بهترین رستوران های گیاهی استانبول

رستوران های گیاهی استانبول یکی از شناخته شده ترین انواع رستوران در این شهر هستند.

به گزارش حرف تازه ، غذاهای ترکیه در سطح جهانی معروف بوده و تعداد زیادی از گردشگران، پس از خرید کردن و بازدید از جاذبه های گردشگری استانبول، به دنبال بهترین رستوران های استانبول هستند تا طعم غذاهای لذیذ ترکیه را تجربه کنند. یکی از خوبی های شهر استانبول این است که حتی گیاهخواران یا افرادی که به هر دلیلی نمی توانند گوشت مصرف کنند هم می توانند از طعم لذیذ غذاهای ترکیه لذت ببرند. در ادامه این مطلب از الی گشت قصد داریم تا ۶ مورد از بهترین رستوران های گیاهی استانبول را برای شما معرفی کنیم. اگر گیاهخوار هستید و قصد سفر به ترکیه را دارید؛ ادامه این مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید.

رستوران زنجبیل – Zencefil

یکی از بهترین رستوران های گیاهی استانبول برای خانواده هایی که تنها چند نفر از اعضای آن ها گیاهخوار هستند یا گوشت نمی خورند، رستوران زنجبیل است. منوی رستوران زنجبیل هم دارای منوهای گوشتی است هم منوی مخصوص گیاهخواران. به همین دلیل اگر تنها یکی از افراد خانواده شما قادر به خوردن گوشت نیست، تمامی افراد خانواده می توانند در رستوران زنجبیل از غذای خود لذت ببرند.

زنجبیل یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین رستوران های گیاهی استانبول است. با این که تمام منوی این رستوران به غذاهای گیاهی اختصاص داده نشده است، اما باز هم یکی از محبوب ترین رستوران ها بین گیاهخواران در ترکیه است. اگر به زبان ترکی تسلط ندارید، هیچ جای نگرانی نیست. چرا که منوهای زنجبیل کاملا به انگلیسی ترجمه شده و حتی تمام مواد تشکیل دهنده غذاها را به صورت کامل شرح داده اند. این یعنی تمام افراد می توانند با خیال راحت از محتویات غذای خود اطمینان حاصل کنند.

فضای رستوران گیاهی زنجبیل بسیار فضای زیبا و دلنشینی است. در این رستوران می توانید به همراه عزیزان خود نشسته و از سقف شیشه ای آن، آسمان استانبول را هنگام صرف غذا تماشا کنید. برای افرادی که دوست دارند تا غذای خود را در فضای باز میل کنند هم رستوران زنجبیل چند میز و صندلی در بخش حیاط پشتی خود قرار داده است. اگر به دنبال یک رستوران ارگانیک در استانبول هستید، رستوران زنجبیل یکی از بهترین انتخاب ها برای شماست.

آدرس: استانبول، منطقه بی اوقلو، کوچه کورابیه، محله شهید مختار

رستوران زنجبیل - رستوران های گیاهی استانبول - الی گشت

رستوران بی نوی – Bi’Nevi – رستوران های گیاهی استانبول

برخلاف رستوران زنجبیل که برای تمامی افراد غذایی در لیست منوی خود داشت، رستوران بی نوی یکی از رستوران های گیاهی استانبول است که کاملا غذاهای گیاهی سرو می کند. با وجود این که غذاهای گیاهی و رستوران هایی که این غذاها را در استانبول داشته باشند کار سختی نیست، اما باز هم پیدا کردن رستورانی که تمامی غذاهای خود را برای گیاهخواران تهیه دیده باشد کمی مشکل است. رستوران بی نوی، یکی از همین رستوران های کاملا گیاهی و ارگانیک استانبول است.

رستوران بی نوی یکی از شناخته شده ترین رستوران های گیاهی استانبول است که مشتری های زیادی دارد. به همین دلیل غذا یا مواد اولیه مانده و کهنه در این رستوران پیدا نخواهید کرد. حتی برای افرادی که رژیم گیاهخواری خاصی مانند خام گیاهخواری داشته باشند، این رستوران در منوی خود غذای لذیذی تهیه دیده است. در رستوران بی نوی، تمامی افراد می توانند بدون خوردن گوشت، طعم غذاهای ترکیه را بچشند.

فضای رستوران بی نوی چندان بزرگ نیست. اما رستوران بسیار دنج با نور پردازی خوبی است که مطمئنا به شما بعد از یک روز خسته کننده و گشت و گذار در شهر، آرامش کافی برای میل کردن غذای خود را خواهد داد. شما می توانید یا در فضای داخلی این رستوران بنشینید یا در بیرون رستوران در یکی از میزهای داخل پیاده رو غذای خود را میل کنید. فضای اطراف رستوران هم بسیار زیبا بوده و در لذت بردن از غذا به شما کمک خواهد کرد.

آدرس: استانبول، منطقه بشیکتاش، کوچه بختیار، محله اتیلر

رستوران بی نوی - الی گشت

رستوران تاواناراسی – Tavanarasi

تاواناراسی یکی از محبوبترین رستوران های گیاهی استانبول است که در تمامی روزهای هفته کاملا شلوغ شده و باید حتما از قبل در آن جا رزرو کرد. این رستوران در طبقه بالای یک ساختمان مسکونی ساخته شده و خیلی داخل دید نیست. اما غذاهای گرم و دلچسب گیاهی داخل این رستوران، باعث افزایش شهرت و مشتری های آن شده است.

زمانی که داخل این رستوران بشوید، کاملا می توانید حال و هوای فضای روستایی ترکیه و استانبول را درک کنید. صرف غذا در رستوران های گیاهی تاواناراسی می تواند یکی از بهترین و دوست داشتنی ترین تجربه های زندگی شما باشد. چرا که واقعا فضای گرم و صمیمی این رستوران باعث چند برابر بهتر شدن طعم غذا می شود.

میز و صندلی های استفاده شده در طراحی داخلی این رستوران، کاملا شما را به فضای روستایی ترکیه می برد. رفتار تمامی کارکنان این رستوران اعم از مدیر، پیشخدمت و آشپز کاملا دوستانه بوده و ناخودآگاه لبخند به لب شما خواهد آورد. خالی از لطف نیست که بگوییم قیمت های این رستوران هم در بین رستوران های گیاهی استانبول بسیار مقرون به صرفه است.

آدرس: استانبول، منطقه بی اوغلو، مسجد اسمالی

رستوران پارسیفال – Parsifal – رستوران های گیاهی استانبول

رستوران گیاهی پارسیفال یکی دیگر از رستوران های کاملا گیاهی در بین رستوران های گیاهی استانبول است. کیفیت غذاهای رستوران پارسیفال در مقایسه با سایر رستوران های گیاهی استانبول، چندان تعریفی ندارد. اما این رستوران به دلیل موقعیت مکانی بسیار عالی خود، توانسته در بین بهترین رستوران های گیاهی استانبول جای داشته باشد.

این رستوران گیاهی در میدان تقسیم، یکی از شلوغ ترین و پر رفت و آمدترین مناطق استانبول قرار گرفته است. به همین دلیل اکثر گردشگرانی که برای خرید یا بازدید از جاذبه های گردشگری استانبول به این منطقه رفته بودند، دیگر به خودشان زحمت رفتن به جای دیگری را نداده و در رستوران پارسیفال غذای خود را میل می کنند.

کیفیت غذای پارسیفال به خودی خود بد نیست و می تواند بعد از یک روز خسته کننده، غذای مناسبی باشد. اما در مقایسه با سایر رستوران های گیاهی استانبول، این رستوران امتیاز بالایی از نظر کیفیت غذا نمی گیرد. اما فضای رستوران بسیار عالی بوده و می تواند رضایت اکثر مشتری ها را جلب کند. اگر در اطراف میدان تقسیم مشغول خرید یا گشت و گذار هستید، حتما یک سری به رستوران پارسیفال بزنید.

آدرس: استانبول، منطقه بی اوغلو، کوچه هیوار

رستوران پارسیفال - رستوران های گیاهی استانبول - الی گشت

رستوران وگن استانبول – istanbul vegan

رستوران وگن استانبول یک رستوران کاملا گیاهی دیگر در بین رستوران های گیاهی استانبول است. صاحبان این رستوران یک زن و شوهر هستند و فضای رستوران کوچک، گرم و صمیمی است. در این رستوران تقریبا هر غذایی که بخواهید از پیتزا گرفته تا دلمه و سالاد و سوپ پیدا می شود. تمامی غذاهای منو گیاهی بوده و گیاهخواران می توانند بدون هیچ نگرانی غذای خود را سفارش بدهند.

علاوه بر غذاهای خوشمزه و کاملا گیاهی که در این رستوران پیدا می شود، افراد می توانند میان وعده های خود را نیز در همین رستوران تهیه کنند. اغلب پیدا کردن نوشیدنی و میان وعده هایی که با رژیم گیاهخواران سازگار باشد سخت است. اما در این رستوران بسیاری از خوراکی های مخصوص گیاهخواران چیده شده است که می توانند از بین آن ها یکی را انتخاب کنند.

منوی رستوران وگن استانبول، علاوه بر این که کاملا گیاهی است، شامل غذاهای خانگی با دستور پخت خانگی هم می شود. علاقه مندان می توانند از بین این غذاها انتخاب کرده و طعم غذاهای محلی و گیاهی استانبول را تجربه کنند. قیمت غذاها نسبت به کیفیت آن ها بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. می توانید پس از بازدید از شهر، در فضای دوستانه این رستوران گیاهی استانبول، خستگی در کرده و از غذای خود لذت ببرید.

آدرس: استانبول، منطقه بی اوغلو، خیابان جهانگیری

رستوران وگن استانبول - الی گشت

رستوران کامیونیتی کیچن – Community Kitchen – رستوران های گیاهی استانبول

یکی از بهترین و خلاقانه ترین منوها در بین منوهای رستوران های گیاهی استانبول متعلق به رستوران کامیونیتی کیچن است. این رستوران توانسته کباب ها و غذاهای گوشتی معروف و سنتی ترکیه را به صورت گیاهی درآورده و در منوی غذایی خود قرار بدهد. در بین تمامی رستوران های گیاهی استانبول، رستوران کامیونیتی کیچن، بیشترین شباهت را به غذاهای ترکیه ای داشته و به همین دلیل بیشترین محبوبیت را بین توریست ها و حتی مردم محلی دارد.

فضای کامیونیتی کیچن به اندازه رستوران های کوچکی مانند وگن استانبول صمیمی نیست. اما باید گفت که تقریبا در تمامی ساعات روز این رستوران شلوغ بوده و گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. به همین دلیل هنگامی که وارد این رستوران می شوید، با فضای پر شور و نشاط و هیجان انگیزی مواجه می شوید که اشتهای شما را برای خوردن یک وعده غذای گیاهی در استانبول باز می کند.

کیفیت غذاهای کامیونیتی کیچن بسیار خوب بوده و بازخورد مثبتی از طرف مشتریان خود دریافت کرده است. در کل می توان گفت که رستوران کامیونیتی کیچن در بین بهترین رستوران های گیاهی استانبول قرار داشته و علاوه بر گردشگران خارجی، بسیاری از گیاهخواران محلی ترکیه هم عاشق این رستوران هستند.

آدرس: استانبول، منطقه بی اوغلور، محله شاهکلو

رستوران کامیونیتی کیچن - رستوران های گیاهی استانبول - الی گشت

کلام آخر درباره رستوران های گیاهی استانبول

در این مقاله ۶ مورد از بهترین رستوران های گیاهی استانبول را بررسی کردیم. رستوران های گیاهی دیگری هم در شهر استانبول قرار دارند. اما این ۶ رستوران از لحاظ کیفیت و تازگی مواد غذایی و همینطور طعم عالی غذاها بیشترین امتیاز را از کاربران دریافت کرده اند. اگر به دنبال تجربه طعم غذاهای سنتی ترکیه ای هستید اما نمی توانید گوشت بخورید، پیشنهاد ما این است که حتما به یکی از رستوران هایی که در این مقاله معرفی شده است سری بزنید. اگر تجربه میل کردن غذا در رستوران های گیاهی استانبول را داشته اید، تجربیات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.