بهترین شهرهای ایران برای سفر در بهار

نوروز یک رویداد بسیار مهم برای ایرانیان در سراسر جهان است: آمدن فصل بهار و سال نو ایرانی. این تعطیلات سیزده روزه که به عید نوروز و سال نو ایرانی نیز معروف است (اگرچه محدود به ایران نیست) عناصر ضروری زیادی دارد، از جمله هفت سین، حاجی فیروز (معادل فارسی بابانوئل)، دید و بازدید و البته سفر. از آنجایی که سفر برای بسیاری از ایرانیان بخش مهمی از فصل بهار است، رزرو هتل در شهرهای محبوب حتی قبل از شروع تعطیلات هم غیرعادی نیست. اگر به دنبال یک مقصد سفر بهاری برای تعطیلات امسال هستید، با این راهنما همراه شوید.

به گزارش حرف تازه به نقل از الی گشت ، در ادامه به برخی از بهترین شهرهایی که می توانید در برنامه سفر بهاری خودتان بگنجانید نگاهی خواهیم انداخت.

بهترین شهرهای ایران برای سفر در بهار

بهار فصلی نیست که بتوان آن را در خانه گذراند. سرسبزی طبیعت، شادابی گیاهان، سرزندگی پرندگان و آوازخوانی آنها همگی سبب می شوند تا علاوه بر هستی، انسان نیز به وجد آید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که حتما در این فصل سفر کنید و از جاذبه های دیدنی کشور ایران در شهرهای مختلف لذت ببرید. ما در این مقاله قصد داریم تا با پیشنهادات خود، مقصد سفر بهاری شما را مشخص کنیم.

  • تهران، قدم زدن در خیابان ولیعصر

شاید تعجب کنید که تهران را در صدر فهرست مقصد سفر بهاری ببینید. با این حال، آنچه تهران را از هر مقصد گردشگری دیگری در این فصل متمایز می کند، این واقعیت است که جمعیت شهر تقریباً به نصف کاهش می یابد زیرا بسیاری از ساکنان آن برای سفر به شهرهای دیگر مراجعه می کنند..

تهران بدون ترافیک و خیابان های شلوغش آرامشی وصف نشدنی دارد. می‌ توانید در خیابان زیبای ولیعصر قدم بزنید و از هوای بهاری لذت ببرید، در قهوه ‌خانه‌های بی ‌شمار شهر با دوستان تان گپ بزنید یا از موزه ‌ها و جاذبه ‌های تاریخی متعدد تهران دیدن کنید.

اگر تصمیم به گشت و گذار دارید، چند پیشنهاد برای شما داریم. کاخ گلستان مجموعه سلطنتی باشکوهی است که متعلق به پادشاهان قاجار است. این مجموعه شامل ساختمان‌ های سلطنتی، باغ‌ه ا و موزه‌ هایی است که آثار باستانی آن زمان را در خود جای داده اند. مجموعه سعدآباد یکی دیگر از کاخ های سلطنتی است که به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است. این مجموعه شامل موزه های متعدد، ساختمان های سلطنتی و یک باغ وسیع با حوض زیبا است. در نهایت، شما باید حتما از بازار بزرگ تهران هم دیدن کنید، نه فقط به خاطر ارزش تاریخی و فرهنگی آن، بلکه برای خرید سوغاتی برای بازگشتن به خانه!

تهران در بهار - الی گشت

  • کیش، نگین همیشگی خلیج فارس

کیش یکی از جزایر بسیار زیبای ایران است که در فصل بهار طبیعت بی نظیری را در مقابل چشمان شما به نمایش می گذارد. اگر مقصد سفر بهاری شما کیش است باید بگوییم انتخاب بسیار درستی انجام داده اید. یکی از مقاصدی که می تواند با جذابیت های خود یک سفر خاطره انگیز را برای شما رقم بزند، جزیره کیش است. سواحل زیبای این جزیره در کنار آب های مواج خلیج ‌فارس، تفریحات هیجان انگیز و متنوع دریایی، مراکز خرید بسیار شیک و مدرن، ورزش های آبی جدید، پارک ساحلی و همینطور هتل های بسیار مدرن و لوکس، همیشه مورد توجه مسافران و گردشگران با سلیقه این جزیره بوده است.

آب و هوای بهاری جزیره کیش به شما اجازه می دهد که از دیدن جاذبه های گردشگری و همچنین تاریخی این شهر مانند شهر حریره، کشتی یونانی، روستای باغو، جزیره هندورابی و غیره به راحتی دیدن کنید. اگر برای مقصد سفر بهاری خود جزیره کیش را انتخاب کرده اید، فراموش نکنید که پارک های ساحلی همینطور پارک های آبی و دیگر تفریحات مفرح این جزیره را از دست ندهید. در این جزیره شما می‌توانید با پاراگلایدر پرواز کنید، پاراسل سواری کنید، با شاتل، بنانا، اسکوتر برقی، فلای بٌرد، اسکوتر زیردریایی و کیبل اسکی تفریح کنید و خاطرات ویژه‌ای را برای خود و همراهان رقم بزنید. فراموش نکنید که اگر از طرفداران محیط زیست و حیات وحش هستید بازدید از باغ پرندگان، پارک دلفین ها، باغ آهوان و آکواریوم کیش را نیز در برنامه‌ های خود بگنجانید.

جزیره کیش

  • شیراز خیال انگیز

شیراز شهر فرهنگ و تاریخ ایران است. شهر پادشاهی های بزرگ. با نگاهی به گوگل مپ، می توان دید که این شهر کم نظیر در قلب کویرهای مرکزی ایران قرار گرفته است. شیراز در تابستان گرم و در زمستان سرد است. اما اگر این شهر را به عنوان مقصد سفر بهاری انتخاب کنید، احساس می کنید به  سرزمین رویاها قدم گذاشته اید. در فصل بهار طبیعت و هوای شیراز بسیار عالی و زیبا است.

در ایت فصل باغ های شهر را گل ها و پرندگان می پوشانند و بهار را در کل شهر می توانید ببینید. باغ های پرتقال شیراز با فرا رسیدن بهار شکوفا می شوند و عطر گل های شان فضای شهر را پر می کنند. از بهار شیراز در فرهنگ و ادبیات ایران بسیار یاد شده است.

باغ ارم شیراز یکی از ۹ باغ ایرانی است که نام آن ها در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این باغ با فضایی بسیار زیبا و دلنشین و امکانات مناسب یکی از دیدنی های شیراز است. روستای قلات یکی دیگر از جاذبه های دیدنی بهار شیراز است که به عنوان اولین بافت تاریخی-طبیعی روستایی استان فارس به ثبت ملی رسیده است. باغ جهان نمای این شهر قدیمی ترین باغ شیراز و یکی از زیباترین باغ های ایرانی است و یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در فصل بهار است.

شیراز را بدون دیدن دریاچه خیره کننده مهارلو که به دلیل وجود جزر و مد قرمز در آب شور آن به دریاچه صورتی نیز معروف است ترک نکنید. این شگفتی طبیعی تنها یک ساعت با ماشین از شیراز فاصله دارد و اگر می‌خواهید شاهد مناظر زیبای اطراف شهر باشید، ارزش گشت و گذار را دارد. دوربین تان را فراموش نکنید، زیرا این مکان قطعا یکی از زیباترین نقاط ایران است.

  • اصفهان و اینهمه زیبایی

اینکه اصفهان را نصف جهان می نامند منصفانه است. تفریح و گشت و گذار در شهری مانند اصفهان که به نوعی در کنار سایر شهرهای ایران، مولد هنر و فرهنگ است می‌تواند خاطره ای عجیب و تاثیرگذار باشد. اگر تصمیم گرفتید برای مقصد سفر بهاری خود عازم اصفهان شوید باید به شما مژده دهیم که با شگفتی های فراوانی در این شهر روبرو خواهید بود. اصفهان تجلی زندگی مسالمت آمیز ادیان گوناگون در کنار یکدیگر است.

شهر تاریخی و دیدنی اصفهان

ارامنه، مسیحیان، یهودیان و مسلمانان در این شهر زندگی آرامی در کنار یکدیگر دارند و بدون شک این موضوع نقطه عطفی برای شهر اصفهان به حساب می آید که هرساله گردشگران مشتاق زیادی را به این شهر راهی می‌کند. از جمله جاذبه های تاریخی و گردشگری شهر اصفهان می‌توان به سی و سه پل، کاخ چهلستون، بازار قیصریه، میدان نقش جهان، مسجد اصفهان، عمارت عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله، پل‌خواجو، کاخ هشت بهشت، موزه و کلیسای وانک و غیره اشاره کرد. برای انتخاب این شهر به عنوان مقصد سفر بهاری و همچنین دیدن تمامی این جذابیت‌ها، شما به بیش از ۲ الی ۳ روز احتیاج دارید تا بتوانید از تمام شگفتی های این شهر لذت ببرید.

  • سرسبز و شاداب همچون گیلان

گیلان از دیگر استان های شمالی ایران است که با آب و هوای معتدل و مرطوب یکی از خوش آب و هواترین و بکرترین طبیعت های ایران را به عنوان یک مقصد سفر بهاری به گردشگران ارائه می دهد و در مقایسه با استان مازندران، از خیل شلوغی های مسافرت های بهاری تا حدی در امان می ماند. گیلان پر از رودخانه است و با دریای خزر و رشته کوه های البرز همسایه است.

فومن در شمال ایران

تالاب انزلی که دارای آب شیرین است سفره پهن خود را برای حیات جانوری و گیاهی ارزشمند منطقه پهن کرده و میزبان گردشگران بهاری است. می توانید روی سطح تالاب قایق سواری کنید. ماسال شهر اسرارآمیز و دست نخورده گیلان است. غارهای باستانی، مناظر وسیع و سرسبز، زیارتگاه های کوچک و صمیمی و در نهایت محل شهادت میرزا کوچک خان، دیدنی هایی هستند که مردم را به ماسال دعوت می کند. ساحل چمخاله در گیلان هم یکی از معروف ترین سواحل ایران است. امکانات مناسب، مراکز خرید، مسیرهای پیاده روی آرامش بخش و مناظر بکر از ویژگی های این ساحل هستند.

  • استان گلستان

استان های شمالی گیلان و مازندران به دلیل طبیعت و دسترسی به دریای خزر مقصد سفر بهاری بسیاری از ایرانیان در نوروز هستند. اما به طرز عجیبی، استان شمالی دیگر، گلستان، هر دو ویژگی فوق را دارد اما به اندازه دو مورد دیگر در میان گردشگران محبوب نیست. البته این خبر خوبی است و به این معناست که با انتخاب گلستان به عنوان مقصد سفر بهاری، از تمام زیبایی های دو استان دیگر بدون شلوغی و ازدحام معمول این فصل بهره مند خواهید شد.

اگر به گلستان می روید، چند مکان وجود دارد که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید. برج کاووس در گنبد قابوس که به طول ۵۳ متر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، بلندترین برج آجری جهان است. ناهار خوران جنگلی وسیع در جنوب گرگان است که ریشه آن به دوران ژوراسیک می رسد. آبشارهای شیرآباد ترکیبی از ۱۲ آبشار بزرگ و کوچک در روستای بکر شیرآباد قرار دارند و قطعا دیدنی هستند. در نهایت، از روستای جهان نما دیدن کنید تا سفر خود را با منظره ای از سرزمین اثیری آن کامل کنید.

استان گلستان در بهار - الی گشت

  • اردبیل، مخزن چشمه های آب گرم

انتخاب شهر اردبیل به عنوان مقصد سفر بهاری می تواند یک انتخاب عاقلانه و هوشمندانه باشد. تجربه متفاوتی که تنها با سفر به این شهر زیبا برای شما رقم خواهد خورد، عجیب و به یاد ماندنی است. توصیه می کنیم که در شهر اردبیل، سرعین را فراموش نکنید. همچنین از چشمه های آب گرم معدنی و درمانی آن غافل نشوید. کوه سبلان در شهر اردبیل منبع ایجاد چشمه های آب گرم زیرزمینی فراوانی است که سالانه مسافران و گردشگران زیادی را به قصد تسکین درد و مشکلات جسمانی به سمت خود میکشاند.

البته ناگفته نماند که این شهر جذابیت های تاریخی و گردشگری فراوانی نیز دارد. مانند موزه تاریخ طبیعی، آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی، دریاچه شورابیل و نئور و دیگر جاذبه ها که همگی می توانند سفری خاطره انگیز و مهیج را برای شما رقم بزنند. دیدن طبیعت زیبا و بکر اردبیل از نزدیک و لمس سرسبزی و شادابی گل ها و گیاهان در دشت های این شهر، می توانند تجربه ای متفاوت باشد که توصیه می کنیم آن را از دست ندهید. اگر برای انتخاب شهر اردبیل به عنوان مقصد سفر بهاری دودل بودید، بهتر است با فکر کردن به عسل طبیعی این شهر، شک خود را برای سفر به آن برطرف کنید.

طبیعت در ایران

  • جزیره هنگام، الماسی گرانبها بر پیکر دریا

جزیره کوچک و زیبای هنگام به عنوان مقصد سفر بهاری می تواند شما را متقاعد کند که سفر به جنوب ایران در فصل بهار تا چه اندازه لذت بخش است. این جزیره که آب های خلیج فارس آن را تنگ در آغوش گرفته و در نزدیکی قشم واقع شده، یک جزیره دیدنی است که با تمام کوچک بودنش، جذابیت ‌های فراوانی دارد. از جمله جاذبه ‌های دیدنی و زیبای این جزیره می توان به دره ستارگان قشم، گنبد نمکی نمکدان، جنگل های حرا و قلعه پرتغالی ها اشاره کرد که دیدن آنها به هیچ عنوان خالی از لطف نیست. البته اگر عاشق خرید کردن باشید بازار های درگهان و قشم برای شما مکان مناسبی هستند.

شما می توانید یک قایق کرایه کنید و با آن پا به جزیره اعجاب‌انگیز هنگام بگذارید. بدون شک اولین چیزی که در این جزیره توجه شما را به خود جلب می کند دیوار های مرجانی و صدفی آن است که نشان از طبیعت بکر این منطقه دارد. اگر هوس کردید در ساحل این جزیره قدم بزنید توتیا های دریایی را که در چاله های کوچک آب گرفتار شده ‌اند تماشا کنید و خبر خوش اینکه اگر کمی شانس با شما یار باشد می توانید دلفین هایی را که در نزدیکی ساحل در حال شنا کردن هستند تماشا کنید. در آخر به شما توصیه می کنیم که اگر مقصد سفر بهاری شما جزیره هنگام بود، حتما طعم ماهی های محلی طبخ شده در این جزیره را نیز بچشید.

جزیره هنگام

  • بهشت بهاری ایران، دشت دریاسر

دوباره برای انتخاب مقصد سفر بهاری به دیار همیشه شاد و سرسبز شمال سفر می کنیم و شما را به یکی از شهرهای بسیار دیدنی منطقه، یعنی مازندران دعوت می کنیم. مازندران در فصل بهار بسیار دیدنی است، خصوصاً دشت دریاسر که آن را بهشت اردیبهشتی کشور ایران نیز می دانند. این دشت یکی از زیباترین و البته خیره کننده ترین مناطق کشور است که اگر قصد سفر به شمال کشور را دارید توصیه می‌کنیم حتماً بازدید از این دشت را نیز در برنامه خود قرار دهید.

فصل بهار در دشت دریاسر یکسره زرد رنگ است و زیبایی عجیب و خیره کننده ای را برای شما به نمایش می گذارد. یکی از دلایل شادابی و سرسبزی این دشت در بهار، وجود ۱۰ چشمه در این دشت است که سبب شده هیچ منطقه خشکی در این دشت وجود نداشته باشد. تنکابن مازندران می تواند یک مقصد سفر بهاری مهیج باشد که شما را با طبیعت آشتی داده و هیجانی وصف نشدنی را به شما هدیه می دهد. البته شاید کمی هوا سرد باشد که بهتر است با خود چند دست لباس گرم به همراه داشته باشید.

  • زیارت و سیاحت در مشهد

شهر مشهد از دیرباز عاشقان و طرفداران خود را داشته است. اولین جاذبه خاص این شهر حرم رضوی و  زیبای امام رضا علیه السلام است که سالانه مسافران و گردشگران فراوانی را به سمت خود فرا می خواند. با این حساب جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر مشهد بسیار زیاد هستند که بعد از زیارت حرم مطهر می‌توانید از آنها لذت ببرید.

مقبره فردوسی

مقبره فردوسی، کوهسنگی، آرامگاه نادرشاه افشار، بازار بزرگ رضا، باغ گیاه شناسی، مجموعه های آبی، کلیسای مسروپ مقدس و دیگر جاذبه‌های تاریخی _ گردشگری و تفریحی در شهر مشهد، همگی می توانند سفری بسیار جالب و به یاد ماندنی را برای شما رقم بزنند. اما نکته‌ای که حتماً باید برای سفر به این شهر در نظر بگیرید این است که اگر مشهد مقصد سفر بهاری شماست، بدون شک سرمای گزنده آن کمی شما را اذیت خواهد کرد. پس بهتر است لباس های گرم خود را نیز در چمدان قرار دهید تا در طول سفر مجبور به خرید لباس گرم نباشید.

  • تبریز و تجربه اولین ها

یکی دیگر از شهرهای بسیار دیدنی و زیبای ایران که می تواند مقصد سفر بهاری شما باشد شهر تبریز است. زیبایی این شهر در بهار به اوج خود می رسد و می توان به جرات این شهر را پایتخت تاریخی ایران نامید. جاذبه های گردشگری و فرهنگی آن سالانه گردشگران فراوانی را به سمت خود می کشاند. برای مثال مسجد کبود تبریز، مقبره الشعرا، بازار بزرگ تبریز که در یونسکو به ثبت رسیده است، موزه های مشروطه، موزه آهن، موزه قاجار، موزه سنجش و دیگر آثار تاریخی و به جای مانده از گذشتگان در شهر تبریز، می توانند هر بیننده ای را به وجد می‌آورند.

ناگفته نماند که روستا های اطراف این شهر نیز جذابیت ها و دیدنی های خود را دارند. برای مثال اگر به شهر تبریز به عنوان مقصد سفر بهاری خود وارد شدید فراموش نکنید که حتماً سری به روستای کندوان بزنید و اعجاب خانه های کله قندی این روستا را از نظر بگذرانید. ناگفته نماند که شهر تبریز نیز همانند سایر شهر های ایران سوغاتی های خوردنی فراوانی دارد که توصیه می کنیم آنها را نیز امتحان کنید.

تبریز

  • یزد

اگر مکان های تاریخی و هوای گرم تر را به رطوبت و شگفتی های طبیعی ترجیح می دهید، شهر تاریخی یزد، که میراث جهانی یونسکو است، برای مقصد سفر بهاری شما عالی است.

در یزد بیش از چند مکان تاریخی وجود دارد. آتشکده یزد تقریباً از ۲۵۰۰ سال پیش عبادتگاه زرتشتیان بوده و تنها آتش بهرام ایران را در خود جای داده است (آتش بهرام ها بالاترین درجه آتش در معبد زرتشتیان هستند). موزه تاریخ و فرهنگ زرتشتیان در نزدیکی آتشکده قرار دارد و مکان مناسبی برای آشنایی با دین باستانی زرتشتی است.

یزد در اماکن تاریخی خود به آیین زرتشتی محدود نمی شود. چند جاذبه دیگر شامل مسجد جامع یزد، زندان اسکندر و مجموعه امیر چخماق il وجود دارد که باید حتما آن‌ها را هم ببینید.

یزد - الی گشت

  • کاشان

کاشان به دلیل معماری منحصر به فرد، حال و هوای آرام و مردم مهربان و مهمان نوازش در ایران زبان زد است است. انتخاب کاشان به عنوان مقصد سفر بهاری به شما این امکان را خواهد داد تا در فصل باشکوه و معطر گلاب گیری از این شهر تاریخی دیدن کنید.

سفرتان به کاشان را با گشت و گذار در یکی از دیدنی ترین حمام های کشور آغاز کنید. حمام سلطان امیر احمد متعلق به قرن شانزدهم، یک آبگرم نمونه ایرانی باستانی است و دیدی اجمالی از نحوه زندگی محلی مردم منطقه در آن زمان را به گردشگران ارائه می دهد. با قدم زدن در حمام سلطان امیر احمد، مجذوب تزئینات بدیع دیوارها و سقف ها خواهید شد. هزاران موزاییک رنگارنگ، کاشی های طلایی و فیروزه ای پیچیده و نقاشی های درخشان را در اطراف خودتان خواهید دید.

بازار باشکوه کاشان نه تنها مکانی عالی برای خرید سوغاتی است، بلکه یکی از خیره کننده ترین مکان های فرهنگی و معماری ایران است. کاروانسرای اصلی آن با سقفی گنبدی پوشیده شده است که برخی از نقوش و تزئینات کالیدوسکوپی باورنکردنی را به نمایش می گذارد.

باغ تاریخی فین مکانی فوق العاده زیبا برای قدم زدن و آرامش‌ است. این باغ که در سال ۱۵۹۰ ساخته شده است، یکی از قدیمی ‌ترین باغ‌ های کشور است و قبلاً محلی برای استراحت پادشاهان بوده است.  امروزه باغ فین خانه بسیاری از درختان میوه، استخرها، فواره ها، شکوفه ها، کانال ها و مانند بسیاری از جاذبه های ایران – معماری قابل توجه است. در واقع، ترکیبی خیره ‌کننده از سبک ‌های معماری دوره صفوی، زند و قاجار در داخل مجموعه وجود دارد، و کوشک دارای گنبدی باشکوه است که با نقش ‌های رنگارنگ مزین شده است.

ابیانه یکی از قدیمی ترین روستاهای ایران است. قدمت آن به ۲۵۰۰ سال پیش بازمی ‌گردد و به دلیل ساختمان‌ های گلی قرمز رنگش به «دهکده سرخ» نیز معروف است. این روستا به دلیل فرهنگ، زبان، معماری و لباس‌ های محلی که در گذر قرن ها و سلسله های متمادی محفوظ مانده اند توسط یونسکو ثبت شده است. مردم محلی اینجا به لهجه خاصی از فارسی صحبت می کنند که فقط مختص این روستا است و برخی از کلماتی که استفاده می کنند به قرن سوم قبل از میلاد برمی گردد!

کاشان - الی گشت

  • جزیره هرمز

کیش و قشم ممکن است در تعطیلات نوروز بیش از حد شلوغ و باشند، اما خواهر آن‌ها، جزیره هرمز، اینطور نیست. هرمز که در خلیج فارس درست در کنار قشم قرار دارد، رتبه سوم محبوبیت را در بین جزایر ایرانی دارد، که در واقع به این معنی است که برای فصول شلوغی مانند نوروز، انتخاب بهتری است. هرمز مانند همسایه اش‌ قشم، شگفتی های طبیعی و مکان های تاریخی بسیاری برای بازدید و انتخاب به عنوان یک مقصد سفر بهاری است.

در هرمز بیش از چند مکان برای بازدید وجود دارد. قلعه پرتغالی ‌های هرمز قلعه ‌ای با قدمت ۵۰۰ ساله از سنگ‌ های قرمز رنگ از دوران استعمار پرتغال در خلیج فارس است. دره رنگین کمان و دره مجسمه ها شگفتی های طبیعی هستند که جنبه هنری مغز شما را قلقلک می دهند. دیدن لاک پشت ها و دلفین ها نیز طعم جدیدی به سفر شما در ساحل جزیره هرمز می بخشد.

جزیره هرمز - الی گشت

  • کرمانشاه

کرمانشاه مرکز استان کرمانشاه است و بیشترین جمعیت کرد در ایران را در خود جای داده است. این شهر به دلیل جاذبه‌ های طبیعی و تاریخی متعددی که دارد یک مقصد گردشگری فوق‌ العاده است، اما در ایام نوروز است که می ‌توانید کرمانشاه را در زیباترین حالت خود بیابید.

جاذبه هایی وجود دارند که در سفرتان به کرمانشاه نباید آن‌ها از دست بدهید. موزه پارینه سنگی زاگرس مجموعه ‌ای غنی از سنگ ‌ها، پیکره ‌ها و فسیل ‌های جانوری از دوران پارینه سنگی ایران را به نمایش می ‌گذارد. این موزه بهترین موزه کرمانشاه و یکی از بهترین ها در نوع خود در خاورمیانه به شمار می رود.

تالاب هشیلان در ۲۶ کیلومتری شمال کرمانشاه در روستای هشیلان، تالابی به وسعت ۱۵۰۰ هکتار است که بیش از ۲۰۰ نوع پرنده را در خود جای داده است. علاوه بر این، هشیلان همچنین محل زندگی انواع خزندگان و پستانداران از جمله روباه، خرگوش، لاک پشت و مارهای آبی است. بیش از ۱۱۰ جزیره شناور کوچک در این مرداب وجود دارد که توسط گیاهان آبی تشکیل شده است که منظره ای عجیب و در عین حال شگفت انگیز را در این مقصد سفر بهاری پدید آورده است.

طاق بستان که در لغت به معنای طاق سنگی است، میراثی تاریخی از امپراتوری ساسانی است که قدمت آن به قرن چهارم میلادی بازمی‌گردد. این طاق شامل نقش برجسته های صخره ای متعدد با مجسمه های شاهان و سربازان باستانی ساسانی است. حجاری‌ های این طاق از جمله بهترین نمونه‌ های حفظ ‌شده مجسمه‌ های قدیمی ایرانی هستند که صحنه‌ های مختلفی مانند تاج‌ گذاری پادشاه، بازی‌ های دربار و سربازان زره پوش را به تصویر می ‌کشند.

جمع بندی درباره مقصد سفر بهاری

وقتی بوی بهار به مشام می رسد، همه ما را یاد تعطیلات نوروزی و سفر می اندازد. این تعطیلات نقطه شروعی عالی برای کاوش در زیباترین شهرهای ایران است. فصل زیبای بهار، یکی از چهار فصل سال، پس از زمستان های سرد و تابستان های گرم، آب و هوای معتدلی دارد. ایران در این فصل زیبا متفاوت و دیدنی خواهد بود. در فصل بهار می توانید به راحتی با هزینه ای کم در ایران سفر کنید و مقصد سفر بهاری مورد نظرتان کمال استفاده را ببرید.