف یک صبحانه دلچسب و نوشیدن قهوه به این کافه دنج و زیبا بروید.

این کافی شاپ هر روز از ساعت ۷ صبح تا ۱ بامداد باز است! در کنار قهوه ترک انواع غذاهای ترکی مانند منمن، بورک، سیمیت و کایماک نیز سرو می‌شود.

۹- کافه فاضل بی این – Fazıl Bey’in

در منطقه کادیکوی یکی از محبوب‌ترین کافی شاپ‌ها در بین مردم محلی، کافه فاضل بی این (Fazıl Bey’in) است. در این محله شیک به تفریح بپردازید و در مسیر خود یک قهوه دلچسب از این کافی شاپ بگیرید. فراموش نکنید، به عنوان سوغاتی از قهوه‌های آسیاب و بسته بندی شده این کافه خرید کنید.

این کافی شاپ در بخش آسیایی شهر واقع شده و از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب باز خواهد بود و قهوه را به سبک سنتی بازار قهوه استانبول در داخل قهوه دانی مسی و بر روی ماسه داغ آماده می‌کند. و همچنین نوشیدنی‌های سرد و گرم دیگری مانند چای، لیموناد و شربت نیز سرو می‌شود.

فضای داخلی آن با مبلمانی آنتیک و عکس‌های قدیمی تزئین شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید نام کافه از نام یک هوانورد ترک گرفته شده است؛ کسی که از اولین خلبانان امپراتوری عثمانی و جمهوری ترکیه بود. فاضیل بی این در سال ۱۸۸۹ در اسکودر آلبانی به دنیا آمد و در سال  ۱۹۱۰ از دانشگاه نظامی فارغ التحصیل شد. در جنگ‌های بالکان، جنگ جهانی اول و جنگ استقلال ترکیه شرکت کرد و در سال ۱۹۲۳ در یک سانحه هوایی در ازمیر درگذشت. اگر دوست دارید تا بیشتر درباره این کافه بدانید، پیشنهاد می‌کنیم با صاحب آن به گفتگو بشینید و قهوه ترک اصل را بنوشید.

بازار قهوه استانبول

  1. کافه شارک کهوسی – Şark Kahves

اگر به استانبول سفر کرده‌اید، حتماً بازار بزرگ را از دست ندهید. این بازار پر از کالاهای مختلف و جذاب است که می‌توانید خرید کنید. اما خرید هم خسته‌کننده است و باید یک جایی برای استراحت پیدا کنید. بهترین جایی که می‌توانید بروید، کافه شارک کهوسی (Şark Kahves) است که در میانه بازار قرار دارد. این کافه یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین کافه‌های بازار است که قهوه ترک اصل و باقلوای تازه را سرو می‌کند. این کافه همه روزه به جز یکشنبه‌ها از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۹:۰۰ باز است. در این کافه می‌توانید از قهوه، چای، آب میوه و تنقلات لذیذ لذت ببرید و در فضای تاریخی و زیبای آن استراحت کنید. صندلی‌های چوبی، سقف قوس‌دار و نورپردازی آرامش‌بخش این کافه را به جای مناسبی برای فرار از شلوغی بازار تبدیل کرده‌اند. از قهوه های محبوبی که در این کافه سرو می شوند، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قهوه ترک

  • قهوه لاته

  • قهوه موکا

  • قهوه اسپرسو

  • قهوه کاپوچینو

سوالات متداول

  1. محبوب ترین کافه استانبول برای نوشیدن قهوه ترک کدام است؟

طبق نظر گردشگران بهترین مکان برای نوشیدن قهوه ترک اصل کافه های فاضل بی این و شارک کهوسی هستند.

  1. قیمت قهوه ترک در استانبول چقدر است؟

قیمت معمولاً به مکانی که از آن خریداری می‌کنید وابسته است. هر فنجان حدوداً ۲۵ لیر ترکیه می‌تواند باشد.

  1. چه ساعتی برای نوشیدن قهوه ترک در استانبول مناسب تر است؟

اکثر کافه هایی که معرفی کردیم از صبح تا تاریکی شب فعال هستند. بهترین زمان نوشیدن قهوه در این کافه ها، صبح و بعد از ظهر، پس از صرف غذا است.

  1. محبوب ترین قهوه هایی که در کافی شاپ های ترکیه سرو می شوند، کدامند؟

قهوه ترک اصل از همه نوشیدنی ها محبوب تر است. هم افراد محلی و هم گردشگران از این قهوه لذت می برند و بهترین نوشیدنی ترکیه به شمار می رود.

  1. آیا کافه شارک کهوسی همه روزه باز است؟

خیر، در روزهای یکشنبه کافه بسته است. اما در روزهای دیگر هفته از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۹:۳۰ باز خواهد بود.

  1. آیا می توان بلیط سفر به استانبول را از الی گشت تهیه کرد؟

بله، شما می توانید در هر زمان که بخواهید بلیط سفر تفریحی و گردشگری به استانبول را از مجموعه گردشگری الی گشت تهیه کنید.

جمع بندی

بازار قهوه استانبول در میان گردشگران ایرانی و خارجی محبوب است. همین محبوبیت باعث شده تا در جای جای شهر کافه های کوچک و بزرگی تاسیس شود و به سرو قهوه اصیل ترک بپردازند. در میان آنها، کافه شارک کهوسی و فاضل بی این معروف تر هستند و بهترین خدمات را ارائه می دهند. برای بازدید از این کافه های زیبا و تجربه قهوه دلچسب، در تور استانبول ثبت نام کنید. بلیط سفر خود را به راحتی از طریق مجموعه الی گشت دریافت کنید. الی گشت نماینده رسمی بلیط استانبول با امکانات و خدمات خود روند ثبت نام و دریافت بلیت را برای گردشگران آسان تر کرده است.

منبع: الی گشت