بهترین فصل سفر به تهران چه زمانی است؟

تهران به عنوان پایتخت ایران یکی از بهترین مقاصد گردشگری به شمار می رود اما شلوغی شهر و آلودگی هوا در بسیاری از روزهای سال باعث می شود تا اغلب مردم از مسافرت به این شهر صرف نظر کنند. با آگاهی از بهترین فصل سفر به تهران می توانید این مسئله را حل کرده و از سفر به تهران نهایت استفاده را ببرید. البته شهر بزرگ تهران در همه ایام سال پذیرای افرادی است که برای کارهای مختلف به این شهر مسافرت می کنند اما اگر قصد تفریح و گردشگری دارید و برای مسائلی از جمله کار، درمان و امثال آن ها راهی پایتخت نمی شوید می توانید بهترین فصل سفر به تهران را انتخاب کرده و یک مسافرت خوب و دل پذیر داشته باشید. با ما همراه باشید تا در این صفحه از وب سایت الی گشت به بررسی فصل های مختلف سال برای مسافرت به تهران بپردازیم.

به گزارش حرف تازه به نقل از الی گشت، یکی از بهترین زمان های گشت و گذار در پایتخت پُر جنب و جوش ایران یعنی شهر تهران ایام تعطیلات عید نوروز می باشد. اگر بخواهید یکی از بهترین زمان ها برای گشت و گذار و تهرانگردی را انتخاب کنید تعطیلات عید نوروز پیشنهاد اول ما به شما است. در این ایام علاوه بر آب و هوای مناسب شهر، از شلوغی و ترافیک  تهران کاسته می شود و خانواده ها فراغت بیشتری برای تفریح دارند. در ایام نوروز بسیاری از افراد اعم از افرادی که در تهران زندگی می کنند و یا حتی افرادی که از شهر های مختلف کشور عزیزمان به تهران سفر کردند، علاقه دارند که به تهران گردی بپردازند.

بهترین زمان برای تهرانگردی - الی گشت

تهران گردی در ایام نوروز حال و هوای متفاوتی دارد از این بابت که با خیال آسوده می توانید به مقاصد مورد نظر بدون ترافیک و ازدحام جمعیت برسید. تهران در ایام نوروز را می توانید به عنوان یک تور مسافرتی در نظر بگیرید و با خیال آسوده از آب و هوای خوب و تمیز آن لذت ببرید و ساعت ها در پارک ها و خیابان ها قدم بزنید و اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید. از همین رو یکی از بهترین زمان های گشت و گذار در پایتخت پر جنب و جوش ایران، ایام تعطیلات عید نوروز می باشد.

سفر به تهران در فصل بهار

فصل بهار با توجه به مطبوع شدن آب و هوا بهترین زمان ممکن برای سفر به تهران است اما باید بدانید که اغلب پایتخت نشینان نیز در این فصل به گردش و پیک نیک های نیم روزی می پردازند و ممکن است شلوغ بودن شهر و ترافیک سنگین شما را اذیت کند ولی اگر در ایام نوروز به این شهر بروید می توانید از خلوت بودن پایتخت کشور نهایت استفاده را ببرید. اغلب کسانی که ساکن تهران هستند اصالتا به سایر شهرها و شهرستان های کشور تعلق دارند به همین دلیل در ایام نوروز به شهر خودشان می روند و همین باعث می شود تا جمعیت تهران به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. اگر در ایام نوروز نمی توانید راهی تهران شوید ناامید نشوید؛ سایر فصل ها نیز می توانند زمان مناسبی برای مسافرت به تهران باشند. حالا برای دیدن طبیعت بهاری در اطراف تهران کجا برویم؟

سفر به تهران در فصل بهار - الی گشت

سفر به تهران در فصل تابستان

اغلب کسانی که اهل مسافرت و گشت و گذار هستند دوست ندارند در فصل تابستان راهی تهران شوند. آلودگی هوا در کنار گرمای شدید باعث می شود هوای مطبوعی در شهر تهران احساس نشود و ممکن است باعث آزار و اذیت شما شود اما کسانی که به تفریحات کوهستانی بخصوص در شمال تهران علاقه دارند یا می خواهند شبگردی های طولانی در پایتخت کشور داشته باشند می توانند این فصل را هم برای مسافرت به تهران انتخاب کنند. اگر در فصل تابستان به تهران می آیید بهتر است اوایل صبح یا اوایل شب را برای تفریح و گردشگری انتخاب کنید و ظهر و بعد از ظهر را در هتل و اقامتگاه خود بمانید و استراحت کنید. البته در این صورت درگیر ترافیک می شوید اما هوای بهتر و مطلوب تری را تجربه خواهید کرد.

سفر به تهران در فصل پاییز

اغلب مسافران از سفر به تهران در فصل پاییز رضایت داشته اند. تهران یک شهر چهار فصل به شمار می رود و پاییز در آن حال و هوای مطلوبی دارد. در شهر تهران درختان کهنسال زیادی دیده می شود که قدمت آن ها به دوره قاجار و پهلوی برمی گردد. برگ زرد و نارنجی درختان در فصل پاییز باعث می شود شهر تهران حال و هوای دیگری داشته باشد.

سفر به تهران در فصل پاییز - الی گشت

از طرف دیگر با باز شدن مدارس و دانشگاه ها شاهد کاهش ترافیک شهر در روزهای اول هفته هستیم و اگر تفریحات و گردش خود را به روزهای آخر هفته موکول نکنید ترافیک کمتری را هم تجربه خواهید کرد. میزان دما نیز در این فصل کاملا متعادل می شود خبری از برودت هوا یا گرمای شدید و آزاردهنده نیست. همین مزیت باعث شده است تا از فصل پاییز به عنوان دومین فصل مناسب برای سفر به تهران نام ببرند.

سفر به تهران در فصل زمستان

به غیر از موارد ویژه همانند سفر به تهران به قصد استفاده از پیست های اسکی و مانند آن، سفر به تهران در فصل زمستان را پیشنهاد نمی دهیم. میزان برودت هوا در این فصل به نوعی است که باعث آزار مسافران می شود چرا که تهران یک منطقه خشک است و سرمای آن با مشکلاتی همانند عود سینوزیت و سرفه های مزمن همراه می شود. پدیده وارونگی دما نیز یکی از عواملی است که باعث می شود تا به شما تاکید کنیم در فصل زمستان به تهران مسافرت نکنید. پیشنهاد می دهیم منتظر بمانید فصل بهار از راه برسد تا با خیال راحت بتوانید در سطح شهر به گردش و تفریح بپردازید.

سفر به تهران در فصل زمستان - الی گشت

در نهایت بهترین فصل تهرانگردی کدام است؟

با توجه به مسائلی که بیان کردیم بهار و پاییز بهترین فصل سفر به تهران هستند. اما اگر به دنبال عالی ترین زمان ممکن برای سفر به تهران هستید ایام نوروز را به شما پیشنهاد می دهیم. در ایام نوروز می توانید شاهد آسمان آبی و ترافیک سبک در شهر باشید و بدون اتلاف وقت از جاذبه های گردشگری بازدید کرده و از امکانات خدماتی و رفاهی پایتخت کشور استفاده کنید اما بعد از ایام نوروز، جمعیت به یکباره زیاد می شود و هرچند میزان آلودگی هوا در مقایسه با سایر فصل ها کمتر است اما قطعا شلوغی شهر و ترافیک سنگین را احساس خواهید کرد. با توجه به مطالبی که ارائه گردید به نظر می رسد فصل بهار و ایام نوروز بهترین فصل سفر به تهران خواهد بود.