بهترین رستوران های آلانیا | تجربه خوشمزه ترین خوراک ها

رستوران های آلانیا بهترین مکان برای چشیدن طعم اصیل غذاهای ترکی است، شهر توریستی آلانیا در فاصله ۱۳۵ کیلومتری از آنتالیا واقع شده و یکی از شهرهای ساحلی کشور ترکیه می‌باشد که در اغلب روزهای سال مملو از گردشگرانی است که برای تفریح در سواحل آلانیا به این شهر سفر کرده‌اند. صنعت گردشگری در آلانیا در سال‌های اخیر رونق بیشتری نسبت به قبل گرفته و بسیاری از توریست‌های خارجی سواحل و اقامتگاه‌های آلانیا را در زمان سفر به ترکیه برای گذراندن تعطیلات انتخاب می‌کنند به همین دلیل تعداد رستوران های آلانیا هم روز به روز در حال بیشتر شدن است.

به گزارش حرف تازه به نقل از الی گشت ، رستوران‌های ساحلی در آلانیا حرف اول و آخر را در بین بهترین رستوران های آلانیا می‌زند، در این رستوران‌ها انواع غذاهای دریایی و ترکی سرو می‌شود و پاتوق اغلب گردشگران خارجی است که برای تعطیلات به شهر آلانیا در کشور ترکیه سفر کرده‌اند. تعداد رستوران‌های مدرن و کافه‌های بزرگ و کوچک محلی هم در شهر آلانیا کم نیست و برای هر سلیقه‌ای در شهر به راحتی می‌توانید رستوران مناسب را پیدا کنید. اگر قصد سفر به شهر ساحلی آلانیا در کشور ترکیه را دارید، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید تا شما را با بهترین رستوران های آلانیا آشنا کنیم.

بهترین رستوران های آلانیا

احتمال تغییر آدرس ها وجود دارد

آلانیا شهری ساحلی در نزدیکی آنتالیا است، این شهر پر جنب و جوش در مجاورت ساحل مدیترانه قرار دارد و در اغلب روزهای سال مملو از گردشگران داخلی و خارجی است که برای گردش و تفریح به این شهر سفر کرده‌اند. اگر اهل آب تنی در دریا هستید، آلانیا مقصدی جذاب برای شما خواهد بود. زیرا هزینه سفر به این شهر در مقایسه با آنتالیا کمتر است ولی تنوع امکانات رفاهی همچون پارک‌های آبی، هتل‌ها و رستوران های آلانیا دست کمی از شهر آنتالیا ندارد و شما تعطیلات دلچسبی را با هزینه‌ای مقرون به صرفه می‌توانید در این شهر سپری کنید.

 

مشهورترین رستوران های آلانیا - الی گشت

اگر به چشیدن طعم‌های جدید در سفر علاقه دارید، رستوران های آلانیا برای شما در این سفر مهیج و جذاب خواهد بود. در رستوران‌ های آلانیا علاوه انواع و اقسام غذاهای و میان وعده‌های ترکی، غذاهای دریایی لذیذی هم برای مشتریان با ماهی صید روز سرو می‌شود. کیفیت و قیمت غذاها در مشهورترین رستوران های آلانیا از دیگر شهرهای ساحلی ترکیه ارزان تر است و اگر اهل شکم گردی در سفر باشید، در این شهر به شما خیلی خوش می‌گذرد. تعداد غذاخوری‌های محلی هم در آلانیا کم نیست و طعم اصیل غذاهای ترکی در این رستوران‌ها واقعا دلچسب است.

  • غذاخوری اسما خانم – Yöresel Alanya Ev Mutfağı Esma Hanım’ın Yeri | بهترین رستوران های آلانیا

غذاخوری‌های سنتی آلانیا شهرت زیادی در این شهر دارند و بسیاری از گردشگران خارجی به جای رفتن به رستوران‌های مدرن چشیدن طعم اصیل غذاهای محلی ترکی را در این غذاخوری‌ها ترجیح می‌دهند. یکی از مشهورترین رستوران های آلانیا برای چشیدن طعم غذاهای محلی بدون شک غذاخوری اسما خانم (Yöresel Alanya Ev Mutfağı Esma Hanım’ın Yeri) است، طعم غذاهایی که در منو این رستوران به چشم می‌خورد واقعا لذیذ و تازه است و گردشگران معمولا به خاطر کیفیت بالا و قیمت ارزان‌ها غذاها پس از گردش در شهر به این غذاخوری می‌روند.

این رستوران که در نزدیکی ساحل کلوپاترا واقع شده است و فضایی کاملا خانوادگی دارد. درختان کهنسالی که در حیاط این رستوران قرار گرفته فضایی جذاب را برای مشتریان در حین غذا خوردن رقم می‌زند. حتما وقتی به این رستوران رفتید، طعم لذیذ گوشت سرخ کرده با سس مخصوص و دسر کدو حلوایی را بچشید، این دو مورد از مشهورترین آیتم‌های موجود در منو غذا خوری اسما خانم است.

بهترین رستوران های آلانیا

  • مینی موتفاک – Mini Mutfak | بهترین رستوران های آلانیا

مینی موتفاک (Mini Mutfak) در زبان ترکی استانبولی یعنی آشپزخانه کوچک، این رستوران همان طور که از نام آن می‌توان حدس زد یک غذاخوری محلی است که در خیابان حکومت (Hükümet Caddesi) شهر آلانیا واقع شده و غذاها در این رستوران به صورت بوفه باز برای مشتریان سرو می‌شود. اگر در بین رستوران های آلانیا به دنبال رستورانی ارزان قیمت با منو متنوع هستید، در زمان سفر به این شهر حتما باید به مینی موتفاک سر بزنید.

در این رستوران قبلا فقط غذاهای محلی سرو می‌شد ولی با زیاد شدن مشتری‌های خارجی به منو رستوران انواع غذاهای بین المللی هم اضافه شده است. اگر دوست ندارید، زمان زیادی را منتظر آماده شدن غذاها بمانید، حتما برای غذا خوردن در شهر آلانیا کشور ترکیه به رستوران مینی موتفاک سر بزنید و در فضای دنج و آرام این رستوران غذای مورد علاقه خود را نوش جان نمایید. همچنین قیمت غذاها هم در این رستوران در سطح متوسط رو به پایین قرار دارد.

  • غذا خوری امینه آبا – EmineAba Tarihi Yöresel Lezzetler | بهترین رستوران های آلانیا

غذاخوری امینه آبا (EmineAba Tarihi Yöresel Lezzetler) یکی از بهترین رستوران های آلانیا در نزدیکی برج سرخ (Kızıl Kule) است، موقعیت مکانی این رستوران را می‌توان یکی از دلایل پررونق بودن آن بیان کرد. تنوع غذاهای خوشمزه موجود در منو این رستوران خیلی زیاد نیست ولی شما به راحتی می‌توانید غذایی لذیذ را از منو مطابق ذائقه خودتان پیدا کرده و سفارش دهید. این غذاخوری حال و هوایی سنتی دارد، بسیاری از توریست‌ها پس از گردش و تفریح در آلانیا شب‌ها برای سیر کردن شکم خود به غذا خوری امینه آبا می‌روند تا غذاهای لذیذ این رستوران را با تماشا منظره برج سرخ در شب نوش جان کنند. فضایی این رستوران کاملا خانوادگی است و قیمت غذاها هم مقرون به صرفه می‌باشد.

بهترین رستوران های آلانیا

  • رستوران کاپیتان گوورت – Kaptan’s Güverte Restaurant | بهترین رستوران های آلانیا

علاقه مندان به غذاهای دریایی در زمان سفر به شهر آلانیا می‌توانند به رستوران کاپیتان گوورت (Kaptan’s Güverte Restaurant) سر بزنند و از منو رستوران انواع غذاهای ترکی و دریایی را سفارش داده و در فضایی زیبا با منظره‌ای چشم نواز نوش جان کنند. این رستوران در مجاورت اسکله شهر آلانیا واقع شده و یکی از مشهورترین رستوران های آلانیا در بین گردشگران خارجی است که به چشیدن طعم غذاهای دریایی و ترکی علاقه دارند.

غذاها، دسرها و مزه‌هایی متنوعی در منو این رستوران گنجانده شده و مشتریان بر اساس ذائقه خود به راحتی می‌توانند غذای مورد علاقه شان را از منو این رستوران سفارش دهند. اگر شما هم برای خوردن غذا در کنار همسفران خود به دنبال مکانی شیک و اقتصادی در شهر آلانیا هستید، رستوران کاپیتان گوورت گزینه مناسبی برای صرف غذا در شهر آلانیا محسوب می‌شود. تماشا منظره دریا در حین غروب آفتاب از تراس این رستوران مدرن در شهر آلانیا واقعا جذاب و اشتها برانگیز است.

  • رستوران خانه عثمانی – Ottoman House Restaurant | بهترین رستوران های آلانیا

چشیدن طعم غذاهای سنتی عثمانی یکی از موارد مورد علاقه گردشگران خارجی در زمان سفر به شهر آلانیا است، اغلب گردشگران در زمان سفر به این شهر دوست دارند چند ساعتی را در رستوران‌ های آلانیا با همسفران خود دور هم بنشینند و طعم غذاهای اصیل عثمانی را بچشند.

رستوران خانه عثمانی (Ottoman House Restaurant) مکانی ایده آل برای این افراد محسوب می‌شود، باغ و محوطه سرسبز این رستوران فضای جذابی برای غذا خوردن در روزهای گرم سال دارد و اغلب گردشگران برای غذا خوردن در فضای باز به این رستوران جذاب سر می‌زنند، در منو رستوران خانه عثمانی انواع پیش غذاها، غذاهای اصلی، دسرها و نوشیدنی‌های سنتی عثمانی به چشم می‌خورد. قیمت‌ها در منو این رستوران متوسط رو به بالا است ولی طعم دلچسب و لذیذ غذاها ارزش قیمت آن را دارند. همچنین فضای رمانتیک این رستوران برای قرارها و یا شام‌های دو نفره عاشقانه هم بسیار مناسب است

بهترین رستوران های آلانیا

  • رستوران ساحلی وایت این وایت – White in White Beach Club Restaurant | بهترین رستوران های آلانیا

رستوران ساحلی وایت این وایت (White in White Beach Club Restaurant) پاتوق همه کسانی است که دوست دارند در حین غذا خوردن از موسیقی زنده هم لذت ببرند. این رستوران ساحلی با چشم انداز دریا فضای رمانتیکی برای شام‌های دو نفره دارد، در منو این رستوران مدرن انواع غذاهای ترکی و بین المللی به چشم می‌خورد و میهمانان رستوران بر حسب ذائقه خود می‌توانند از بین غذاهای متنوع موجود در منو این رستوران غذای مورد علاقه خود را سفارش دهند. در اغلب ساعات روز می‌توانید گردشگران خارجی را در این رستوران پیدا کنید که برای صرف غذایی لذیذ و تازه این مکان را به عنوان یکی از بهترین رستوران های آلانیا برای صرف غذا انتخاب کرده‌اند.

  • رستوران پانوراما – Panorama Restaurant | بهترین رستوران های آلانیا

رستوران پانوراما (Panorama Restaurant) یکی از بهترین رستوران های آلانیا برای غذاخوردن در سفرهای خانوادگی است، این رستوران فضایی دنج و بزرگ برای پذیرایی از مشتریان داخلی و خارجی خود دارد. رفتار محترمانه پرسنل، چشم انداز زیبا و نوشیدنی‌های متنوع را می‌توان از جمله مزیت‌های این رستوران بیان کرد، اغلب مشتریان از خدمات رستوران پانوراما در زمان صرف غذا راضی هستند. تنوع آیتم‌های موجود در منو این رستوران زیاد است و برای هر ذائقه‌ای می‌توان غذایی دلچسب و لذیذ را از منو این رستوران سفارش داد.

بهترین رستوران های آلانیا

  • رستوران باغ آفرودیت – Aphrodite’s Garden | بهترین رستوران های آلانیا

رستوران باغ آفرودیت (Aphrodite’s Garden) یکی از بهترین رستوران های آلانیا برای چشیدن طعم انواع غذاهای ایتالیایی و فست فودها است، این رستوران طراحی داخلی بسیار جذابی هم دارد. برای خوردن غذا در فضایی باز و سرسبز می‌توانید از میز و صندلی‌هایی که در محوطه باغ هتل قرار داده‌اند به همراه خانواده استفاده کنید. در این رستوران تمام انتظارات مشتریان مطابق آخرین استانداردهای بین المللی در طبخ و سرو غذا برآورده می‌شود، علاوه بر غذاهای ایتالیایی در منو این رستوران انواع غذاهای گیاهی هم به چشم می‌خورد. قیمت غذاها در این رستوران در سطح متوسطی قرار دارد و خیلی فشار به جیب مشتریان نمی‌آورد.

  • رستوران فلش – Flash Restaurant | بهترین رستوران های آلانیا

رستوران فلش (Flash Restaurant) پاتوق آخر هفته‌های اغلب خانواده‌ها در شهر آلانیا است، در منو این رستوران خانوادگی انواع غذاهای ترکی و بین المللی به چشم می‌خورد و مشتریان از کیفیت غذاها و پذیرایی پرسنل در این رستوران بسیار راضی هستند. طعم غذاهای رستوران فلش شباهت زیادی به طعم غذاهای خانگی دارد و شما را به دل بیسترو های اروپایی می‌برد. این رستوران منو ویژه صبحانه هم دارد و میهمانان شهر آلانیا می‌توانند صبحانه خود در فضایی دلپذیر این رستوران میل کنند. قیمت‌ها در منو رستوران کیوی متوسط رو به بالا است ولی اغلب مشتریان این رستوران معتقدند طعم غذاهای ارزش هزینه دریافتی را دارد و فلش را به عنوان یکی از بهترین رستوران های آلانیا معرفی می‌کنند.

رستوران فلش - الی گشت

  • رستوران ماهپری – Mahperi Restaurant | بهترین رستوران های آلانیا

اگر در شهر ساحلی آلانیا دوست دارید، غذای خود را در فضایی لوکس با چشم انداز دریا نوش جان کنید، حتما به رستوران ماهپری (Mahperi Restaurant) سر بزنید. این رستوران یکی از بهترین و مدرن ترین رستوران های آلانیا است و دکوراسیون بسیار جذابی هم برای پذیرایی از مشتریان خود دارد. اگر برای صرف غذا فضای باز این رستوران را انتخاب کرده باشید، نسیم دریا پوست شما را در حین غذا خوردن نوازش خواهد کرد. استیک یکی از محبوب ترین غذاهای این رستوران قدیمی است و طرفدارن پروپا قرصی هم دارد. رنج قیمت غذاها در منو این رستوران بالا است ولی کیفیت غذاها و فضای این رستوران ارزش هزینه پرداختی را دارد.

  • رستوران لوکانتا سو – Lokanta su | بهترین رستوران های آلانیا

اگر در زمان سفر به شهر زیبای آلانیا مسیرتان به خیابان داملاتاش افتاد حتما طعم اصیل و دلچسب غذاهای سنتی کشور ترکیه را در رستوران لوکانتا سو (Lokanta su) امتحان کنید. انواع غذاهای سنتی ترکی و غذاهای دریایی که با ماهی تازه تهیه می‌شود را می‌توانید از منو این رستوران سفارش دهید و با قیمتی مقرون به صرفه نوش جان کنید. فضای باز لوکانتا سو بسیار تماشایی است و لذت غذا خوردن در این مکان را چند برابر می‌کند. رستوران لوکانتا سو فضایی خانوادگی دارد و یکی از بهترین رستوران های آلانیا از نظر مردم محلی است.

رستوران لوکانتا سو - الی گشت

  • رستوران پریما – Prima Restaurant

رستوران پریما (Prima Restaurant) بهترین انتخاب برای نوش جان کردن غذایی لذیذ در مرکز شهر آلانیا است، رستوران توسط یک زوج دوست داشتنی اداره می‌شود و علاوه بر غذاهای ترکی در منو انواع غذاهای اروپایی هم به چشم می‌خورد. استیک‌ها و پاستاهای این رستوران حتی در بین گردشگران اروپایی هم محبوبیت زیادی دارد و بسیاری از اروپایی‌ها برای صرف غذا در یکی از بهترین رستوران های آلانیا به سراغ رستوران پریما می‌روند. فضای جذاب این رستوران به دو بخش سرپوشیده و روباز تقسیم شده است و مشتریان در روزهای گرم سال می‌توانند از فضای باز این رستوران در حین صرف غذا استفاده کنند.

  • رستوران مزه گریل – Mezze Grill Restaurant | بهترین رستوران های آلانیا

آن دسته از گردشگران خارجی آلانیا که تمایل دارند در کنار فضای باز با چشم انداز ساحل زیبای این شهر غذای خود را میل کنند، رستوران مزه گریل (Mezze Grill Restaurant) یکی از بهترین رستوران های آلانیا برای غذا خوردن آنها محسوب می‌شود. در منو این رستوران انواع غذاهای دریایی و ترکی به چشم می‌خورد و مشتریان می‌توانند غذای خود را با تماشا منظره شهر نوش جان کنند. اگر شما هم برای خوردن غذا در کنار همسفران خود به دنبال مکانی شیک و اقتصادی هستید، برای صرف وعده ناهار و شام می‌توانید به این رستوران در مرکز شهر آلانیا سر بزنید.

رستوران های آلانیا - الی گشت

  • رستوران بیسترو باهاما – Bistro Bahama | بهترین رستوران های آلانیا

رستوران بیسترو باهاما (Bistro Bahama) یکی از مشهورترین رستوران های آلانیا است، در منو این رستوران انواع غذاهای بین المللی، کباب‌های مشهور ترکیه و غذاهای سنتی عثمانی به چشم می‌خورد و مشتریان به راحتی بر اساس سلیقه خود می‌توانند از منو این رستوران غذای مورد علاقه شان را برای خوردن در کنار همسفرانشان سفارش دهند. قیمت غذاهای این رستوران با توجه به کیفیت بالایی که دارد کاملا منصفانه و اقتصادی است، مشتریان برای صرف غذا می‌توانند از فضای باز و یا سالن این رستوران استفاده کنند.

  • رستوران استار آلانیا – Star Alanya

رستوران استار آلانیا (Star Alanya) جز رستوران های جوان پسند شهر آلانیا است که فضایی روباز برای صرف غذا دارد. این رستوران در مرکز شهر آلانیا واقع شده و مشتریان می‌توانند انواع غذاها و نوشیدنی‌ها را از منو رستوران استار آلانیا سفارش دهند. در منو این رستوران انواع کبا‌ب‌های ترکی و فست فودها موجود است و مشتریان براساس بودجه و ذائقه خود می‌توانند غذای مورد علاقه‌شان را از منو سفارش دهند و در کنار همسفران خود نوش جان نمایند. اگر با گروه دوستان خود به این شهر ساحلی سفر کرده‌اید، رستوران استار یکی از بهترین رستوران های آلانیا برای دورهمی شما با همسفرانتان است.

سوالات متداول درباره رستوران های آلانیا

۱ بهترین رستوران‌ های آلانیا کدامند؟

غذاخوری اسما خانم، غذاخوری امینه آبا، مینی موتفاک، رستوران کاپیتان گوورت، رستوران خانه عثمانی، رستوران ساحلی وایت این وایت، رستوران پانوراما و رستوران ماهپری جز محبوب ترین رستوران‌ های آلانیا هستند که از مشتریان داخلی و خارجی این شهر پذیرایی می‌کنند.

۲ محبوب ‌ترین رستوران ‌های آلانیا کدامند؟

محبوب ‌ترین رستوران های کوش آداسی عبارتند از: رستوران ل چوی (Le Chevy)، رستوران تکسیم تونل و رستوران کلئوپاترا بلو هاوایی.

۳. بهترین و ارزان ترین غذاها در آلانیا چیست؟

در لیست بهترین و ارزان ‌ترین غذاهای آلانیا گزینه‌های بسیاری همچون بورک، کوکورچ، دلمه، کوفته ترکی، ساندویچ ماهی و بدونر کباب به چشم می‌خورد.

۴. آیا مردم کوش آداسی می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند؟

بله در ترکیه، به ویژه در شهرهای ساحلی این کشور همچون آلانیا اغلب مردم می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند. همچنین برخی از مردم این شهر به زبان‌های آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی هم تسلط دارند.

۵. قیمت غذاها در آلانیا چقدر است؟

در شهر ساحلی آلانیا شما با هر بودجه‌ای می‌توانید در رستوران‌های این شهر غذایی لذیذ را نوش جان کنید. در حال حاضر متوسط قیمت غذاها در رستوران‌های آلانیا برای یک نفر از ۵۵ لیر ترکیه شروع می‌شود.

۶. آیا خرید تور مسافرتی به مقصد آنتالیا از سایت الی گشت امکان پذیر است؟

بله، شما می‌توانید بلیط پرواز و یا تور تفریحی خود به مقصد شهرهای مختلف کشور ترکیه همچون آنتالیا را بدون محدودیت زمانی و به صورت ۲۴ ساعته از سایت الی گشت خریداری کنید و برای گذراندن تعطیلات دلچسب و فراموش نشدنی راهی کشور ترکیه شوید.

جمع بندی درباره رستوران های آلانیا

اگر شما هم برای گذراندن تعطیلات خود قصد عزیمت به کشور ترکیه را دارید و مقصد سفر شما شهر ساحلی آلانیا در جنوب غربی کشور ترکیه است به شما پیشنهاد می‌کنیم در زمان سفر از رستوران‌های متنوع این شهر برای غذا خوردن غافل نشوید. تنوع رستوران های آلانیا زیاد است و شما خیلی راحت می‌توانید برای بودجه و سلیقه خود در این شهر ساحلی رستوران مناسب پیدا کنید. حتما از بین رستوران‌های معرفی شده در این مقاله مکان‌هایی را برای غذا خوردن در شهر آلانیا انتخاب نمایید و از طعم لذیذ غذاهای دریایی و سنتی ترکی که در این رستوران‌ها سرو می‌شود در زمان سفر به این شهر لذت ببرید.

غذاهایی که در رستوران های آلانیا طبخ و سرو می‌شود با ذائقه ما ایرانی‌ها کاملا سازگار است و به همین دلیل اغلب گردشگران ایرانی از چشیدن طعم غذاهای مختلف در رستوران‌های این شهر ساحلی در کشور ترکیه استقبال می‌کنند. الی گشت تورهای مختلفی را به مقصد شهرهای کشور ترکیه در همه روزهای سال برگزار می‌کند، شما برای آگاهی از جزئیات مربوط به این تورها می‌توانید به بخش فروش تور سایت الی گشت مراجعه کنید و تور مورد نظر را در اسرع وقت برای سفر به آلانیا رزرو نمایید.