بهترین رستوران های برلین

برخی از رستوران های برلین ویژگی‌های خاصی دارند که باعث جذب مردم از سراسر جهان به خود می‌شوند. شهر برلین به دلیل ترکیب فرهنگ‌ها و دیدگاه اصیل خود نسبت به غذاهای سنتی، شهرت جهانی دارد.

به گزارش حرف تازه به نقل از الی گشت ، در شهری که ریتم و ضربان آن توسط تغییرات آب‌وهوا تعریف می‌شود، علاقه به استفاده از مواد و محصولات کشاورزی محلی، بدون توجه به ملیت سرآشپزان کاملاً مشهود است. حتی در آشپزخانه‌هایی که با سرعت بالا کار می‌کنند، استانداردها و میزان دقت در سطح جهانی قرار دارند. در این راهنما به معرفی بهترین رستوران های برلین پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

عثمان توچر | Osmans Töchter

جامعه بزرگ ترک‌های مقیم آلمان با شکلی فعال در صحنه رستوران های برلین حضور دارند. بیشتر این مجموعه‌ها غذاهای فست‌فود را ارائه می‌دهند. فست‌فود خوشمزه است، اما جذابیت رستوران را ندارد. اینجاست که رستوران عثمان توچر وارد صحنه می‌شود.

غذاهای معروفی مانند دلمه برگ‌ انگور، کوفته و کباب را می‌توانید اینجا در یکی از بهترین رستوران های برلین امتحان کنید. غذاهای سنتی‌تری با نوآوری‌های معاصر هم وجود دارد؛ از جمله، حموس با قارچ و روغن ترافل و خورش هشت‌پا با دارچین. پنیر بز با پیاز کاراملی طعمی ترش‌وشیرین دارد، و سوییچه تازه شامل طعم تند خردل است. تأثیرات آلمان و مناطق دیگر همگی در غذاهای این رستوران حاضر است، اما طعمی که اینجا غالب است، بدون شک آشپزی ترکی است.

  • آدرس: Osmans Töchter, Pappelallee 15, 10437 Berlin, Germany
  • وبسایتosmanstoechter.de

کین دی | Kin Dee

دالاد کامبو، آشپز کین دی، یکی دیگر از بهتری رستوران های برلین، از طریق آشپزی با خاله‌اش متوجه شد که بدون شک می‌توانید یک سرآشپز موفق باشد. رستوران کین دی ساده‌ است که با رنگ‌های خنثی تزیین شده است، اما ریشه‌های پانک برلین در تزیینات آن فراموش نشده‌اند. اتمسفر رستوران آرام و درعین‌حال پرانرژی است.

علاقه‌ به استفاده از مواد اولیه محلی و تأمین شده به‌صورت پایدار از مناطق محلی و نسخه‌های مدرن شده غذاهای قدیمی، از ویژگی‌های کین دی، یکی از بهترین رستوران‌های برلین است. ساید به دلیل همین ترکیب قدیمی و جدید و نوآوری در محدودیت‌های ریشه‌دار است که باعث شده کامبو، یکی از معدود سرآشپزان زن در برلین است که به او ستاره میشلن اهدا شده است.

غذاهای این رستوران پیچیده نیست و حس غذاهای خانگی را حفظ کرده است. کاری سبز تایلندی کین دی طعمی آشنا دارد ولی بی‌نهایت بادقت آماده و طراحی شده است؛ بشقابی از فلفل‌های شیرین، به‌ندرت درست شده، با طعم طبیعی آواز می‌خواند. سالاد میوه با ترکیب مزه‌های تند با شیرینی میوه‌های فصلی جذابیت ویژه‌ای دارد.

  • آدرس: Kin Dee, Lützowstraße 81, 10785 Berlin, Germany
  • وب‌سایت: kindeeberlin.com/en

رستوران های برلین

بار نرمال | Bar Normal

بار نرمال با نور کم، میز و صندلی‌های چوبی و دکوراسیون ساده، یکی دیگر از بهترین رستوران‌های برلین به شمار می‌رود. صاحب بار نرمال، ون آن لی، این مکان را از یک رستوران ویتنامی تغییر شکل داد و به‌صورت امروزی آن درآورد. بار نرمال راه‌حل ون آن لی برای بازیابی شور و اشتیاق گمشده بود و روشن است که آن را پیدا کرده است. نتیجه این است که این مکان به شیوه‌ای شاداب و غیررسمی به غذا و نوشیدنی نگاه می‌کند که با بهترین منابع طبیعت هماهنگی دارد.

اینجا در یکی از بهترین رستوران‌های برلین، مجموعه‌ای گسترده‌ای از انتخاب‌ها وجود دارد و دستورات تهیه غذا به‌تناسب محصولات فصلی تغییر می‌کنند. محبوب‌ترین غذاهای بار نرمال شامل خوراک صدفی است که بافتی خامه‌ای و خوشمزه دارد. تورتیاهای اینجا هم بسیار خوشمزه هستند و طرف‌داران خودشان را دارند.

  • آدرس: Bar Normal, Oderberger Str. 7, 10435 Berlin, Germany
  • وب‌سایتganz-normal.eu

رستوران ژاپنی ۸۹۳ ریوتی | ۸۹۳ Ryōtei Japanese Restaurant

در حال ردشدن از خیابان، این احتمال وجود دارد که رستوران ۸۹۳ ریوتی را با یک ساختمان متروکه اشتباه بگیرید. اما اینجا در واقع یکی از بهترین رستوران های برلین است. پنجره بزرگ این رستوران کاملاً با نقاشی های خیابانی روی شیشه پوشانده شده است و یک لامپ نئون کوچک بالای درب شماره “۸۹۳” را نشان می دهد.

وقتی وارد رستوران می‌شوید، در تاریکی فرومی‌روید. منبع اصلی نور در رستوران، آشپزخانه باز شلوغ در مرکز آن است که توسط میزهای کوچکی با چراغ‌های آویز پیرامون آن احاطه شده است. نتیجه این است که یک جذابیت زیرزمینی به وجود می‌آید که برای بسیاری از مهمانان ۸۹۳ ریوتی بسیار دلنشین است.

منوی اینجا به عنوان یکی از محبوب ترین رستوران‌های برلین، تماماً غذاهای سنتی را پوشش می‌دهد، مانند ساشیمی، سوشی و سوپ میسو. اما سرآشپز دوک نگو شاهکارهایش را به غذاهای سنتی ژاپنی محدود نکرده است. اسپاگتی رویال این رستوران با خاویار سرو می شو  و سالاد تازه اسفناج با سس میسو و برش‌های تره هم طعم بسیار دلچسبی دارد.

  • آدرس: ۸۹۳ Ryōtei Japanese Restaurant, Kantstraße 135/136, 10625 Berlin, Germany
  • ۸۹۳ryotei.de  : وب‌سایت

رستوران های برلین

رستوران خانم رابینسون | Mrs Robinson’s

با ورود به رستوران خانم رابینسون، یکی دیگر از بهترین رستوران های برلین، کارکنان به شکلی گرم و پرانرژی به شما خوش آمد می‌گویند. مجموعه‌ای از انواع گوشت، ماهی و سبزیجات فصلی اساس منوی کوچک این رستوران را تشکیل می‌دهد. صاحبان این رستوران به‌قدری به چرخه زندگی محصولاتشان اهمیت می‌دهند که هر غذای تهیه شده در رستوران خانم رابینسون داستان مشخصی دارد و تا منشأ مواد اولیه آن قابل‌ردیابی است.

رویکرد پخت‌وپز اینجا در یکی از محبوب ترین رستوران های برلین،  ساده و متواضعانه است و دستورالعمل‌های الهام گرفته شده از آسیا به غذاها اجازه می‌دهد تا خودشان با شما صحبت کنند. طعم‌های تازه و سبک و ترکیبات هنری در این رستوران، یک داستان را از ابتدا تا انتها برای مهمانان تعریف می‌کنند.

  • آدرس: Mrs Robinson’s, Pappelallee 29, 10437 Berlin, Germany
  • وب‌سایتmrsrobinsons.de

سورل | Sorrel

سورل یکی از بهترین رستوران های برلین و یک مکان روشن، با طراحی کمینه است.  تمرکز سورل بر روی ناهار و برانچ است. اگر در روزهای گرم از برلین بازدید می‌کنید، می‌توانید بیرون از رستوران روی صندلی‌ها بنشینید و از نوشیدن یک لیوان لیموناد خانگی لذت ببرید. باقیمت‌های نه‌چندان بالا و قهوه با کیفیت، ممکن است سورل را به عنوان یک کافه شیک اشتباه بگیرید. اما وقتی به منو نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که با یک رستوران کاملاً حرفه‌ای طرف هستید.

یکی از پرطرف‌دارترین غذاهای سورل، ماهی قزل‌آلا سوخاری با نخود تازه و چاوانموشی است. این غذای لذیذ، در واقع یک املت است که با پوره نخود تهیه شده که به آن ظاهری سبز و بافتی مخملی می‌دهد. اینجا، در یکی از بهترین رستوران های برلین، به بافت غذاها اهمیت زیادی داده شده و ترکیبی از تردی و نرمی باعث می‌شود که طعم‌ها در یک بازی چند حسی با هم ترکیب شوند.

سورل مواد غذایی غیرمعمول را به شکلی خوشمزه و قابل‌دسترس ارائه دمی هد، به‌طوری‌که طعم‌ها به شکلی آشنا به نظر برسند، اما اگر به شما بگویند که در واقع چه چیزی دارید می‌خورید، احتمالاً تعجب خواهید کرد.

  • آدرس: Sorrel, Pannierstraße 40, 12047 Berlin, Germany
  • وب‌سایتsorrel.berlin

رستوران های برلین

لا کوت | La Côte

نئون‌های قرمز درخشان رستوران لا کوت، سکوت خاکستری پایان روز در برلین را می‌شکنند. در داخل هم فضا شیک و صمیمی است. در نگاه اول، نام “لا کوت” به طعم‌های غذاهای فرانسوی اشاره می‌کند، اما سرآشپز این رستوران فرانسوی است. مانند بسیاری از رستوران‌های برلین، اینجا هم نیازی به انتخاب یک سبک و سلیقه واحد وجود ندارند. در واقع در لا کوت، طعم‌های گوناگون از سرزمین‌های مختلف جهان با هماهنگی کامل در منوی رستوران جای گرفته‌اند.

یک ذوق تجربه نوشیدنی‌های خلاقانه اینجا ضروری است – خشک و ترش با نان سور دوغ (که البته در داخل رستوران پخته می‌شود) به‌قدری اعتیادآور است که باید مراقب باشید که قبل از غذای اصلی خودتان را سیر نکنید. غذاهای لا کوت، به عنوان یکی از بهترین رستوران های برلین، خلاقانه است. اما همچنان قابل‌دسترس بوده و برخی از غذاهای کلاسیک مانند صدف را هم شامل می‌شود. هر لقمه با یک طعم ظریف آغاز می‌شود که به‌سرعت در دهان گسترش می‌یابد. خلاقیت منوی لا کوت یک اتحاد زیبا از مواد اولیه و تأثیرات آشپزی گوناگون را به مهمانانش ارائه می‌دهد.

  • آدرس: La Côte, Kienitzer Str. 95, 12049 Berlin, Germany
  • وب‌سایتlacoteberlin.com

ون چنگ | Wen Cheng

ون چنگ یم رستوران ساده با دکوراسیون کاربردی به رنگ‌های قرمز، سیاه، سفید و آبی است. اینجا یکی از محبوب ترین رستوران های برلین است که تمرکز اصلی آن بر روی یک چیز قرار گرفته و آن نودل است. در منوی این رستوران، انواع مختلف نودل اکثریت قاطع غذاها را تشکیل می‌دهد. بهترین غذای ون چنگ نودل‌های عریض، صاف و دست‌ساز به سبک Biang Biang است. نام‌ بسیاری از غذاها به میزان حجم آب مورد استفاده در آن‌ها اشاره دارند؛ به‌عنوان‌مثال Wen Cheng نسخه‌ای از نودل با بیشترین میزان سوپ است.

نودل‌های دست‌ساز و خوشمزه ون چنگ، طعم سوپ را به خود جذب می‌کنند. چهار گزینه گوشت گاو، بادمجان، گوشت گوسفند یا توفو و قارچ که به‌صورت برش‌های ضخیم قطعه‌بندی شده اند نیز در خوراک وجود دارند. همه چیز، از نودل‌ها گرفته تا دیگر غذاهای منو مانند سالاد خیار و مرغ سی چوان سرخ شده، در روغن فلفل چیلی خیسانده شده‌اند.

می‌توانید درخواست کنید که میزان ادویه را از حداقل تا بسیار تند تنظیم کنند. اگر به غذاهای تند و فلفل چیلی علاقه دارید، شاید این رستوران انتخاب مناسبی برای شما نباشد. اما برای بسیاری این غذاها در یکی از بهترین رستوران های برلین بسیار جذاب، سیرکننده و پر از طعم و مزه هستند. مالکان ون چنگ فرآیند پیچیده ساختن نودل‌ها را یک استعاره از تاریخچه خانوادگی خودشان می‌دانند که به غلبه بر مشکلات و سختی‌های متعدد اشاره دارد. داستان آن‌ها در واقع داستانی از موفقیت است؛ رستورانی با قلبی بزرگ و طعم‌های بزرگ‌تر.

  • آدرس: Wen Cheng Handgezogene Nudeln, Schönhauser Allee 65, 10437 Berlin, Germany
  • وب‌سایتwenchengnoodles.de

رستوران های برلین

کوکودریلو | Croccodrillo

رستوران کوکودریلو در مرکز پارک Weinbergspark قرار دارد و همچون یک میدان بازی هیجان‌انگیز در میان چمن و سبزه‌زار برجسته می‌شود. یک منطقه بزرگ، فضای بیرونی رستوران را مشخص کرده و یک تابلوی نئون بالای درب مهمانان را به داخل دعوت می‌کند. دکوراسیون داخلی هم در کوکودریلو، یکی از بهترین رستوران‌های برلین، همین‌قدر جذاب است. در واقع اینجا می‌توانید یکی از بهترین طراحی‌های حداکثری یا ماکسیمالیست را مشاهده کنید. رنگ قرمز لاکی از کف تا سقف رستوران را دربرگرفته، درحالی‌که نئون، آینه‌ها و چراغ‌های زیبا فضا را درخشان می‌کنند. این رویکرد بازیگوشانه به حدی شیطنت‌آمیز است که درب‌های توالت از آینه‌های یک‌طرفه ساخته شده‌اند تا بتوانید از داخل دستشویی فضای بیرون را ببینید.

موزیکی که در فضای رستوران پخش می‌شود عالی است و تمامی کادر کارکنان ایتالیایی هستند. بنابراین با مراجعه به کوکودریلو، یکی از محبوب ترین رستوران های برلین، حسی مانند شرکت در یک مهمانی را خواهید داشت. منوی رستوران هم بر اساس غذاهای محبوب ایتالیایی طراحی شده است.

  • آدرس: Coccodrillo, Veteranenstraße 9, 10119 Berlin, Germany
  • وب‌سایتbigsquadra.com

کلام آخر درباره رستوران های برلین

برلین، پایتخت پویا و چندفرهنگی آلمان، با گستره‌ای از رستوران‌های برتر خود به عنوان یک مقصد گردشگری غنی و لذت‌بخش در این زمینه محسوب می‌شود. این شهر تنوع بسیاری در فرهنگ‌ها و سبک‌های مختلف آشپزی ارائه می‌دهد و رستوران های برلین با طعم‌ها و سبک‌های متنوع، میزبان مهمانان و گردشگران متعددی هستند. از رستوران‌های سنتی آلمانی تا رستوران‌های بین المللی، هر سلیقه‌ای را می‌توان در این شهر پیدا کرد. رستوران های برلین ویژگی‌هایی همچون غذاهای خوشمزه، طراحی زیبا و محیط دوست‌داشتنی را برای مهمانانشان به ارمغان می‌آورند. با توجه به تنوع و کیفیت این رستوران‌ها،  بدون شک تجربه‌ای لذت‌بخش و منحصربه‌فرد را در آن‌ها خواهید داشت.