بهترین هتل ‌های سنتی ایران برای اقامتی دلنشین

در این مطلب با معرفی بهترین هتل ‌های سنتی ایران همراه ما باشید.

به گزارش قلم آزاد به نقل از الی گشت ، ما در تمام شهرهای خود هتل‌ها و اقامتگاه‌های مدرن و سنتی فراوانی داریم. هتل ایران‌مهر شیراز، هتل سنتی فروغ مهر شیراز، هتل سنتی یزد، هتل و اقامتگاه سنتی صباغیان کاشان، هتل عباسی اصفهان، هتل لاله کندوان، هتل سنتی عامری‌ها در کاشان، هتل سنتی ددمان زنجان، هتل سنتی نظامیه تهران و هتل پارسیان سنتی کپری قلعه گنج همگی از جمله هتل‌ های سنتی هستند که در شهرهای مختلف کشور ما وجود دارند. ما در این مطلب قصد داریم تا لیستی بلندبالا از هتل‌ های سنتی ایران را به شما معرفی کنیم تا در زمان سفر با در نظر گرفتن سبک و سلیقه خود و همراهانتان بهترین هتل‌ها را انتخاب کنید.

هتل‌ های سنتی ایران برای سفر به ایران قدیم

هتل‌های سنتی ایران قرار است سفری تکرارنشدنی به تاریخ ایران را برای شما رقم بزنند. حیاط‌های گل‌کاری شده و غرق در فضای سبز با پنج‌دری‌ها و ارسی‌ها که شما را در تابستان به تابستان‌نشین و در زمستان به زمستان‌نشین دعوت می‌کنند. یک فضای کاملاً رؤیایی و کمتر دیده شده که شاید در دو دهه اخیر به طور کل از زندگی ما ایرانیان حذف شد و فقط خاطره‌ای از آن در یادها و تصاویری از آن در کتاب‌ها و فضای مجازی بر جای ماند. حالا شما با اقامت در این هتل‌های سنتی و منحصربه‌فردی که در شهرهای ایران قرار دارند خود را به ایرانی فراموش شده و کمتر دیده شده دعوت می‌کنید که گذشته، تاریخ و زیبایی‌های منحصربه‌فرد ایران قدیم را یک جا به قلب و روح و نگاه شما هدیه می‌دهند.

این شما و این هتل های سنتی ایران در یک نگاه!

هتل‌ های سنتی ایران

۱.هتل‌ های سنتی ایران و هتل ایرانمهر شیراز

عجیب نیست که شهر شیراز لیستی بلندبالا از هتل‌ های سنتی داشته باشد. شهر حافظ و سعدی با محله‌های تاریخی و کوچه قهر و آشتی که حتی در بافت مدرن خود هم شیراز واقعی و تاریخی را به شما نشان می‌دهد. هتل ایرانمهر یک اقامتگاه با حیاطی سبز، دیوارهای کاشی‌کاری شده، پنجره‌های ارسی و زمینی آجرفرش است که در سال ۱۳۹۸ به طور کامل آن را مورد بازسازی قرار دادند. بنایی که ۱۴ سوییت و اتاق دارد و در ۳ طبقه به خوبی از شما پذیرایی خواهد کرد. از ویژگی اصلی این هتل دسترسی آسان و سریع آن به بافت تاریخی شهر شیراز و جاذبه‌های دیدنی مانند مسجد وکیل، حمام وکیل و بازار وکیل است. به شما قول می‌دهیم که با اقامت در این هتل هر روز صبح با صدای آواز کبوترها در کنار نجوای آب، از خواب بیدار خواهید شد.

هتل ایرانمهر شیراز

۲.بوتیک کاروانسرا هتل اسکرو شیراز

در ادامه گشت و گذارمان در شهر شیراز به یک بوتیک هتل جذاب می‌رسیم که آرامش وصف‌نشدنی دارد. برایتان جالب خواهد بود که بدانید این بوتیک هتل اصلاً قدیمی نبوده و کاملاً تازه تأسیس است. اما کاربری قبلی آن کاروان‌سرا بوده است. این بوتیک هتل با اتاق‌های غرق در نور و آرامش ۸ سوئیت را در خود جای‌داده که چیدمان و مبلمان هر کدام از اتاق‌ها با دیگر همتایان خود کاملاً متفاوت و متمایز است. به عبارتی شما می‌توانید در این هتل سنتی مناسب با حال و هوایی که دارید، سوئیت و اتاق خود را انتخاب کنید.

بوتیک کاروانسرا هتل اسکرو شیراز

۳.هتل سنتی پنج دری شیراز

دل‌کندن از شیراز برای ما سخت است. با این حال قصد داریم آخرین اقامتگاه از هتل‌ های سنتی ایران در شهر شیراز را به شما معرفی کرده و بعد آن به سراغ دیگر شهرها برویم. اقامتگاه تاریخی و سنتی پنج دری شهر شیراز دقیقاً همان اقامتگاهی است که با پنجره‌های رنگی و کف آجری، شما را به شیراز عهد قاجار خواهد برد. این اقامتگاه در میان سایر همتایان سنتی خود قیمت و هزینه متناسب‌تری داشته و چون در قلب بافت تاریخی شیراز قرار دارد، می‌تواند یک انتخاب منحصربه‌فرد و کاملاً مناسب باشد.

هتل سنتی پنج دری شیراز

۴.هتل سنتی نظامیه در تهران

از شیراز به تهران می‌رویم و برای اقامت خود در پایتخت لوکس ایران، نه در یک هتل ۵ ستاره که در یک اقامتگاه سنتی، اتاق رزرو می‌کنیم. جالب است بدانید که در سال‌های اخیر تعداد زیادی از خانه‌های تاریخی و قدیمی شهر تهران را به هتل یا بوتیک هتل ‌های سنتی اختصاص داده‌اند. اقامتگاه تاریخی و سنتی نظامیه در پایتخت هم در مرکز شهر تهران قرار گرفته و به واسطه خدمات و امکانات به روزی که دارد، می‌تواند اقامتی منحصربه‌فرد را برای شما رقم بزند. اقامت در این هتل سنتی یادآور دوران مشروطه در ایران خواهد بود.

هتل سنتی نظامیه در تهران

۵.هتل سنتی پارسیان، هتل کپری قلعه گنج

بد نیست در طول سفر خود، سری هم به کرمان بزنیم و شما را با یکی دیگر از هتل‌های سنتی ایران که شاید نمونه آن را حتی در فیلم‌‌ها هم ندیده باشید، آشنا کنیم. هتل کپری که با نام هتل کپری قلعه گنج شهرت دارد، ۴ ستاره بوده و شما را از نزدیک با سبک زندگی محلی‌ها و بومیان کرمان آشنا می‌کند. این هتل را یکی از هتل‌های خاص کشور ما ایران هم می‌دانند. شما در این هتل این امکان را دارید که با تماشای ستاره‌ها و شمردن آن‌ها به خواب بروید.

هتل سنتی پارسیان، هتل کپری قلعه گنج

۶.هتل‌ های سنتی ایران و هتل صفویه عباسی در اصفهان

حق مطلب ادا نخواهد شد اگر به اصفهان سفر نکرده و هتل عباسی را برای اقامتمان انتخاب نکنیم. این هتل در میان هتل‌ های سنتی ایران یک هتل سنتی لوکس محسوب می‌شود. یک ۵ ستاره اما با اصالت که در همان بدو ورود شما را به اصفهان صفوی خواهد برد. جالب است بدانید که بیشتر گردشگران داخلی و خارجی این هتل را صرفاً به واسطه معماری داخلی، مبلمان خاص و جاذبه‌های منحصر به فردی که در تک تک جزئیات تاریخ این شهر را نشان می‌دهند، انتخاب می‌کنند. بد نیست بدانید هتل عباسی در شهر اصفهان در گذشته‌های دور کاربری کاروان‌سرا داشته است.

هتل‌ های سنتی ایران و هتل صفویه عباسی در اصفهان       

۷.هتل سنتی کاخ سرهنگ اصفهان

شهر اصفهان هم با هتل‌ های سنتی متعددی از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. هتل سنتی کاخ سرهنگ با جزئیاتی عجیب و غریب و دیدنی در اصل یک خانه با قدمت و ۳۵۰ساله است که زیبایی‌های خود را هم در فضای بیرون و هم در درون اتاق‌ها در همان نگاه اول به رخ می‌کشد. این هتل تزییناتی دارد که قلب شما را به لرزه درمی‌آورد. آینه‌کاری‌ها، گچ‌بری‌ها، منبت‌کاری‌ها و معرق‌کاری‌ها از جمله جزئیاتی هستند که در گوشه‌گوشه این هتل خودنمایی می‌کنند. بد نیست بدانید که هتل باغ سرهنگ را با دقت، مهارت و دیدی زیبایی‌شناسانه تقریباً ۴ سال پیش به طور کامل مرمت و بازسازی کردند.

هتل سنتی کاخ سرهنگ اصفهان

۸.هتل زیبا و سنتی ددمان در زنجان

اگر دوست دارید زنجان قدیم را ببینید، ما اقامت در این هتل که در لیست هتل‌ های سنتی ایران قرار دارد را به شما توصیه می‌کنیم. این هتل که اتاق‌ها و سوئیت‌های زیادی ندارد، شما را در زمان حضور در خود به زنجان قدیم خواهد برد. بنای هتل آجرنما است و در تمام زاویه‌ها و گوشه‌های آن می‌توانید جزئیات واقعی یک هتل سنتی و اصیل را مشاهده کنید. اگر از شهرنشینی خسته شده‌اید و دوست دارید در یک هتل سنتی و متفاوت اقامت کنید، هتل ددمان زنجان با کافه قرار گرفته در فضای سبز و حیاط خوش‌آب‌ورنگ خود، انتظار شما را می‌کشد.

هتل زیبا و سنتی ددمان در زنجان 

۹.خانه سنتی عامری‌ ها، یکی دیگر از هتل‌ های سنتی ایران

اجازه بدهید از زنجان به کاشان و خانه عامری‌ها، یکی دیگر از هتل‌‌ های سنتی و معروف ایران برویم. اگر به‌عنوان یک گردشگر و مسافر به کاشان رفتید، توصیه می‌کنیم که حتماً در این هتل اقامت کنید. این خانه بزرگ اتاق‌های متعدد تو در تو، حیاط‌های بیرونی و اندرونی، حوض‌های پر از آب و معماری کاملاً سنتی و منحصر به فرد ایرانی دارد که در زمان اقامتتان شما را به جلوه‌ای تمام‌عیار از فرهنگ و تاریخ ایران قدیم دعوت می‌کند.

خانه سنتی عامری‌ ها، یکی دیگر از هتل‌ های سنتی ایران

۱۰.هتل‌ های سنتی ایران و هتل سنتی داد در یزد

آخرین هتل از هتل‌های سنتی ایران، هتل داد یزد است. این بنا عمارتی آجری و کاهگلی است که با ۴ ستاره درخشان در عین سادگی شما را در زیبایی‌ها و جاذبه‌های خود غرق می‌کند. جالب است بدانید که یکی از جاذبه‌های این هتل اتاقی با نام اتاق ۹۵ساله است که اگر در آن اقامت کنید، مثل این است که سفری تاریخی در تونل زمان به ایران باستان داشته‌اید. البته این امکان هم برای شما وجود دارد که اتاق خود را به سمت فضای سبز این هتل و گودال باغچه آن رزرو کنید.

هتل‌ های سنتی ایران و هتل سنتی داد در یزد   

هتل‌ های سنتی ایران و اقامتی هوشمندانه و جذاب

لیستی که ما به عنوان هتل ‌های سنتی ایران به شما معرفی کردیم، تمام هتل‌های سنتی کشور ما را شامل نمی‌شود. اما هدف ما این بود که بهترین و شاخص‌ترین‌ها را به شما معرفی کنیم تا شما هم با زیباترین تجربیات و خاطرات، سفر خود را به پایان برسانید.