بهترین دانشگاه های وین اتریش

وین یکی از پایتخت های تحصیلی بزرگ جهان است که مقصد سالانه ی هزاران دانشجو از اقصی نقاط دنیا می باشد. وین، پایتخت کشور اتریش نه تنها تنوع بسیار زیادی برای تحصیل در رشته های مختلف دانشگاهی و رشته های مختلف دارد بلکه از امکانات خوب و مناسبی برای اسکان و زندگی دانشجویی دارد.

به گزارش حرف تازه به نقل از الی گشت ، در ادامه با ما همراه باشید تا به اتفاق هم مروری بر بهترین دانشگاه های وین اتریش ، یکی از پایتخت های علمی و دانشگاهی اروپا داشته باشیم.

بهترین دانشگاه های وین اتریش

دانشگاه وین

۱- دانشگاه وین

اولین دانشگاهی که در صدر دانشگاه های وین و اتریش از نظرشهرت و برتری قرار می گیرد، بی شک دانشگاه وین است. رتبه ی این دانشگاه در بین دانشگاه های جهان ۱۵۳ است. دانشگاه وین آلمانی زبان است و یکی از بزرگ ترین دانشگاه های اروپاست که به این زبان تدریس می کند. رشته های متنوعی در دانشگاه وین تدریس می شود که همگی به زبان آلمانی تدریس می گردند اما در مقطع کارشناسی ارشد، هستند رشته هایی که به زبان انگلیسی نیز تدریس شوند. دانشگاه وین از ۱۵ دانشکده تشکیل شده است که عبارتند از: علوم کامپیوتر، حقوق، الهیات کاتولیک ، علوم اجتماعی، الهیات پروتستان، مطالعات زبان شناسی، کسب و کار، اقتصاد، آمار، فلسفه و آموزش و پرورش، مطالعات تاریخی و فرهنگی، علوم زمین، نجوم، روانشناسی، ریاضی، فیزیک، شیمی، جغرافیا،علوم زندگی. سایت دانشگاه وین www.univie.ac.at می باشد.

دانشگاه های معروف وین

۲- دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین

اگر بخواهیم بزرگ ترین دانشگاه اقتصادی اروپا را به شما معرفی کنیم، گزینه ای جز دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین نداریم. از جمله نکات برجسته ای که دراین دانشگاه در زمینه ی علمی وجود دارد؛ تخصص درشبکه های همکاری نزدیک به هم، تدریس و تحقیقات، یادگیری زبان های مختلف، دانشجویان بین المللی و برنامه های علمی بین المللی است. دانشگاه اقتصاد وین که با نام WU در بین مردم و مجامع علمی معروف است، در بزرگ ترین مجامع اقتصادی جهان یک نماینده از خود را مخصوصا در قاره ی اروپا دارد زیرا بیشتر دانش آموختگان این دانشگاه در حال حاضر تئوریسین های بزرگ اقتصادی هستند. بخش های آموزشی این دانشگاه عبارتند از: قوانین تجارت، تجارت جهانی، حسابداری و آمار، سیستم های اطلاعاتی و کاربردی، مدیریت، بازار یابی، قانون عمومی و مالیات، اقتصاد اجتماعی و مدیریت استراتژیک و نوآوری ها می باشد. سایت دانشگاه اقتصاد وین www.wu.ac.at می باشد.

دانشگاه دامپزشکی وین

۳- دانشگاه دامپزشکی وین

تنها موسسه ی تحقیقاتی و دانشگاهی در اتریش که بر علوم دامپزشکی متمرکز است و در نوع خود با سابقه ترین محسوب می گردد، دانشگاه دامپزشکی وین است. این دانشگاه آلمانی زبان در سال ۱۷۶۵ تاسیس شد. در این دانشگاه که شعبات کاری مختلفی را در خود جای داده است، نزدیک به ۱۰۰۰ کارمند و ۲۳۰۰ دانشجو مشغول به کار و تحصیل هستند. مدت تحصیل در این دانشگاه ۶ سال است و هزینه ی تحصیل در آن کاملا رایگان است. سایت این دانشگاه www.vetmeduni.ac می باشد.

دانشگاه های ملی وین

۴- دانشگاه هنرهای کاربردی وین

این دانشگاه در زمینه ی رشته های گروه هنری یک دانشگاه تخصصی در میان دانشگاه های شهر وین محسوب می گردد. دانشگاه هنرهای کاربردی وین در سال ۱۹۷۰ تاسیس شد. در این دانشگاه دوره های مختلفی همچون معماری، هنرهای زیبا که شامل نقاشی، گرافیک، مجسمه سازی، عکاسی می شود ، طراحی صحنه، انواع طراحی که شامل مد، طراحی گرافیک، تبلیغات، طراحی چشم اندازمی شود، طراحی صنعتی، طراحی رسانه ای که شامل هنرهای رسانه ای، و هنرهای دیجیتال می شود، حفاظت و مرمت، مطالعات وابسته به آموزش و پرورش جهت امور آموزش هنری، طراحی پارچه و صنایع دستی می باشد. این دانشگاه از ۴۹ کشور جهان، بیش از ۲۰۰۰ دانشجو را در خود پذیرش کرده است و ۳۴۰ نفر هم اعضای هیئت علمی دارد. دانشگاه هنرهای کاربردی وین در سال در ۲۰۰ نمایشگاه بین المللی شرک دارد. سایت این دانشگاه www.Dieangewandet.at می باشد.

دانشگاه علوم پزشکی وین

۵- دانشگاه علوم پزشکی وین

دانشگاه علوم پزشکی وین بیش از ۶۰۰ سال قدمت دارد و دارای بزرگ ترین سیستم اصلاحات دانشگاهی در اتریش است. استراتژی این دانشگاه بر روی سه برنامه ی تحقیقات، آموزش و مراقبت از بیمار است. این دانشگاه یکی از بزرگ ترین موسسات تحقیقات علوم پزشکی در بین آلمانی زبان ها است و بیش از ۸ هزار دانشجو در خود دارد. یادگیری در این دانشگاه بر اساس شکل یادگیری یک پارچه و مشکل گرا است. این نکته قابل ذکر است که بزرگ ترین جامعه ی پزشکان غیر اتریشی این دانشگاه، پزشکان ایرانی هستند که در این دانشگاه تحصیل کرده اند و دارای مطب هستند. سایت این دانشگاه www.meduniwien.ac.at می باشد.

دانشگاه تکنیک وین

۶- دانشگاه تکنیک وین

دانشگاه تکنیک وین، تنها دانشگاه فنی وین است. شعار این دانشگاه فناوری برای مردم است. این دانشگاه بزرگ ترین پایگاه پژوهشی رشته های فنی و مهندسی اتریش محسوب می شود. در سال ۲۰۱۱ این دانشگاه رتبه ی ۸۱ را در بین دانشگاه های فنی و مهندسی جهان کسب کرد. دانشکده های دانشگاه وین عبارتند از دانشکده معماری و شهرسازی، دانشکده مهندسی عمران، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشکده مهندسی برق و فن‌آوری اطلاعات، دانشکده ریاضی، دانشکده فیزیک، دانشکده مهندسی شیمی، دانشکده علوم رایانه می باشد. دوره ی کارشناسی در این دانشگاه ۶ ترم، ۱۸۰ واحدی است. دوره ی کارشناسی ارشد نیز ۴ ترم است. سایت این داشگاه www.tuwien.ac.at می باشد.

آکادمی هنرهای زیبای وین

۷- آکادمی هنرهای زیبای وین

آکادمی هنرهای زیبای وین با ۳۰۰ سال قدمت یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین مراکز آکادمیک هنری در اروپا می باشد. بیش از ۴۰ درصد دانشجویان این دانشگاه خارجی هستند و بیش از نفر در آن تحصیل می کنند. از حسن های این آکادمی این است که ضمن این که ارتباط خود را با مراکز مهم فرهنگی جهان به خوبی حفظ کرده است، در دانشگاه های آمریکا و آسیا درس های مرتبط را نیز تدریس می کند. مکتب واقع گرایی خیالی وین یک جنبش هنری بود که در سال ۱۹۴۶ در این دانشگاه شکل گرفت. از جمله موسساتی که در این دانشگاه وجود دارند می توان از: موسسه هنر تئوری و مطالعات فرهنگی که در آن نظریه هنر، فلسفه، تاریخ تدریس می شود، موسسه حفاظت و مرمت، موسسه علوم طبیعی و فن آوری در هنر، موسسه آموزش مدارک تحصیلی مدارس متوسطه که در آن هنر و صنعت، طراحی، هنرهای نساجی تدریس می شود و موسسه هنر و معماری قرار دارند. سایت این دانشگاه www.akbild.ac.at می باشد.

دانشگاه خصوصی وبستر

۸- دانشگاه خصوصی وبستر وین

دانشگاه وبستر در سال ۱۹۸۱ در وین به عنوان شعبه ای از دانشگاه وبستر سنت لوئیس آمریکا تاسیس گردید. این دانشگاه در حال حاضر ۵۰۰ دانشجو دارد و کیفیت آموزشی و پژوهشی را در سطحی قرار داده است که بالاترین کیفیت را دارا باشد. سیاست های دانشگاهی این دانشگاه بر پایه ای طراحی شده است که ترکیبی از آموزش آمریکایی- اتریشی باشد. دانشگاه وبستر وین در ۷ رشته ی مدیریت بازرگانی، روابط بین الملل،رسانه های ارتباط جمعی، روانشناسی، مدیریت ورزشی و مدیریت حوادث، تجارت بین الملل، بازاریابی است. در این دانشگاه با تافل و با آیلتس زبان انگلیسی نیز می توان پذیرش شد. سایت این دانشگاه webster.ac.atمی باشد.

دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین

۹- دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین

از مشهور ترین دانشگاه های موسیقی جهان، دانشگاه هنرهای زیبای نمایش و موسیقی وین است. در واقع سال اصلی تاسیس این دانشگاه سال ۱۸۰۸ است که از آن زمان تا سال ۱۹۹۸ که به عنوان دانشگاه شناخته شد، فرازو نشیب های بسیاری را از سر گذرانده است. در حال حاضر این دانشگاه بیش از ۳ هزار دانشجو و ۱۰۰۰ استاد از ۷۰ کشور جهان را در خود دارد. دانشگاه موسیقی وین دارای ۲۴ انستیتو است که در ۲۰ ساختمان واقع شده است که برخی از این بناها حتی جز بناهی تاریخی و هنری اتریش نیز شناخته می شوند. رشته هایی که در این دانشگاه تدریس می شوند عبارتند از: موسیقی و مطالعات کلام، هنرهای نمایشی، فیلم و تلویزیون، مطالعات آموزشی، مطالعات دکترا می باشد. سایت این دانشگاه www.mdw.ac.at می باشد.

دانشگاه خصوصی زیگموند فروید

۱۰-  دانشگاه خصوصی زیگموند فروید

این دانشگاه از جمله دانشگاه هایی است که فقط در رشته ای به خصوص ارائه ی خدمات آموزشی می دهد و همانطور که از اسمش بر می آید، این رشته ی به خصوص، روانشناسی است. این دانشگاه در زمینه ی علوم انسانی و روان درمانی و روانشناسی تدریس می کند. شعبه ی فرانسوی این دانشگاه در سال ۲۰۰۹ در پاریس افتتاح شد. سایت این دانشگاه www.sfu.ac.at می باشد.