بهترین هتل های جنگلی شمال ایران

هتل‌های جنگلی ایران را می شناسید؟ در ایام مختلف سال مسافران زیادی از گوشه و کنار کشورمان خودشان را به شمال کشور رسانده و به دنبال مکانی دنج و جذاب برای اقامت می‌گردند. معمولا بیشتر این مسافران هتل های جنگلی را ترجیح می‌دهند زیرا هتل های جنگلی ایران در مناطق بسیار خوب و بکری قرار گرفته‌اند و فرصت تماشای مناظر درخت‌های استوار جنگل و ییلاق‌های زیبا را به مسافران می‌دهند.

به گزارش حرف تازه به نقل از الی گشت ، در این مقاله بهترین هتل های جنگلی ایران را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

مجتمع اقامتی چالدره در تنکابن از بهترین هتل های جنگلی شمال ایران

مجتمع اقامتی چالدره در تنکابن یکی از بهترین هتل های جنگلی ایران است. تنکابن با نام قدیمی «شهسوار» شهر کوچکی در جوار دریا، جنگل و زمین‌های کشاورزی است که فاصله چهار الی پنج ساعته تا تهران دارد. مجتمع اقامتی چالدره در جنگل‌های دوهزار واقع شده و با مناظر بکر و تماشایی خود اقامتی به یادماندنی را برای مسافران رقم می‌زند. به خصوص در فصل بهار و ماه اردیبهشت اقامت در این مجتمع، تجربه‌ای ناب و فوق‌العاده لذت‌بخش خواهد بود.

در صورت نداشتن خودرو شخصی، برای رسیدن به هتل جنگلی چالدره امکان استفاده از تاکسی و آژانس وجود دارد. کلبه‌های کوچک ۳۶متری این هتل از جنس چوب توسکا و کلبه‌های ۶۵متری آن از جنس چوب افرا هستند و معماری زیبای این کلبه‌ها الهام گرفته از معماری بومی منطقه است. در تمامی کلبه‌های این هتل، امکانات رفاهی برای مسافران در نظر شده است و آب مورد استفاده در آن‌ها هم از آب چشمه‌های اطراف تهیه می‌شود. همچنین رستوران سنتی هتل جنگلی چالدره انواع غذاهای ایرانی را طبخ کرده و در اختیار مسافران قرار می‌دهد. مسافران این کلبه‌های چوبی می‌توانند از دوچرخه‌سواری، ماهیگیری و جنگل‌نوردی در محوطه لذت ببرند. جالب است بدانید رودخانه دوهزار از وسط هتل جنگلی چالدره عبور می‌کند و همین مسئله باعث جذابیت بیشتر این هتل شده است.

هتل جنگلی شمال

هتل آپارتمان تنکا پارسه در ارتفاعات جنگل‌های سه هزار

هتل آپارتمان تنکا پارسه در ارتفاعات جنگل‌های سه هزار یکی دیگر از بهترین هتل های جنگلی ایران است که در فروردین ماه ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز کرده است. این هتل با فضای آرام و دنج، پرسنل مجرب و اتاق‌های مجهز خود، از مهمانان پذیرایی می‌کند. اتاق‌های هتل تنکا پارسه شامل اتاق سه تخته، دو تخته و واحدهای اقامتی سوئیتی و رویال هستند. همگی این اتاق‌ها، تراس اختصاصی به رو جنگل دارند و مسافران می‌توانند غذا و صبحانه خود را در این مکان جذاب نوش‌جان کنند. صبحانه این هتل به صورت بوفه باز سرو می‌شود.

هتل تنکا پارسه در مجاورت روردخانه و جنگل قرار دارد و مسافران هنگام اقامت در آن می‌توانند از تماشای مناظر زیبای جنگل سه هزار و رودخانه لذت ببرند. به خصوص مسافرانی که در فصل پاییز در این هتل اقامت می‌کنند غرق تماشای درختان جنگل با جلوه‌ی هزار رنگ پاییز و فضای خیال‌انگیز و مه‌آلود آن خواهند شد. با این که این هتل فاصله نسبتا طولانی تا شهر دارد اما مناظر بی‌نظیر و فضای دنج و آرامش‌بخش آن یکی از بهترین مکان‌ها برای اقامت است.

هتل های شمال

اقامتگاه بومگردی کلچال – هتل‌های جنگلی ایران

اقامتگاه بومگردی کلچال در روستای گاوپشته، شهرستان شهسوار استان مازندران قرار دارد. این اقامتگاه جذاب دارای قدمت ۵۰ ساله بوده و با چوب و گل ساخته شده است. بومگردی کلچال چشم‌انداز بسیار زیبایی به جنگل انبوه و باغ‌های چای دارد و مسافران در مدت زمان اقامتشان در این مکان، می‌توانند از تماشای مناظر سرسبز اطراف لذت ببرند.

این اقامتگاه زیبا یکی از بهترین هتل های جنگلی ایران است که با هفت اتاق و اینترنت رایگان، در دل جنگل اقامتی لذت‌بخش و ناب را برای مهمانان فراهم می‌کند. غذاهای محلی طبخ شده در اقامتگاه بومگردی کلچال براساس سلیقه مسافران انتخاب می‌شوند و صبحانه این مجموعه هم به صورت رایگان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. از طرف دیگر وجود بخش باغ و سبزیجات و امکان درختکاری و کاشتن گل برای مهمانان، لذت اقامت در این مجموعه را دوچندان می‌کند.

اقامتگاه بومگردی کلچال امکان پذیرایی از ۳۵ مسافر را دارد و پرسنل آن به زبان انگلیسی مسلط هستند. بنابراین در صورتی که مسافر خارجی دارید و به دنبال یک مکان دنج و راحت برای اقامت در شمال کشور هستید بومگردی کلچال گزینه ایده‌آلی برایتان خواهد بود. همچنین این اقامتگاه برای دوستداران جنگل‌نوردی و کوهنوردی لیدر در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری اطراف بومگردی کلچال می‌توان به آب معدنی سه هزار، جنگل‌های دوهزار و سه هزار، آبگرم‌های سه هزار و فلکده، سواحل دریای خزر، دهکده سفال، چشمه‌های متعدد و باغات چای اشاره کرد.

بهترین هتل های شمال ایران

اقامتگاه بوم گردی خانه مادر جون تنکابن

اقامتگاه بومگردی خانه مادر جون تنکابن جزو بهترین هتل های جنگلی ایران در شمال کشور محسوب می‌شود. این هتل با امکانات عالی و جذاب خود، سفر بسیار راحتی را برای مسافران فراهم می‌کند. اقامتگاه بومگردی خانه مادر جون در روستای چالوس شهر تنکابن، در واقع یک خانه قدیمی است که در سال ۱۳۹۵ تبدیل به اقامتگاه شده است. این هتل کوچک سه اتاق و یک ایوان یا بهارخواب دارد و برای حفظ معماری سنتی آن، همگی اتاق‌ها فاقد تخت، سرویس بهداشتی و حمام هستند. اما برای راحتی مهمانان سرویس بهداشتی عمومی و حمام این مجموعه در طبقه همکف ساخته شده است. همچنین اتاق‌های این اقامتگاه یخچال و تلویزیون ندارند و یخچال به صورت عمومی در طبقه همکف تعبیه شده است. مسافران برای استفاده از یخچال می‌توانند با پرسنل اقامتگاه هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

اقامتگاه بومگردی خانه مادر جون تنکابن حداکثر ۲۰ نفر ظرفیت دارد. افرادی که با سالمندان و کودکان خردسال سفر می‌کنند باید قبل از رزرو، پله‌های قسمت ورودی و طبقه اول را در نظر بگیرند. برای رزرو این اقامتگاه به خصوص در فصل‌های شلوغ بهتر است زودتر اتاق خود را رزرو کنید.

از نکات جالب درباره این اقامتگاه امکان چیدن سبزیجات، درخت‌کاری، ماهیگیری در برکه و پخت نان توسط مسافران است. بنابراین با اقامت در خانه مادرجون نه تنها از منظره‌ی تماشایی اطراف و فضای نوستالژیک این مکان لذت خواهید برد بلکه تجربه‌های جدیدی هم کسب خواهید کرد.

بومرگردی مادر جون

اقامتگاه بوم گردی نسا تنکابن – هتل‌های جنگلی ایران

یکی دیگر از جذاب‌ترین هتل های جنگلی ایران اقامتگاه‌ بومگردی نسا تنکابن است که در روستای یوج قرار دارد. روستای یوج یکی از روستاهای پلکانی شمال کشور است و امکان ورود خودروها به کوچه‌های آن وجود ندارد. بنابراین اگر با خودرو شخصی سفر می‌کنید باید ماشین خود را در ورودی روستا پارک کرده و پس از پیاده‌روی ۱۵ دقیقه‌ای خودتان را به اقامتگاه بومگردی نسا برسانید. لوازم و وسایل شما هم با هزینه‌ای جداگانه و توسط اسب تا اقامتگاه حمل می‌شوند.

اقامتگاه بومگردی نسا دارای دو واحد سنتی شامل یک اتاق ۱۶ متری با ظرفیت ۸ نفر و یک اتاق دیگر با ظرفیت ۴ نفر است و برای سفرهای خانوادگی با ظرفیت ۱۲ نفر ایده‌آل محسوب می‌شود. اتاق‌های این اقامتگاه ایوان، سرویس کف‌خواب، هال، سینک و یخچال دارند و حمام و سرویس بهداشتی آن هم به صورت مشترک قابل استفاده هستند.

اقامتگاه کلبه ای زانوس در نوشه

اقامتگاه کلبه‌ای زانوس نوشهر یکی از شیک‌ترین هتل های جنگی ایران است که در روستای زانوس قرار دارد. این روستا در ۶۵کیلومتری شهر نوشهر واقع شده و دارای چشمه‌ها و آبشارهای متعدد است. روستای زانوس با مناظر جنگلی بی‌نظیر خود مقصد بسیار جذابی برای فصل‌ها بهار و تابستان و دو ماه اول پاییز است.

اقامتگاه کلبه‌ای زانوس در واقع یک دهکده گردشگری است که در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسیده است. در این دهکده هر سوئیت دارای حیاط و سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی مجزا است. همچنین از دیگر امکانات سوئیت‌های این اقامتگاه می‌توان به تخت دو نفره، پتوی اضافی، سالن سینما، سالن بیلیارد و زمین تنیس اشاره کرد. این امکانات کامل سفر بسیار راحت و لذت‌بخشی را برای مسافران فراهم می‌کند.

هتل جنگلی بهشهر

اقامتگاه بومگردی جنت رامسر – هتل‌های جنگلی ایران

اقامتگاه بومگردی جنت رامسر یکی دیگر از بهترین بومگردی‌ها و هتل های جنگلی ایران است که در روستای جنت رودبار قرار دارد. سوئیت‌های ۴۰ متری و ۶۰ متری این اقامتگاه دارای آشپزخانه و سرویس بهداشتی با امکانات مبله باکیفیت بوده و حیاط آن هم چشم‌انداز بسیار زیبایی به سمت کوه دارد. حداکثر ظرفیت این مجموعه ۵۰ نفر است و به علت تسلط پرسنل آن به زبان انگلیسی، مسافران خارجی در این مکان مشکلی نخواهند داشت. این اقامتگاه در منطقه ییلاقی دالخانی واقع شده و مسافران آن در فصل بهار نمای شگفت‌انگیزی از مزارع وسیع گل گاوزبان را مشاهده خواهند کرد.

مهمانان اقامتگاه بومگردی جنت رامسر، علاوه بر استفاده از برنامه‌های جذاب اسب‌سواری و آفرود سواری می‌توانند در آتلیه اقامتگاه عکس‌های جذابی را به صورت رایگان با لباس محلی بگیرند و در نهایت یکی از عکس‌های چاپ شده را به عنوان هدیه دریافت کنند. همچنین در آشپزخانه این اقامتگاه انواع غذاهای سنتی و محلی برای مسافران طبخ می‌شود.

اقامتگاه کومه بهشهر

اقامتگاه کومه در بهشهر با هشت کلبه چوبی خود، از علاقه‌مندان و دوستداران طبیعت سرسبز پذیرایی می‌کند. برای هر دو کلبه این اقامتگاه سرویس بهداشتی مشترک ساخته شده است و یکی دو مورد از کلبه‌های VIP هم سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی دارند. قرار گرفتن این کلبه‌ها در میان مناظر تماشایی و آرامش‌بخش جنگل تجربه‌ای ناب و فراموش‌نشدنی را برای مسافران به ارمغان می‌آورد.

از جاذبه‌های نزدیک اقامتگاه کومه می‌توان به پارک جنگلی و  چشمه سرخه او، آبشار سمبی، باغ شاه عباس صفوی و حیات وحش و تالاب میانکاله اشاره کرد. به طور کلی می‌توان گفت این اقامتگاه یکی از بهترین هتل های جنگلی ایران است که فرصت پیاده‌روی در جنگل، آبشارنوردی و بازدید از انواع حیوانات را به مسافران می‌دهد.

کومه بهشهر شمال ایران

جمع‌بندی درباره بهترین هتل های جنگلی ایران

در این مقاله تعدادی از بهترین هتل های جنگلی ایران را معرفی کردیم. معمولا معماری این هتل‌ها الهام گرفته از معماری سنتی و بومی منطقه است. همچنین فضای راحت، دنج و آرامش‌بخش هتل‌های جنگلی در کنار مناظر بی‌نظیر آن‌ها اقامت بسیار لذت‌بخشی را برای مسافران فراهم می‌کنند.