بهترین پارک‌ های موضوعی جهان

پارک های موضوعی جهان در حال حاضر به عنوان یکی از پدیده های گردشگری در قاره های مختلف شناخته می شوند. امروزه در همه قاره ها شاهد پارک های موضوعی هستیم که با هدف جذب گردشگران طراحی و ساخته شده اند و باید بگوییم که برخی از آن ها توانسته اند شهرت جهانی به دست آورند و سود خوبی هم از این طریق کسب کنند؛ البته برخی از آن ها با وجود هزینه های کلان باز هم نتوانسته اند در لیست محبوب ترین و بهترین پارک های موضوعی جهان قرار بگیرند.

به گزارش حرف تازه به نقل از الی گشت ، قرن بیست و یکم را به عنوان عصر طلایی پارک های موضوعی جهان می دانند و به همین دلیل تلاش زیادی در راستای معرفی آن ها به مسافران و گردشگران صورت می گیرد. ما نیز در این مقاله قصد داریم به معرفی محبوب ترین پارک های موضوعی جهان بپردازیم.

پارک موضوعی دیزنی لند در امریکا – بهترین پارک‌ های موضوعی جهان

دیزنی لند یکی از محبوب ترین پارک های موضوعی در جهان با تم ویژه شخصیت های کارتونی دیزنی است که می توان آن را بی رقیب ترین پارک موضوعی در جهان قلمداد کرد. بازیگران واقعی در این پارک موظف هستند نقش های مربوط به شخصیت های کارتونی از جمله سیندرلا، زیبای خفته، آلیس در سرزمین عجایب، دیو و دلبر، سفید برفی و … را اجرا کنند. البته دیزنی لندهای دیگری هم در سایر کشورهای جهان با الهام از این پارک تفریحی و موضوعی ساخته شد اما به غیر از تعداد معدودی از آن ها، سایر پارک ها نتوانستند جایگاه خوب و مناسبی در این عرصه پیدا کنند. در این خصوص می توان به دیزنی لند پاریس اشاره کرد که امروزه یکی از کسل کننده ترین پارک های موضوعی جهان است.

 

پارک موضوعی دیزنی لند در امریکا - الی گشت

پارک موضوعی یوروپا در آلمان | بهترین پارک‌ های موضوعی جهان

یوروپا پارک در اروپای غربی واقع شده و اگر بخواهیم آدرس دقیق تری بدهیم باید بگوییم در منطقه ای به نام Rust در آلمان قرار دارد. این پارک بزرگ ترین و محبوب ترین پارک موضوعی اروپاست بدون اینکه نام دیزنی لند و شخصیت آن را یدک بکشد. ترن های هوایی این پارک محبوبیت زیادی دارند و به عنوان برگ برنده این پارک شگفت انگیز شناخته می شوند. سیلور استار، بلو فیر و وودان تیمبور کوستر تنها نام تعداد محدودی از ترن هوایی های این پارک است که می توانند لحظات خوب و هیجان انگیزی را برای شما خلق کنند.

پارک موضوعی دیزنی لند در توکیو – بهترین پارک‌ های موضوعی جهان

کشور ژاپن یکی از معدود کشورهای آسیایی است که از حیث پارک های موضوعی قابلیت رقابت با کشورهای امریکایی و اروپایی را دارد. ژاپنی ها عاشق این نوع پارک ها هستند و باتوجه به حس فوق العاده ای که در کودکان و بزرگسالان ایجاد می کند آن را یکی از سالم ترین و مهیج ترین تفریحات در سراسر ژاپن می دانند. تعداد پارک های موضوعی در ژاپن بسیار زیاد است اما به جرات می توان گفت که دیزنی لند توکیو سرآمد همه آن هاست و بهترین گزینه ایست که می توانید در سفر به توکیو تجربه کنید. دیزنی لند توکیو اولین پارک شرکت دیزنی است که در خارج از ایالات متحده امریکا ساخته شده و از همان ابتدا یعنی از سال ۱۹۸۳ تاکنون با پیشرفت قابل ملاحظه ای همراه بوده است.

پارک موضوعی دیزنی لند در توکیو - الی گشت

پارک موضوعی یونیورسال استودیوز در سنگاپور | بهترین پارک‌ های موضوعی جهان

شرکت یونیورسال استودیوز از جمله شرکت های موفق در زمینه طراحی و ساخت پارک موضوعی است که یکی از نمونه های آن در سنگاپور واقع شده و به عنوان یکی از بهترین پارک های موضوعی جهان شناخته می شود. قرار نیست همه پارک های موضوعی موفق در جهان در کشورهای ثروتمند و صنعتی قرار داشته باشند. پارک موضوعی یونیورسال استودیوز در سنگاپور نیز مهر تاییدی بر همین واقعیت است.

پارک موضوعی لاته ورلد در کره جنوبی – بهترین پارک‌ های موضوعی جهان

کشور کره جنوبی طی سالیان اخیر توانسته است در لیست کشورهایی قرار بگیرد که بهترین پارک های موضوعی جهان را تاسیس کرده اند. این کشور نیز پارک های موضوعی زیادی دارد اما معروف ترین آن ها همین گزینه ایست که معرفی کردیم یعنی پارک موضوعی لاته ورلد! لاته ورلد شامل بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده در جهان به همراه یک پارک روباز دیگر است که مجیک آیلند یا جزیره جادویی نام دارد و جاذبه های شگفت انگیز زیادی را به نمایش می گذارد.

بخش هایی از این پارک، کپی شده ماجراهای دیزنی لند است که از جمله آن ها می توان به ماجراجویی های سندباد و فاراز فری اشاره کرد. کیفیت مشابه دیزنی لند امریکا در کنار قیمت پایین و کاهش هزینه های ورود به این مجموعه هیجان انگیز علت اصلی موفقیت پارک موضوعی لاته ورلد در کره جنوبی است.

پارک موضوعی لاته ورلد در کره جنوبی - الی گشت

پارک موضوعی واندرلا در هندوستان | بهترین پارک‌ های موضوعی جهان

یکی دیگر از بهترین پارک های موضوعی جهان در هندوستان قرار دارد. مردم هند علاقه زیادی به این نوع سرگرمی ها دارند و همین باعث شده است تا میزان پارک های موضوعی در این کشور افزایش قابل ملاحظه ای داشته باشد. در میان پارک های موضوعی هندوستان، پارک واندرلا از اعتبار بیشتری برخوردار است و در صورت مسافرت به کشور هند پیشنهاد می دهیم حتما از این مجموعه تفریحی و گردشگری بازدید کنید. چهار پارک به نام واندرلا در این کشور وجود دارد که هر یک ماجراها و تفریحات سرگرم کننده زیادی را ارائه می کنند.

پارک موضوعی تیوولی گاردنز یا باغ های تیوولی در دانمارک | بهترین پارک‌ های موضوعی جهان

کشور دانمارک که همه ما آن را به عنوان یکی از آرام ترین و بهترین کشورهای جهان جهت مسافرت و اقامت می شناسیم دارای یکی از بهترین پارک های موضوعی جهان است که تیوولی گاردنز یا باغ های تیوولی نام دارد. این پارک در خارج از محدوده کپنهاگ است و دومین پارک قدیمی و فعال کشور دانمارک در سطح جهان به شمار می رود. گرچه این پارک در ردیف قدیمی ترین پارک های جهان است اما نباید از تجهیزات مناسب و پیشرفت های صورت گرفته در آن غافل شد به گونه ای که از همه استانداردهای حاکم بر پارک های مدرن برخوردار است. دستگاه هایی مانند استار فلایر و دایمنون همچنان از بهترین دستگاه های موجود در این پارک به شمار می روند.

پارک موضوعی تیوولی گاردنز یا باغ های تیوولی در دانمارک - الی گشت

پارک موضوعی اونتورا در اسپانیا – بهترین پارک‌ های موضوعی جهان

نکته ای که در خصوص این پارک وجود دارد این است که تفاوت بارزی از حیث طراحی و دستگاه های تعبیه شده با سایر پارک های موضوعی جهان دارد. اغلب پارک هایی که معرفی کردیم شباهت زیادی به یکدیگر دارند و اگر در کشورهای مختلف بخواهید از پارک های موضوعی شان بازدید کنید ممکن است قدری کسل کننده باشد اما در سفر به اسپانیا می توانید یک تجربه متفاوت را به دست بیاورید و آن هم گشت و گذار در پارک موضوعی اونتورا است. این پارک بخش های جذابی مانند خش های جذابی مانند شامبالا ، توتوکی اسپلش و تامی تامی را رائه می دهد.

پارک موضوعی آلتون تاورز در انگلستان | بهترین پارک‌ های موضوعی جهان

پارک آلتون تاورز در استافوردشایر انگلستان قرار دارد. این پارک بخشی از یک مجموعه تفریحی و اقامتی بزرگ و باشکوه در انگلستان است که شامل بخش های مختلفی از جمله پارک موضوعی، پارک آبی، هتل، مجموعه مینی گلف و اسپا می باشد. آلتون تاورز دستگاه های بازی متعددی دارد اما بیشتر بخاطر ترن های هوایی هیجان انگیزش محبوب شده است. ترن هوایی اسمایلر و ترن هوایی ویکر من Wicker Man محبوب ترین دستگاه های بازی در این پارک موضوعی هستند.

پارک موضوعی آلتون تاورز در انگلستان - الی گشت

سخن آخر درباره پارک‌ های موضوعی جهان

معرفی همه پارک های موضوعی جهان در یک مقاله کوتاه و مختصر امکان پذیر نیست. امروزه پارک های موضوعی زیادی در سراسر جهان وجود دارند که به علت ماجراجویی های هیجان انگیز و طراحی های مختلف مورد علاقه اغلب گردشگران و توریست ها هستند. از مهمترین پارک های موضوعی جهان علاوه بر مواردی که معرفی کردیم می توان به موارد ذیل نیز اشاره کرد:

  • پارک بولدوزرها در انگستان

  • پارک سفری در دل طبیعت در امریکا

  • پارک هری پاتر در امریکا

  • بالیوود پارک در امارات

  • پارک چالز دیکنز در انگلستان

  • خانه ای در دل جنگل در ژاپن

به یاد داشته باشید که برخی از پارک های موضوعی با هدف سرگرم کردن کودکان طراحی و تاسیس شده اند و برخی دیگر نیز برای همه گروه های سنی مناسب خواهند بود.