بهترین رستوران های تبریز برای خوردن کوفته تبریزی

با معرفی بهترین رستوران های تبریز برای خوردن کوفته تبریزی همراه شما هستیم.

به گزارش قلم آزاد به نقل از الی گشت ، شاید تصور کنید کوفته تبریزی یک غذای معمولی مانند تمام غذاهای جهان است. اما واقعیت این است که این کوفته یک غذای حرفه‌ای و مخصوص محسوب می‌شود که البته داستان‌ها و افسانه‌های فراوانی را در مورد آن نقل می‌کنند. کوفته تبریزی همان‌طور که از نامش مشخص است، تحفه شهر تبریز است و بهتر است در آشپزی مهارت داشته باشید تا بتوانید این کوفته را مانند تبریزی‌های قدیم، تهیه و آماده کنید. ضمن اینکه باور کنید یا نه در میان بازار داغ پیتزاها و پاستاها و برگرها و هات‌داگ‌ها هنوز هم کوفته تبریزی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با اصالت هرچه تمام‌تر از خود و پیشینه‌اش دفاع می‌کند.

کوفته تبریزی و چشیدن طعم اصیل یک غذا

کوفته تبریزی از آن دسته غذاهایی است که در ابتدا چشم و دل شما را سیر می‌کند. یعنی وقتی به آن نگاه می‌کنید، زمان و مکان را فراموش کرده و حتی یادتان می‌رود که در چه موقعیتی در مقابل این معجزه خوشمزه قرار گرفته‌اید. اولین عکس‌العمل شما می‌تواند یک نگاه خیره و عاشقانه به کوفته تبریزی باشد و دومین عکس‌العملتان بدون شک این است که در مقابل وسوسه خوردن این غذای لذیذ مقاومت نکرده و در عرض چند دقیقه خیلی سریع، آن را نوش جان کنید. حالا که تا این قسمت ما را همراهی کردید، بد نیست کمی هم از تاریخچه مواد اولیه و تغییرات کوفته تبریزی در طول تاریخ برای شما بگوییم.

کوفته لذیذ و معروف تبریزی را از مواد اولیه تره، برنج، گوشت چرخ‌کرده، لپه، مرزه، پیاز، زعفران و ادویه‌جات تهیه می‌کنند. وسط این کوفته را هم معمولاً با گردو و تخم‌مرغ یا هر ماده پرکننده دیگری پرکرده و جادویی‌ترین طعم یک غذا را خلق می‌کنند. البته اگر ساکن تبریز هستید، تقریباً در تمام رستوران‌های سنتی می‌توانید این غذا را نوش جان کنید. اما اگر اهل تبریز نیستید، باید بدانید که آماده‌کردن این غذا در منزل راه‌ورسم خود را دارد.

کوفته تبریزی - الی گشت

کوفته تبریزی، یک غذای لذیذ ملی

شاید باورش برای شما سخت باشد اما کوفته تبریزی بعد از یک جلسه مهم چند ساعته در لیست آثار فرهنگی ناملموس ملی ایران نام خود را به ثبت رساند. این خبر را رئیس اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی اعلام کرد. البته این ثبت ملی صرفاً به کوفته تبریزی اختصاص داده نشد. بلکه ۹ اثر ملموس از آذربایجان شرقی به ثبت ملی رسید که مهارت طبخ کوفته تبریزی تنها یکی از آن‌ها بود. با ثبت‌شدن این غذای لذیذ در میان آثار ناملموس آذربایجان شرقی به این مهم پی خواهیم برد که یک غذا هم می‌تواند در میان آثار ملی و مهم ثبت شده و حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

حالا در ادامه ما قصد داریم به شما بهترین رستوران‌های تبریز را معرفی کنیم تا در زمان سفر خود به این شهر حیرت‌انگیز، حتماً سری به این رستوران‌ها زده و خود را مهمان یک وعده کوفته لذیذ تبریزی کنید.

کوفته تبریزی

رستوران معروف برکه

آدرس: تبریز، آذر شهر، کمربندی سر درود، مابین زیر گذر اول و دوم.

اولین رستوران که قرار است برای نوش جان کردن کوفته تبریزی‌های لذیذ آذربایجان شرقی آن را به شما معرفی کنیم، رستوران برکه نام دارد. این رستوران از بهترین رستوران‌های تبریز است که دقیقاً در شهر سر درود قرار گرفته و با فضای مملو از آرامش و محیط کاملاً سنتی خود کاری می‌کند که هیچگاه از غذاخوردن خصوصاً نوش جان کردن کوفته‌های لذیذ تبریزی سیر نشوید.

در وسط این رستوران هم یک برکه قرار دارد که اطراف آن را با گیاهان گوناگون استوایی پر کرده‌اند تا شما با چشم‌نوازترین ویو و منظره، غذای خوشمزه خود را نوش جان کنید. در کنار کوفته خوشمزه تبریزی در این رستوران با انواع آبگوشت، ماهی کبابی، برگر و پیتزا و انواع کباب‌ها هم از شما پذیرایی خواهد شد. بعد از غذا هم توصیه می‌کنیم که حتماً خود را به نوش جان کردن یک فنجان چای یا قهوه مهمان کنید که می‌تواند حسن خطام یک وعده‌غذایی لذیذ در این رستوران باشد.

رستوران برکه

رستوران خوش نام گازماخ

آدرس: تبریز، کوی ولیعصر.

رستوران گازماخ هم در کنار فضای لوکس و مدرنی که دارد، با غذاهای سنتی و خوش‌طعم خود یکی از بهترین رستوران‌ها برای سرو کوفته معروف تبریزی محسوب می‌شود. گاز ماخ در لغت به معنای ته‌دیگ است و علت اینکه این نام را برای این رستوران انتخاب کرده‌اند این است که در کنار تمام غذاهای خود یک ظرف ته‌دیگ معروف را هم برای شما سرو می‌کنند. غذاها در این رستوران نه‌تنها عطر و طعم ویژه‌ای دارند، بلکه کوفته‌های تبریزی را هم هنرمندانه به شما عرضه می‌کنند. هر چند رستوران گازماخ در تهیه تمام غذاها معروف و خوشنام است؛ اما حتماً کوفته تبریزی را یک‌بار هم که شده در این رستوران امتحان کنید.

ربتوران گازماخ

رستوران سنتی دلستان تبریز

آدرس: تبریز، بلوار ۲۹ بهمن.

از جمله دیگر رستوران‌های معروف تبریز برای سرو کوفته‌تبریزی، رستوران سنتی و همیشه شلوغ دلستان است. در این رستوران غذاهای سنتی شامل چلو کباب و کوفته اصیل تبریزی را در کنار دیزی برای شما سرو می‌کنند. چون منوی این رستوران متعلق به غذاهای سنتی است، این غذاها با کیفیت بسیار بالایی برای شما عرضه خواهند شد.

جالب است بدانید که از همان ابتدای ورودتان عطروطعم حاکم بر محیط داخلی رستوران هوش از سر شما خواهد برد. البته جاذبه‌های این رستوران صرفاً به دلیل غذاهای سنتی و لذیذ آن نیست. بلکه دکوراسیون داخلی آن هم سبب شده است که به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین رستوران‌های سنتی تبریز تبدیل شود. میز و صندلی‌های کاملاً سنتی در کنار یک حوض زیبا و در جوار پنجره‌های قدیمی و ارسی، همگی در کنار هم شما را به سرو یک وعده غذایی بی‌ نظیر در یک محیط کاملاً سنتی دعوت می‌کنند.

رستوران های کوفته تبریزی - الی گشت

رستوران مشهور جلالی تبریز

آدرس: تبریز، دروازه تهران، خیابان ارتش جنوبی، میدان شهید فهمیده.

در ادامه معرفی بهترین رستوران‌ها برای سرو یک وعده کوفته لذیذ تبریزی، به رستوران جلالی می‌رسیم. این رستوران در عرضه و ارائه غذاهای خود کیفیت بالا را اولین فاکتور قرار داده و به همین دلیل مشتریان ثابت و همیشگی خود را دارد. این رستوران ۳ شعبه کاملا فعال در شهر تبریز دارد. شعبه اول رستوران جلالی در سال درست ۱۳۶۰ در درود فعالیت خود را آغاز کرد.

در شعبه‌های دیگر هم با انواع غذاهای بین‌المللی، روز و دریایی از شما پذیرایی خواهد شد. از جمله غذاهای جذاب و لذیذ در رستوران جلالی می‌توان به کوفته‌تبریزی، چلوکباب فیله، شیشلیک، چلو بره‌کبابی، چلو کوبیده، چلوکباب بختیاری، زرشک پلو و ته چین اشاره کرد.

البته نمی‌توان کتمان کرد که از لذیذترین غذاهای این رستوران کوفته تبریزی آن است که به صورت کاملاً سنتی تهیه و سرو می‌شود.

رستوران جلالی

رستوران تخصصی کوفته تبریزی آبا

آدرس: تبریز، میدان ولیعصر، مابین فلکه بارنج و فلکه رودکی.

مگر می‌شود به تبریز سفر کرد و مهمان رستوران‌های سنتی این شهر با غذاهای لذیذی مثل کوفته سنتی تبریزی نشد؟!

رستوران آبا یکی از رستوران‌های سنتی و البته متخصص در تهیه کوفته تبریزی محسوب می‌شود. در این رستوران شما کوفته‌های لذیذ و اصیل تبریزی را با طعم واقعی و سنتی آن که حداقل در یک قرن اخیر تهیه و طبخ می‌شده‌اند، نوش جان خواهید کرد. کوفته‌های تبریزی در این رستوران به‌قدری خوشمزه تهیه و پخته می‌شوند که مطمئن هستیم تا آخر عمرتان مزه لذیذ این غذا از زیر دندانتان خارج نخواهد شد.

رستوران های کوفته تبریزی

 رستوران پارس جنب ائل گلی

آدرس: تبریز، انتهای جاده ائل گلی، در جوار پارک ائل گلی.

پارک زیبا و دیدنی ائل گلی یکی از دیدنی‌ها و جاذبه‌های تبریز است که به‌واسطه فضاسازی زیبا و حضور درختان سبز، همیشه شلوغ و پرجمعیت بوده است. در کنار این جاذبه سبز و تفریحی، رستوران پارس ائل گلی واقع شده است که به طبخ کوفته‌های لذیذ تبریزی شهرت فراوانی دارد. محیط این رستوران سنتی نیست، بلکه شما کوفته‌های خوشمزه تبریزی را در یک محیط کاملاً لوکس نوش جان خواهید کرد. دکوراسیون داخلی از دیوارهای شیشه‌ای شفاف تشکیل شده و در ترکیب با میز و صندلی‌های مدرن، شما را به چشم‌نوازترین حالت ممکن به فضای رستوران دعوت می‌کند. جالب است بدانید که این رستوران هم از جمله خوشنام‌ترین رستوران‌ها در تهیه و طبخ کوفته لذیذ تبریزی محسوب می‌شود.

رستوران تبریز

رستوران پرطرفدار حسینی

آدرس: تبریز، جنب بازار سنتی شهر، تیمچه مظفریه.

رستوران حسینی در شهر تبریز یکی از رستوران‌های بسیار قدیمی و خوشنام شهر است که طعم لذیذ کوفته‌های اصیل تبریزی آن را همه اهالی شهر و مسافرانی که به این رستوران رفته‌اند، چشیده و دوست دارند. این رستوران با قدمت در تبریز شهرت زیادی در طبخ کوفته‌های اصیل تبریزی دارد. بیشتر اهالی و ساکنان محلی شهر تبریز معتقدند که بهترین و اصیل‌ترین طعم کوفته‌های تبریزی را می‌توان در رستوران حسینی پیدا کرد. این رستوران در کنار بازار سنتی تبریز واقع شده است که بعد از گشت‌وگذار مفصل و خریدهای جذاب از بازار سنتی تبریز، می‌توانید خستگی خود را با نوش جان کردن یک وعده کوفته تبریزی لذیذ در رستوران حسینی دَر کنید.

بازار سنتی تبریز جادوی رنگ‌ها و صنایع‌دستی این شهر است که بدون شک وقتی وارد آن شدید، خارج‌شدنتان دست شما نخواهد بود. ضمن اینکه به‌واسطه حضورتان در بازار و استشمام عطر غذاهای مختلف، قطعاً اولین و آخرین گزینه برای تجدید قوا و نیروی ازدست‌رفته‌تان، غذای لذیذ کوفته تبریزی خواهد بود.

رستوران حسینی

کوفته تبریزی لذیذ در رستوران های تبریز

رستوران‌هایی که ما در این مطلب به شما معرفی کردیم همگی در گروه بهترین رستوران‌های تبریز برای تهیه کوفته تبریزی قرار دارند. البته واقعیت این است که برای چشیدن طعم واقعی کوفته تبریزی فقط و فقط باید به تبریز مراجعه کنید. همان‌طور که باقلاقاتق خطه شمال، کلم پلو شیرازی و قلیه ماهی جنوبی را فقط باید در شهرهای خودشان امتحان کرده و نوش جان کنید. اما حتماً در سفر به تبریز از امتحان‌کردن انواع کباب و خصوصاً کوفته لذیذ و اصیل تبریزی غافل نشوید.