بهترین شهرهای قبرس شمالی و نحوه دسترسی آن ها

بهترین شهرهای قبرس شمالی را می شناسید ؟ جزیره زیبا قبرس از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده که قبرس شمالی به عنوان جمهوری قبرس از طرف ترکیه شناخته شده است. این جزیره زیبا و مدیترانه‌ای به دلیل داشتن اماکن تاریخی بسیار و امکانات گردشگری مناسبی که فراهم کرده سالانه پذیرای گردشگران زیادی است. از طرفی جزیره قبرس در نزدیکی ایران قرار دارد و به عنوان یک مقصد گردشگری برای ایرانیان به شمار می‌رود.

به گزارش حرف تازه به نقل از الی گشت ، بهترین شهرهای قبرس شمالی شامل گیرنه، فاماگوستا، نیکوزیا و لفکه است که هرکدام دارای خصوصیات منحصربه‌فردی هستند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به معرفی شهرهای گردشگری قبرس شمالی و راه‌های دسترسی به آن‌ها بپردازیم.

بهترین شهرهای قبرس شمالی

شهر گیرنه در قبرس شمالی

شهر گیرنه در قبرس شمالی به عنوان مرکز فرهنگی و اقتصادی قبرس شمالی شناخته می شود. این شهر برای دانشجویان، گردشگران و مهاجرانی که به دنبال زندگی در مکانی فوق العاده، زیبا و آرام هستند بسیار مناسب است. گیرنه شهری ساحلی و دارای هتل های مجلل، چندین فضای سبز، قلعه تاریخی و بندری کوچک به شکل نعل اسب است.

همه این زیبایی‌ها باعث شده تا شهر گیرنه به یکی از جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی تبدیل شود و به همین دلیل سالانه مسافران زیادی به این شهر سفر می‌کنند. همچنین یک کلیسا قدیمی در گیرنه وجود دارد که افراد زیادی هر یکشنبه از آن بازدید می کنند و امکانات رفاهی بسیاری مثل انواع خدمات شهری، فروشگاه‌ها، بانک‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها در گیرنه وجود دارند و از نظر پیشرفته بودن برای سفر و زندگی مناسب است. علاوه بر این، روستاهای کوچک زیبایی در شهر گیرنه وجود دارد و چنانچه به دنبال آرامش بیشتر در سفر هستید، پیشنهاد می کنیم این شهر را انتخاب کنید.

برای رفتن به گیرنه بهترین راه مسیر هوایی است. گیرنه دارای مسیر هوایی اصلی و بین‌المللی قبرس شمالی است و شامل یک فرودگاه بین‌المللی به نام فرودگاه ارجان است که این شهربین گیرنه و نیکوزیا قرار دارد و شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی پروازهای مستقیمی از اروپا و دیگر مناطق جهان به این فرودگاه ارائه می‌دهند. علاوه بر این، می‌توانید از طریق فرودگاه‌های لارناکا و پافوس در قبرس جنوبی، وارد قبرس شمالی شوید اما برای ورود به منطقه و گشت‌وگذار در قبرس شمالی باید مجوزهای لازم را دریافت کنید تا امکان دسترسی به مناطق دیگر قبرس شمالی برای شما فراهم شود.

 

شهر گیرنه | بهترین شهرهای قبرس شمالی

شهر لفکه در قبرس شمالی

شهر لفکه از دیگر شهرهای قبرس شمالی است که ترکیبی از خط ساحلی و کوه‌های وسیع در کنار باغ‌ها و مزارع مرکبات است و همین باعث شده تا مناظر دیدنی در این شهر وجود داشته باشد. همچنین در این شهر سه سد احداث شده که آب کشاورزی و شرب را تامین می‌کند. از دیگر جاذبه‌های گردشگری لفکه می‌توان به پارک آتاتورک واقع در مرکز شهر اشاره کرد که سالانه مسابقات آشپزی در آن برگزار می‌شود.

رسیدن به شهر لفکه در قبرس شمالی با توجه به اصلاحات اخیر در حوزه شبکه حمل و نقل شهری، اکنون آسان‌تر از گذشته است. برای سفر به لفکه از فرودگاه ارجان می‌توانید به راحتی به این شهر دسترسی داشته باشید. همچنین، با استفاده از مرزهای بازرگانی در نزدیکی لفکه، مسافران می‌توانند به شهرهای دیگر قبرس شمالی هم دسترسی پیدا کنند. این مرزها اجازه ورود به مسافران را می‌‌دهند تا به راحتی بتوانند از تاریخ و فرهنگ لفکه و مناطق اطراف آن دیدن کنند.

شهر نیکوزیا یا لفکوشا در قبرس شمالی

شهر نیکوزیا یا لفکوشا در قبرس شمالی، پایتخت این کشور است و جالب است بدانید که این شهر به ساحل دسترسی ندارد و این  یعنی اگر می‌خواهید به یک منطقه ساحلی سفر کنید، نیکوزیا انتخاب خوبی برای شما نخواهد بود. از آنجایی که جمعیت توریستی در نیکوزیا کمتر است، این شهر برای کسانی که به دنبال آرامش در منطقه‌ای با هرج و مرج کمتر هستند، انتخاب مناسب‌تری است. یکی از مزایای زندگی و سفر در نیکوزیا این است که قیمت بسیاری از خدمات مثل بازارها، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها در طول سال تغییر زیادی نمی‌کند و هزینه آن نسبت به گیرنه پایین‌تر است.

اگر برای سفر به این شهر بروید آثار به جا مانده از قرون وسطی را در سبک معماری آن خواهید دید. در نیکوزیا، ادیان، مذاهب و ملیت‌های گوناگونی وجود دارد و به همین دلیل آن این شهر به شهر هزار رنگ معروف است. معمولاً دانشجویانی که به قبرس شمالی می‌آیند، نیکوزیا را به عنوان شهر خود انتخاب می کنند و همین امر سبب شده تا نیکوزیا به عنوان یک شهر دانشجویی شناخته می شود. با این حال، در نظر بگیرید که نیکوزیا به عنوان گرم‌ترین شهر در بین تمام شهرهای قبرس شمالی شناخته شده که این نقطه ضعف این شهر به شمار می‌رود.

در حال حاضر دسترسی به شهر نیکوزیا نسبت به گذشته بسیار آسانتر شده است و شما می‌توانید از طریق فرودگاه ارجان که بین گیرنه و نیکوزیا واقع شده به این شهر سفر کنید یا از طریق فرودگاه‌های لارناکا و پافوس در قبرس جنوبی به نیکوزیا سفر کنید. علاوه بر این، وجود مسیرهای بازرگانی و گردشگری در نزدیکی نیکوزیا امکان دسترسی به این شهر و مناطق اطراف را برای مسافران فراهم می‌کند. این مرزها امکان عبور تفریحی، تجاری و بازرگانی را برای مسافران فراهم کرده و به آن‌ها اجازه می‌دهند از تمامی  جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی نیکوزیا بدون دردسر دیدن کنند.

شهر نیکوزیا | بهترین شهرهای قبرس شمالی

شهر فاماگوستا در قبرس شمالی

یکی از زیباترین و بزرگترین شهرهای قبرس شمالی شهر فاماگوستا است. به همین دلیل اگر می‌خواهید سفری خاطره انگیز به این جزیره داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از فاماگوستا دیدن کنید. این شهر از چندین سواحل طلایی زیبا تشکیل شده که هر مسافری باید حداقل یک بار از آن‌ها دیدن کند.

رسیدن به شهر فاماگوستا در قبرس شمالی به راحتی امکان‌پذیر است. از راه‌های اصلی برای رسیدن به این شهر فرودگاه ارجان است که به وسیله تاکسی‌های فرودگاه به راحتی می‌توانید به این شهر دسترسی داشته باشید. این فرودگاه پروازهای مستقیمی از شهرهای اروپایی و بین‌المللی را به فاماگوستا ارائه می‌دهد. علاوه بر این، می‌توانید از طریق فرودگاه‌های لارناکا و پافوس در قبرس جنوبی به فاماگوستا دسترسی پیدا کنید. از طریق مسیرهای موجود در شهر فاماگوستا هم می‌توانید به شهر و مناطق اطراف آن دسترسی داشته و از دیدن تمامی آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی فاماگوستا لذت ببرید و تجربه‌ای منحصر به فرد از سفر به قبرس شمالی داشته باشید.

شهر فاماگوستا | بهترین شهرهای قبرس شمالی

حرف آخر

شهرهای قبرس شمالی به دلیل امکانات مناسب و محیط امنی که دارند محل مناسبی برای گردشگری و تفریح و زندگی دانشجویی هستند. به همین دلیل در این مطلب سعی کردیم به معرفی شهرهای این جزیره و راه‌های دسترسی به آن‌ها بپردازیم تا چنانچه قصد سفر به شهرهای مختلف قبرس شمالی را دارید بتوانید به راحتی به آن‌ها سفر کنید.