بهترین مراکز خرید ارمنستان از لوکس تا اقتصادی

مراکز خرید ارمنستان پاتوق بسیاری از گردشگران ایرانی است که برای تفریح و خرید به این کشور همسایه سفر کرده‌اند. تقاضا برای سفر به کشور ارمنستان در سال‌های اخیر افزایش یافته است و شهرهای مختلف این کشور محبوبیت زیادی بین گردشگران ایرانی دارد. ارمنستان جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی فراوانی دارد و مراکز خرید ارمنستان جز جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار این کشور کوچک در بین توریست‌های خارجی محسوب می‌شود.

به گزارش حرف تازه ، مراکز خرید ارمنستان بهترین مکان برای گردش و تفریح شبانه در زمان سفر به این کشور است، مراکز خرید و بازارهای پر جنب و جوش این کشور محل فروش اجناس مختلف دست ساز و عتقیه هم است و شما با قیمتی ارزان می‌توانید از مراکز خرید سوغاتی بخرید و به عنوان تحفه سفر از ارمنستان برای عزیزان خود بیاورید.

به نقل از الی گشت ، در سال‌های اخیر و با رونق صنعت گردشگری در کشور ارمنستان تعداد مراکز خرید این کشور بیشتر از قبل شده و بسیاری از برندهای معروف جهانی هم در مراکز خرید این کشور شعبه اختصاصی افتتاح کرده‌اند. اگر برای سفر در تعطیلات قصد عزیمت به کشور ارمنستان را دارید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا به شما بهترین مراکز خرید ارمنستان را با جزئیات کامل معرفی کنیم.

بهترین مراکز خرید ارمنستان

خرید سوغاتی از ارمنستان هم یکی از بخش‌های جذاب سفر به این کشور است، اصلی‌ترین سوغاتی کشور ارمنستان قالی‌های سنتی و دستبافت این کشور می‌باشد. بسیاری از افراد هم در زمان سفر به کشور ارمنستان ترجیح می‌دهند سوغاتی خود را از بین خوراکی‌های معروف این کشور همچون مربای گردو، شکلات و قهوه انتخاب کنند. مراکز خرید ارمنستان بهترین مکان برای خرید سوغاتی در این کشور است و بسیاری از گردشگران یک روز از برنامه سفر خود را به گردش در مراکز خرید این کشور و خرید سوغاتی اختصاص می‌دهند. در کشور ارمنستان هر سال مراکز خرید و مال‌های بزرگ جدیدی افتتاح می‌شود، اغلب مراکز خرید مشهور این کشور در شهر ایروان پایتخت ارمنستان قرار دارند.

تنوع برندها در بازارها و مراکز خرید ارمنستان بسیار زیاد است، اغلب برندهای معروف و یا غیر معروف در مراکز خرید این کشور حداقل یک شعبه دارند و گردشگران به راحتی می‌توانند از این مراکز خرید کنند. برای اینکه در زمان سفر به ارمنستان راحت تر بتوانید برنامه سفر خود را مدیریت کنید، در ادامه قصد داریم چند مورد از بهترین مراکز خرید ارمنستان را به شما معرفی کنیم.

۱. ایروان مال (Yerevan Mall)

ایروان مال (Yerevan Mall) مشهورترین و بزرگترین مرکز خرید ارمنستان است که در پایتخت این کشور یعنی شهر ایروان قرار دارد، این مرکز خرید در سال ۲۰۱۴ افتتاح شده است و یکی از بهترین مراکز خرید ارمنستان محسوب می‌شود. در این مرکز خرید بزرگ اغلب برندهای معروف بین المللی شعبه دارند و گردشگران می‌توانند هر آنچه که نیاز دارند را در فروشگاه‌های این مرکز خرید پیدا کنند. در این مرکز خرید امکانات تفریحی ویژه‌ای هم برای کودکان فراهم شده تا در زمان خرید والدین آنها هم لحظات خوشی را سپری کنند، فودکورت، پارکینگ و سینما هم از دیگر امکانات ایروان مال است. برندهای معروفی همچون لیوایز، زارا، لایف استایل و بنتون در این مرکز خرید شعبه دارند.

مرکز خرید ایروان مال جز محبوب ‌ترین مراکز خرید ارمنستان در بین گردشگران خارجی و مردم محلی است و قیمت اجناس در فروشگاه‌های این مرکز تنوع زیادی دارد و با هر بودجه‌ای می‌توانید از مغازه‌های ایروان مال خرید خود را انجام دهید. فروشگاه معروف خرده فروشی کارفور هم در ایروان مال شعبه دارد و بسیاری از مردم محلی برای خرید مایحتاج روزمره خود با قیمت مقرون به صرفه این فروشگاه را ترجیح می‌دهند. ساعت کاری مرکز خرید ایروان مال همه روزه از ۱۰:۰۰ صبح الی ۱۰:۰۰ شب است.

ایروان مال (Yerevan Mall) - الی گشت

۲. راشا مال (Rossia Mall)

 یکی از مشهورترین مراکز خرید ارمنستان، راشا مال است که در قلب شهر ایروان قرار دارد، اغلب گردشگران خارجی برای خرید سوغاتی و گردش شبانه این مرکز خرید بزرگ و مدرن را ترجیح می‌دهند. راشا مال (Rossia Mall) ورودی مستقیم به ایستگاه مترو “زوراوار آندرانیک” دارد و همین موضوع باعث شده گردشگران دسترسی راحت و سریعی به این مرکز خرید داشته باشند. موقعیت مکانی این مرکز خرید به نحوی است که گردشگران به راحتی می‌توانند در ساعت‌های مختلف روز از آن بازدید کنند و با قیمت مناسب از فروشگاه‌های مرکز خرید راشا مال در شهر ایروان خرید خود را انجام دهند و برای دوستان خود از این سفر مهیج سوغاتی بخرند. سالن سینما، کافه، پارکینگ، رستوران و مرکز بازی برای کودکان از جمله امکانات رفاهی موجود در این مرکز مدرن و لوکس است.

در راشا مال برندهای معروف بسیاری همچون نایک، زارا و لویی ویتون فروشگاه دارند و گردشگران همه روزه از ساعت ۱۰:۰۰ صبح الی ۱۰:۰۰ شب می‌توانند از فروشگاه‌های این مرکز خرید بازدید کنند. فضای مرکز خرید راشا مال ارمنستان برای تفریح با خانواده بسیار محیط دنج و ایده آلی دارد و رنج قیمت‌ها در فروشگاه‌های این مرکز خرید متنوع است.

۳. مرکز خرید خیابان تاشیر (Tashir Street Shopping Gallery)

مرکز خرید خیابان تاشیر (Tashir Street Shopping Gallery) یکی از منحصر به فردترین مراکز خرید ارمنستان است که در زیر یکی از بزرگترین خیابان‌های اصلی شهر ایروان پایتخت ارمنستان قرار دارد. این مرکز خرید در فضایی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع و به صورت دو طبقه در زیر زمین طراحی شده و معماری کلاسیک آن نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. خیابان تاشیر یکی از مشهورترین خیابان‌های شهر ایروان پایتخت کشور ارمنستان است و مرکز خرید معروف زیرزمینی این خیابان در حال حاضر بیش از ۷۰ مغازه دارد. انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم دکوراسیون داخلی و مبلمان، محصولات کودکان، اکسسوری، لوازم آرایشی و موارد دیگر را می‌توانید از مغازه‌های این مرکز خرید تهیه کنید.

رنج قیمت‌ها در فروشگاه‌های مرکز خرید تاشیر متوسط است و گردشگران با بودجه‌های مختلف می‌توانند از مغازه‌های این مجموعه خرید کنند. رستوران، کافه، اتاق مادر و نوزاد، ایستگاه پزشکی و پارکینگ زیرزمینی با ظرفیت ۲۰۰ خودرو از جمله امکانات رفاهی این مرکز خرید مشهور در شهر ایروان است.

مرکز خرید خیابان تاشیر (Tashir Street Shopping Gallery) - الی گشت

۴. دالما گاردن مال (Dalma Garden Mall)

دالما گاردن مال (Dalma Garden Mall) یکی از جدیدترین مراکز خرید ارمنستان در شهر تاریخی ایروان پایتخت این کشور است و برای گردش در این مرکز خرید به سه ساعت زمان نیاز دارید تا بتوانید از همه فروشگاه‌های این مرکز خرید بزرگ و مدرن بازدید کنید. فضای داخلی دالما گاردن مال به سبک مدرن طراحی شده و امکانات متنوعی برای کودکان و بزرگسالان در این مرکز خرید فراهم کرده‌اند. اغلب برندهای معروف بین المللی در این مرکز خرید شعبه دارند، همچنین دالما گاردن مال امکاناتی از قبیل کافه، رستوران، سینمای مدرن، زمین بازی برای کودکان، فودکورت، شهربازی و پارکینگ هم برای مشتریان خود فراهم کرده است.

۵. مولتی مجیک مال (Multi Magic Mall)

مولتی مجیک مال (Multi Magic Mall) یکی از بهترین و مدرن ترین مراکز خرید ارمنستان است که در شهر ایروان واقع شده و گردشگران دسترسی راحتی به این مرکز خرید دارند. برندهای معروف بین المللی همچون نایک، آدیداس، نورث فیس، کارل لاگرفلد، پینکو، مکس مارا، اسکادا، کول هان، پولو، لوئیس فراد و بسیاری دیگر در این مرکز خرید شعبه دارند. مرکز خرید مولتی مجیک مال در مسیر بین دو شهر ایروان و آبوویان واقع شده و مسافران شهر ایروان به راحتی با تاکسی می‌توانند خود را به این مجموعه مجلل و بزرگ در قلب ارمنستان برسانند.

پارکینگ، هایپر مارکت، فودکورت، مرکز بازی کودکان و بانک از جمله امکانات رفاهی است که در این مرکز خرید برای رفاه مشتریان مهیا کرده‌اند. فضای داخلی و بیرونی مولتی مجیک مال ارمنستان فضایی جذاب برای دورهمی با دوستان و همسفران دارد، پس از گردش در این مرکز خرید می‌توانید برای رفع خستگی و استراحت در یکی از کافه‌های مولتی مجیک مال چند دقیقه‌ای را بنشینید و با نوشیدن یک فنجان قهوه نفسی تازه کنید.

مولتی مجیک مال (Multi Magic Mall) - الی گشت

۶. مگامال ارمنستان (MEGA MALL ARMENIA)

مگامال ارمنستان (MEGA MALL ARMENIA) به لحاظ وسعت رتبه اول را در بین مراکز خرید ارمنستان دارد و طیف وسیعی از محصولات و خدمات را به مشتریان خود با بهترین کیفیت و قیمت ارائه می‌دهد. این مجموعه شامل فروشگاه های مختلفی از جمله فروشگاه‌های لباس زنانه و مردانه، جواهرفروشی، سالن‌های زیبایی، کتابفروشی‌ها و کافه‌ها است و گردشگران می‌توانند چند ساعتی را در این مرکز خرید به تماشای ویترین مغازه‌ها مشغول باشند. علاوه بر فروشگاه‌های خرده‌ فروشی، مگامال ارمنستان چند سالن سینما، یک سالن مجهز تئاتر و فودکورت بزرگی هم برای صرف غذا دارد.

گردشگرانی که به ورزش اسکی روی یخ علاقه دارند هم در زمان سفر به ارمنستان می‌توانند برای تجربه این ورزش مهیج به پیست اسکی روی یخ مگامال بروند و چند ساعتی را در این پیست مجهز تفریح کنند. در مرکز خرید مگامال فضای ویژه‌ای هم برای تفریح و بازی کودکان مهیا شده است و شما برای خوردن یک وعده غذا خوشمزه پس از گردش در این مرکز خرید می‌توانید به فودکورت این مرکز بروید.

۷.مرکز خرید سورمالو (Surmalu)

مرکز خرید سورمالو (Surmalu) یکی از بهترین مراکز خرید ارمنستان در زمینه فروش لوازم خانگی و پوشاک محسوب می‌شود، این مرکز خرید در شهر آفتابی ایروان در خیابان آرش اکونیاس این شهر واقع شده است. قیمت اجناس در این مرکز خرید واقعا باورنکردنی است و بسیاری از گردشگران برای خرید ارزان و مقرون به صرفه اجناس مختلف در زمان سفر به ارمنستان مرکز خرید سورمالو (Surmalu) را انتخاب می‌کنند. این مرکز خرید در حال حاضر بیش از ۶۰۰ فروشگاه دارد و انواع لباس، کفش، کالاهای خانگی، منسوجات، اکسسوری، مواد غذایی و موارد دیگر در این مرکز خرید به مشتریان با قیمت مناسب عرضه می‌شود.

اگر به دنبال یک خرید عالی با قیمت ارزان هستید، مرکز خرید سورمالو مکانی مناسبی برای خرید سوغاتی در شهر ایروان محسوب می‌شود. این مرکز خرید جز معروفترین مراکز خرید ارمنستان است و همه روز از ساعت ۱۰:۰۰ صبح الی ۱۰:۰۰ شب درب‌های آن به روی مشتریان برای خرید اجناس مختلف باز است.

مرکز خرید سورمالو (Surmalu) - الی گشت

۸.ریچ پلازا (Rich Plaza)

ریچ پلازا (Rich Plaza) یکی از کوچکترین مراکز خرید ارمنستان است که در خیابان مشهور سوان شهر ایروان واقع شده و در قلب منطقه توریستی این شهر قرار دارد. در این مرکز خرید انواع فروشگاه‌های لباس، زیور آلات و طیف گسترده‌ای از اسباب بازی‌ها و موارد متنوع دیگر برای خرید سوغاتی فعال است و شما برای استراحت می‌توانید به کافه کوچک و شیک این مرکز خرید بروید. این مرکز خرید فضای دنج و جذابی برای خرید و گردش دارد و بسیاری از مغازه‌های ریچ پلازا در زمینه مد و لباس فعالیت دارند.

یکی از جذاب ترین قسمت‌های این مجموعه بخش طلا و نقره آن است که زبانزد توریست‌ها و گردشگران خارجی است، مرکز ریچ پلازا یکی از قدیمی ترین مراکز خرید ارمنستان محسوب می‌شود که به خوبی از آن نگهداری شده و همه روزه از ساعت ۱۰:۰۰ صبح الی ۱۰:۰۰ شب پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران از کشورهای مختلف جهان است.

۹.مرکز خرید مترونوم (Metronome Shopping Center)

مرکز خرید مترونوم (Metronome Shopping Center) جز معروفترین مراکز خرید ارمنستان در بین گردشگران خارجی است، این مرکز خرید بزرگ و مدرن فروشگاه‌های بسیاری برای خرید سوغاتی دارد و در قلب شهر ایروان واقع شده است. تنوع فروشگاه‌ها و اجناس عرضه شده در این مرکز خرید کم نیست و گردشگران گزینه‌های متعددی برای خرید سوغاتی دارند.

در این مرکز خرید می‌توانید به راحتی کالاهای برند مورد علاقه خود را پیدا کنید و اقلام مورد نظر را با اطمینان از اصالت و کیفیت آنها تهیه نمایید. فروشگاه زنجیره‌ای پوشاک ورزشی اسپورت لندیا یکی از صاحبان امتیازان اصلی این مرکز خرید است و یک فروشگاه بزرگ برای خرید انواع لباس و لوازم ورزشی  در مرکز خرید مترونوم ارمنستان دارد. در این مرکز خرید چند کافه و یک فود کورت بزرگ برای رفع خستگی و سیر کردن شکم پس از گردش هم برای مشتریان مهیا کرده‌اند. رنج قیمت‌ها در این مرکز خرید بزرگ متوسط رو به بالا است و گردشگران باید برای خرید از مغازه‌های این مرکز بودجه کافی داشته باشند. مرکز خرید مترونوم همه روزه از ساعت ۱۰:۰۰ صبح الی ۱۰:۰۰ شب به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد و برای گردش و خرید می‌توانید از این مرکز خرید در زمان سفر به ایروان بازدید کنید.

مرکز خرید مترونوم (Metronome Shopping Center) - الی گشت

جمع بندی

شرایط سفر به ارمنستان برای ایرانی‌ها بسیار راحت و آسان است و به همین دلیل بسیاری از گردشگران ایرانی سالانه به صورت زمینی و یا هوایی برای گذراندن تعطیلات به این کشور سفر می‌کنند. در سال‌های اخیر تقاضا برای سفر به شهرهای مختلف کشور ارمنستان همچون ایروان افزایش یافته و گردشگری در این کشور رونق گرفته است. مراکز خرید ارمنستان یکی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار این کشور محسوب می‌شوند، بسیاری از گردشگران یک روز از برنامه سفر خود را برای خرید سوغاتی و گردش در این مراکز خرید مدرن اختصاص می‌دهند.

برای سفر به کشور ارمنستان در روزهای مختلف سال و گذراندن تعطیلات مهیج و رویایی در این کشور پر رمز و راز می‌توانید بلیط پرواز و رزرو هتل خود را با بهترین قیمت به صورت ۲۴ ساعته از سایت الی گشت انجام دهید، مجموعه الی گشت سابقه طولانی در زمینه برگزاری تورهای تفریحی به کشور ارمنستان دارد و در طول سال تورهای متنوعی را به مقصد شهر ایروان پایتخت ارمنستان برگزار می‌کند.

سوالات متداول

۱. از ارمنستان چی بخریم؟

قالیچه‌های دست بافت، عروسک‌های چوبی یا پارچه‌ای، ساز دودوک و خاچکار جز مشهورترین سوغاتی‌ها و صنایع دستی کشور ارمنستان هستند. بسیاری از افراد هم در زمان سفر به کشور ارمنستان ترجیح می‌دهند سوغاتی خود را از بین خوراکی‌های معروف این کشور همچون مربای گردو، شکلات و قهوه انتخاب کنند.

۲. مشهورترین مرکز خرید ارمنستان کدام است؟

ارمنستان مراکز خرید زیادی دارد، اما بدون شک مرکز خرید ایروان مال مشهورترین مرکز خرید این کشور توریستی است. بزرگترین مرکز خرید کشور ارمنستان به لحاظ وسعت هم مرکز خرید مگامال در شهر ایروان می‌باشد.

۳. بهترین مراکز خرید ارمنستان کدام است؟

ایروان مال (Yerevan Mall)، راشا مال (Rossia Mall)، مرکز خرید خیابان تاشیر (Tashir Street Shopping Gallery)، دالما گاردن مال (Dalma Garden Mall)، مولتی مجیک مال (Multi Magic Mall)، مگامال ارمنستان (MEGA MALL ARMENIA)، مرکز خرید سورمالو (Surmalu)، مرکز خرید مترونوم (Metronome Shopping Center) و ریچ پلازا (Rich Plaza) جز بهترین مراکز خرید ارمنستان هستند.

۴. ساعت کاری مراکز خرید ارمنستان به چه صورتی است؟

اغلب مراکز خرید در کشور ارمنستان هفت روز هفته از ساعت ۱۰:۰۰ صبح الی ۱۰:۰۰ شب از مراجعه کنندگان به این مراکز میزبانی می‌کنند و گردشگران در ساعت‌های مختلف روز می‌توانند به این مراکز خرید بروند.

۵. لوکس ترین مراکز خرید ارمنستان کدام است؟

دالما گاردن مال (Dalma Garden Mall)، مولتی مجیک مال (Multi Magic Mall) و مرکز خرید مترونوم (Metronome Shopping Center) جز لوکس ترین مراکز خرید ارمنستان هستند.

۶. آیا خرید تور مسافرتی به مقصد شهر ایروان پایتخت ارمنستان از سایت الی گشت امکان پذیر است؟

بله، افرادی که قصد سفر به شهرهای مختلف کشور ارمنستان را دارند برای خرید تور مسافرتی می‌توانند به سایت الی گشت مراجعه کنند و  فقط با استفاده از کارت‌های عضو شتاب تور مورد نظر خود را برای سفر به شهر ایروان پایتخت این کشور از این سایت معتبر تهیه نمایند، خرید انواع بلیط هواپیما به مقصد شهرهای مختلف کشور ارمنستان هم از سایت الی گشت به صورت آنلاین امکان پذیر است.