بهترین رستوران های یزد از نظر مردم

بهترین رستوران های یزد موضوع بحث این مقاله است. غذا همیشه مقوله ای بوده که بشر را درگیر خود کرده و البته غذا تنها منبع تامین کننده انرژی انسان است که می تواند به او کمک کند تا فعالیت های روزمره خود را بهتر انجام دهد.

به گزارش حرف تازه به نقل از الی گشت ، شهر یزد شهر بادگیرها و خانه های خشتی؛ یکی از شهر های گردشگر پذیر ایران است که به دلیل پیشینه تاریخی و فرهنگی که دارد سالانه گردشگران داخلی و خارجی فراوانی به آن سفر می‌کنند. به همین دلیل در کنار اقامتگاه های باکیفیت و هتل ‌های لوکسی که دارد، رستوران های خوب و با کیفیتی نیز در آن به خدمت رسانی می پردازند.

احتمال تغییر آدرس ها وجود دارد

بهترین رستوران های یزد

یزد را همه به واسطه تاریخ با قدمت و معماری با عظمت آن می شناسیم. شما هیچگاه از قدم زدن در کوچه پس کوچه های یزد با دیوارهای بلند خشتی و حتی در گرمای روز، خسته نخواهید شد. ساعتی نشستن در حیاط خانه های قدیمی  یزد می تواند آرامش عجیبی را به روح و روان شما تزریق کند. در کنار بناهای تاریخی و معماری گیرا و پرطمطراق یزد، شما از مصاحبت و همنشینی با مردم خونگرمی برخوردار هستید که مانند مردم سایر نقاط ایران شما را مجذوب خود می‌کنند.

بهترین رستوران های یزد

در هر حال یکی از بحث های مهم در سفر جدا از هتل و اقامتگاه بحث خوراک و پیدا کردن رستوران های با کیفیت و خوب است، جایی که شما بتوانید به راحتی غذای محلی منطقه را نوش جان کنید. نکته ای که در مورد بهترین رستوران های یزد باید به آن اشاره کنیم این است که تعداد زیادی از این رستوران ها فقط برای شان سرویس دهی دارند و تا پیش از آن همگی بسته هستند. به همین دلیل ما با شما همراه شده ایم تا ضمن معرفی بهترین رستوران ها، ساعت های کاری آنها را نیز به آن به شما ارائه دهیم.

  • رستوران حاجی آشپز، تالار شهر یزد

آدرس : یزد، بلوار جمهوری، نرسیده به دروازه قرآن.

ساعات کاری : همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۳.

وب‌ سایت رستوران: www.talareyazd.com

صفحه اینستاگرام رستوران: talar_yazd@

تالار شهر یزد

نام دیگر تالار یزد رستوران حاجی آشپز از که در گویش محلی به آقای قهوه‌چی نیز شهرت دارد و در لیست بهترین رستوران های یزد قرار دارد. تالار یزد را یکی از رستوران های قدیمی و بشدت معروف این شهر می دانند و به علت وجود سالن های کاملاً مجزا از یکدیگر، این مجموعه برای برگزاری مراسم ها و جشن های مختلف یک انتخاب عالی محسوب می شود. تقریباً بیشتر غذا های سرخ شده در این رستوران کیفیت بسیار مطلوب و بالایی داشته و لذیذ هستند. اما پیشنهاد ما این است که اگر این رستوران را انتخاب کردید حتماً باقالی پلو با ماهیچه آن را امتحان کنید چون طعم لذیذ و به یاد ماندنی دارد.

در این رستوران شما هم غذاهای سنتی و محلی ایرانی و یزد را خواهید دید و هم می توانید به سلیقه و ذائقه خود غذا های فست فودی را انتخاب کنید. در کنار تمام نکات و ویژگی‌ های مثبت این رستوران، شما با پرسنل بسیار خوش برخورد و با تجربه ای روبرو هستید که یکی از نقاط قوت این رستوران محسوب می شود. البته شما می توانید بر روی وبسایت این رستوران منوی ارائه شده آن بر اساس غذا های موجود روزانه را مشاهده کنید.

تالار شهر یزد

  • رستوران لوکس هتل جاده ابریشم شهر یزد

آدرس : یزد، خیابان مسجد جامع، کوچه نو.

صفحه اینستاگرام رستوران : silkroad_yazd@

رستوران لوکس هتل جاده ابریشم که یکی دیگر از بهترین رستوران های یزد به حساب می آید؛ در منطقه مسکونی و بسیار قدیمی شهر یزد قرار گرفته و جالب اینجاست که به عنوان میراث جهانی در یونسکو نیز به ثبت رسیده است. قدمت ساختمان هتل رستوران مربوط به دوره قاجار است و فضای بسیار سنتی و دلنشینی برای سرو کردن غذا دارد. در وسط حیاط این رستوران یک حوض قرار گرفته که سرو غذا را برای مراجعه کنندگان لذت بخش تر می کند. این رستوران تنها ۱۰۰ متر با مسجد جامع  فاصله دارد و اگر به پشت بام هتل مجموعه بروید، با چشم انداز وسیع و بی نظیر از خانه های تمام خشتی در کنار بادگیر های سر به فلک کشیده روبرو خواهید شد.

در حیاط رستوران دورتادور، حجره‌ هایی تعبیه شده اند که می توانید در آنها اقامت داشته باشید و در اصل این حجره ها مربوط به قسمت هتل هستند. فراموش نکنید که استفاده از رستوران هتل جاده ابریشم که در لیست بهترین رستوران های یزد قرار دارد، کاملاً برای عموم آزاد است و نیازی به اقامت در اتاق های هتل نیست. نکته‌ای که باید در انتها به آن اشاره کنید این است که ساعت کاری این مجموعه متغیر است و ما پیشنهاد می کنیم که برای اطلاع از ساعت کاری دقیق رستوران، حتماً با پیج اینستاگرام این مجموعه در تماس باشید.

هتل جاده ابریشم شهر یزد

  • رستوران سزار شهر یزد

آدرس : یزد، میدان ابوذر، خیابان سنبل.

ساعات کاری : همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ساعت ۱۵ بعدازظهر و از ساعت ۱۸ عصر تا ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه شب.

صفحه اینستاگرام رستوران : sezar-restaurant@

احتمالاً برای شما عجیب خواهد بود اگر بگوییم در این رستوران شما می توانید طعم لذیذ غذا های ایتالیایی در شهر یزد را امتحان کنید، ضمن اینکه از فضای لذت بخش و دلنشین مجموعه نیز لذت می برید. در رستوران سزار شهر یزد که یکی دیگر از بهترین رستوران های یزد است، شما در کنار غذا های ایتالیایی می توانید غذا های ایرانی و محلی یزد را نیز امتحان کنید. منوی غذای ایرانی این رستوران کامل است و هر نوع سلیقه ای را براحتی پوشش می‌دهد.

بعد از غذا نیز بد نیست که نوشیدنی ها و دسر های لذیذ و خوشمزه این رستوران را امتحان کرده و از کیفیت بالای آنها لذت ببرید. یکی دیگر از مزیت های این رستوران این است که در زمان سرو غذا، موسیقی زنده پخش می شود. ضمن اینکه پرسنل این رستوران همگی مجرب و حرفه ای هستند و با اخلاق خوبی که دارند اقامت شما در این رستوران را به خاطره ای زیبا تبدیل خواهند کرد. قابل ذکر است که معماری داخلی فضای رستوران به سبک مدرن است، البته شما ردپای کوچکی از سنت را نیز در آن مشاهده خواهید کرد.

رستوران سزار شهر یزد

  • رستوران خان دوحد شهر یزد

آدرس : یزد، بلوار عاصی زاده، کوچه سنگ ریزه.

ساعات کاری : همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۲۴ شب و جمعه ها از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱ بامداد.

صفحه اینستاگرام رستوران : Khanedohad.yazd@

این رستوران که از جمله بهترین رستوران های یزد نیز محسوب می‌شود؛ یک رستوران بسیار قدیمی است که با فضای سنتی و دکوراسیون کلاسیک خود مکانی دلنشین را برای سرو غذا فراهم کرده است. البته نکات مثبت این رستوران کم نیستند اما اینترنت رایگان و پارکینگ مجهز آن از جمله مزیت های رستوران خوان دوحد محسوب می شوند. بد نیست بدانید که این رستوران نیز قسمتی از مجموعه و اقامتگاه خوان دوحد به حساب می‌آید که شما می توانید بدون اقامت داشتن در هتل و اقامتگاه آن، از رستوران به راحتی استفاده کنید.

کیفیت غذاهای این رستوران بسیار بالا و عالی بوده، ضمن اینکه غذاهای فست فودی نیز در کنار غذاهای ایرانی و سنتی یزد سرو می شوند. فراموش نکنید که اگر این رستوران را برای سرو غذا انتخاب کردید؛ آش شولی آن را که به عنوان پیش غذا به شما پیشنهاد می شود امتحان کنید. چون این آش مخصوص شهر یزد است و خوردن آن خالی از لطف نخواهد بود. یکی از نکات مهمی که حتماً باید به آن اشاره کنیم این است که رستوران و هتل از نظر جغرافیایی به بسیاری از جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر یزد نزدیک هستند و همین موضوع اهمیت این مجموعه را چند برابر ساخته است.

رستوران خان دوحد شهر یزد

  • رستوران دنج گل سرخ شهر یزد

آدرس : یزد، شهرک دانش، بلوار فردوسی.

ساعات کاری : همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ساعت ۱۶ بعدازظهر و جمعه ها از ساعت ۱۹ غروب تا ساعت ۲۳ شب.

صفحه اینستاگرام رستوران : golesorkh_restaurant@

رستوران گل سرخ شهر یزد بدون هیچ شک و تردیدی در لیست بهترین رستوران های یزد قرار می گیرد، زیرا از کیفیت غذایی بسیار بالایی برخوردار است. شاید در نگاه اول ظاهر این رستوران چندان گیرا نباشد اما مطمئن باشید اگر طعم غذا های آن را بچشید، بدون شک باز هم در سفر های بعدی حتی برای سرو یک وعده غذا به این رستوران مراجعه خواهد کرد. یکی از نقاط مثبت این رستوران فضای وسیع و محوطه بزرگ آن است که برای برگزاری مجلس ها و مراسم های مختلف نیز مناسب است.

  • رستوران پناهنده شهر یزد

آدرس : ( شعبه بازار) یزد، خیابان خان، میدان قیام، بازار چیت سازی.

ساعات کاری : همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۱۶ بعدازظهر.

وب‌ سایت رستوران: www.cafepanahandeh.ir

صفحه اینستاگرام رستوران: @cafe-adasi-panahande

این رستوران در شهر یزد را با نام رستوران کافه عدسی پناهنده نیز می شناسند، که البته یکی از بهترین رستوران های یزد نیز محسوب می شود. علت نامگذاری این رستوران به دلیل سرو انواع مختلف عدسی هایی است که به راحتی در منوی رستوران گنجانده شده‌اند و امکان سفارش و سرو آن برای همه وجود دارد. البته در این رستوران غیر از عدسی غذا های دیگری نیز ارائه می شوند و این موضوع کاملاً به زمانی بستگی دارد که شما به آنجا مراجعه می کنید. پیشنهاد ما این است که اگر انتخاب شما کافه رستوران عدسی پناهنده یا همان رستوران پناهنده بود؛ حتماً عدسی های لذیذ این رستوران را امتحان کنید.

رستوران پناهنده شهر یزد

  • رستوران دراگون شهر یزد، یک ایتالیایی تمام عیار

آدرس : یزد، بلوار دانشگاه، خیابان مجد العلماء.

ساعات کاری : همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ساعت ۱۶ بعدازظهر و جمعه ها از ساعت ۱۹ غروب تا ساعت ۲۴ شب.

صفحه اینستاگرام رستوران : dragon_italian_restaurant@

رستوران ایتالیایی دراگون شهر یزد؛ یکی دیگر از بهترین رستوران های این شهر است که غذا های خوب و با کیفیت ایتالیایی را ارائه می کند و در موقعیت جغرافیایی و مکانی صفائیه شهر یزد قرار گرفته است. ساندویچ و پیتزا های این رستوران طعم بی نظیری دارند و بیخود نیست که یکی از بهترین رستوران های یزد محسوب می شود. البته ناگفته نماند که تنوع غذایی این رستوران بسیار بالاست و شما از یک منوی کاملاً راضی‌کننده با غذا های لذیذ ایتالیایی در این ستوران استفاده خواهید کرد.

پیشنهاد ما این است که حتما این رستوران را امتحان کنید و از فضای مجلل و منوی لذیذ آن لذت ببرید. شاید تعجب کنید اگر بگوییم که فضای داخلی رستوران بسیار ساده است اما با تمام سادگی از جذابیت ویژه‌ای بهره‌ برده است. این رستوران ایتالیایی را به عنوان اولین رستوران ایتالیایی شهر یزد نمی شناسد که به طور رسمی در سال ۱۳۸۸ افتتاح شده و فعالیت خود را آغاز کرده است. پیتزا های اصیل ایتالیایی این رستوران را هیچ وقت از دست ندهید. در رستوران دراگون منوی کافه نیز ارائه می شود و بعبارتی می‌توان گفت این رستوران یک کافه رستوران بسیار مجهز است که بد نیست منوی کافه را نیز امتحان کنید.

رستوران دراگون شهر یزد،

  • رستوران سنتی هتل ملک التجار

آدرس : خیابان قیام، بازارچه پنجه علی.

وب سایت رستوران: www.mehrchainhotels.com

هتل ملک التجار شهر یزد یک هتل چهار ستاره است که در واقع محل استقرار آن یک خانه قدیمی با همین نام است. صاحب اصلی این خانه فردی با نام حاج علی اصغر شیرازی بوده که از تجار خوشنام و با سابقه شهر یزد محسوب می شده است. این هتل را اولین هتل خشتی در سراسر جهان می نامند که از سال ۱۳۷۶ به صورت کاملا رسمی فعالیت خود را شروع کرده و یکی از بهترین رستوران های یزد در آن قرار دارد. بنای رستوران و هتل در کنار بازار و به عبارتی در میدان خان واقع شده که برای رسیدن به این رستوران و هتل باید از بازار پنجعلی و میدان خان عبور کنید. ورودی اصلی آن نیز درون یک کوچه طولانی و باریک قرارگرفته که با دیوارهای بلند محصور شده است.

در این هتل قسمت زیرزمین و حیاط مرکزی با تغییر کاربری به عنوان رستوران هتل ملک التجار یزد مورد استفاده قرار گرفته و انواع و اقسام غذا های سنتی و لذیذ ایرانی و غیر ایرانی در آن سرو می شوند. در اطراف حیاط این مجموعه اتاق های هتل مستقر شده‌اند که شما به راحتی می توانید در آنها اقامت داشته باشید. نکته قابل توجه این که برای استفاده از رستوران، لازم نیست که حتماً در هتل اقامت کنید و آزادانه می توانید از منوی لذیذ این رستوران لذت ببرید. ساعت کاری این مجموعه ثابت نیست و شما در وب سایت مجموعه می توانید ساعات مختلف مراجعه به این رستوران را چک کنید.

رستوران سنتی هتل ملک التجار

  • کافه رستوران فوکا شهر یزد

آدرس : یزد، خیابان مسجد جامع، نرسیده به مسجد جامع.

ساعات کاری : شنبه ها تا چهارشنبه ها از ساعت ۱۶ بعدازظهر تا ساعت ۲۳ شب و پنج شنبه ها و جمعه ها از ساعت ۱۲ ظهر تا ساعت ۲۳ شب.

صفحه اینستاگرام رستوران : @fooka-cafe

نکته جالب این کافه رستوران این است که شما در آن می توانید دو منوی انگلیسی و فارسی را همزمان با یکدیگر داشته باشید. به عبارتی شما با مجموعه ای کامل از غذاهای فرنگی _ ایرانی، نوشیدنی های سرد و گرم، دسر ها و کیک های لذیذ و خوشمزه رو‌به‌رو هستید که همگی در کافه و رستوران سنتی فوکا سرو می‌شوند این رستوران خالق طعم های لذیذ و بی نظیر است که با دکوراسیون شیک و خاصی که ارائه کرده، تجربه ای تکرار نشدنی و عالی را برای شما خلق می کند.

ویژگی بسیار متمایز کننده این کافه رستوران که در دسته بهترین رستوران های یزد نیز قرار دارد این است که طراحی داخلی و دکوراسیون آن بسیار گیرا و چشمگیر بوده و همین امر سبب می‌شود تا سرو کردن وعده های غذایی در فضای این رستوران لذت دو چندانی برای شما داشته باشد. قابل ذکر است که پشت بام کافه رستوران سنتی فوکا نیز دیدی بسیار وسیع و بی نظیر از نمای شهر را به شما ارائه می کند.

  • کافه رستوران بام شهر یزد

آدرس : یزد، ابتدای خیابان مسجد جامع، جنب بانک ملی.

ساعات کاری : همه روزه از ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۲۴ شب.

صفحه اینستاگرام رستوران : baam-cafe@

کافه رستوران بام شهر یزد

آخرین رستوران سنتی که در دسته بهترین رستوران های یزد قرار گرفته است کافه رستوران بام نام دارد که به دلیل طعم بسیار لذیذ غذا ها و کیفیت بالای آنها، ما این کافه رستوران را نیز به شما معرفی خواهیم کرد. شب بهترین زمان برای نشستن در این کافه رستوران است زیرا نمایی بسیار دیدنی و نایاب از خانه های خشتی و بادگیر های چراغانی شده در شهر یزد را به شما ارائه می کند. در این کافه رستوران شما هم از غذایی بی نظیر و با کیفیت لذت می برید و هم چشم انداز غیرقابل تصوری را در مقابل خود خواهید داشت. البته ناگفته نماند که دیدنی های شهر یزد هم در روز و هم در شب، خاص و جذاب هستند و به هیچ عنوان نباید آنها را از دست داد.

تاریخی مجسم و قابل لمس در شهر یزد

ما در این مقاله سعی کردیم تا با معرفی ۱۰ رستوران از بهترین رستوران های یزد به شما کمک کنیم تا در زمان سفر به شهر خشتی و بادگیر های سر به فلک کشیده در انتخاب رستوران دچار سردرگمی و شک نشوید. البته در این شهر رستوران های خوب کم نیستند اما چون مجال سخن کوتاه بود ما به همین ۱۰ رستوران که از بهترین رستوران های این شهر هستند اکتفا می کنیم. بدون شک سفر به یزد یک اقامت پرخاطره و جذاب خواهد بود که هیچگاه آن را فراموش نخواهید کرد.