بهترین جاذبه های گردشگری گوا

جاذبه های گردشگری گوا به قدری زیبا و هیجان انگیز هستند که می‌توانند به راحتی شما را شوکه کنند. گوا یکی از ایالت‌های حاشیه غربی هندوستان و یکی از کم ‌جمعیت‌ترین ایالت‌های این کشور است. تعداد زیادی از مسافران هر ساله برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری این ایالات به هندوستان سفر می‌کنند. چه بخواهید در یک طبیعت زیبا از جاذبه‌های طبیعی بازدید کنید و چه بخواهید از تفریحات هیجان انگیز و شبانه لذت ببرید، گوا می‌تواند میزبانی بی نظیر برای شما باشد.

به گزارش حرف تازه به نقل از الی گشت ، اگر قصد سفر به گوا را دارید یا صرفاً کنجکاو شده‌اید تا بیشتر با جاذبه‌های گردشگری این ایالات در غرب هند آشنا شوید، ادامه این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید. در ادامه این مطلب به معرفی بهترین جاذبه‌های گردشگری گوا برای شما پرداخته‌ایم.

تجربه خوردن غذا در آسمان گوا

یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری گوا که  به صورت فصلی کار کرده و در شرایط آب و هوایی مساعد مسافران زیادی را مجذوب خود می‌کند، رستوران معلق گواست. برای این که بتوانید در رستوران معلق گوا یک وعده غذای خوشمزه نوش جان کنید، باید حتما از قبل یک ساعت را برای خود رزرو کرده باشید. رستوران ساعت ۹ صبح باز شده و آخرین سانس آن ساعت ۹ شب خواهد بود.

هر مسافر و بازدیدکننده‌ای که وارد رستوران می‌شود می‌تواند برای ۴۵ دقیقه بر فراز آسمان گوا غذای خود را میل کند. بسته به ساعت رزرو، می‌توانید از منوی صبحانه، ناهار یا شام رستوران معلق گوا یک غذا انتخاب کنید. تمامی غذاهایی که در رستوران معلق گوا پخت می‌شود، توسط سرآشپزهای حرفه‌ای هتل‌ها و رستوران‌های ۵ ستاره هند تهیه شده‌اند. این رستوران شبیه رستوران دینر این د اسکای دبی است که می‌توانید درباره آن در این مطلب اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ساحل باگا یکی از جاذبه های گردشگری گوا

گوا سواحل بسیار زیاد و زیبایی داشته که هر کدام به نوبه خود برای یک دسته از مسافران مناسب هستند. ساحل باگا یکی از بهترین جاذبه های گردشگری گوا در قسمت شرقی جزیره است. اگر در بین ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر به این ساحل بروید، می‌توانید از تفریحات آبی و ساحلی بسیاری که در این قسمت ارائه شده‌اند لذت ببرید. اما در صورتی که می‌خواهید تنها روی شن‌های ساحل قدم بزنید و از دریای زیبای این ساحل لذت ببرید، می‌توانید در هر ساعتی از آن بازدید کنید. این ساحل یکی از تمیزترین ساحل‌های گوا در هند بوده و می‌تواند یک مکان کاملاً مناسب و عالی برای تفریحات بچه‌ها باشد. از جمله تفریحات و امکاناتی رفاهی که در این ساحل ارائه می‌شود می‌توان به جت اسکی، قایق موتوری، بارهای ساحلی و بسیاری امکانات دیگر اشاره کرد.

خانه های شناور در دریای گوا

یکی از بهترین جاذبه‌های توریستی در گوا، خانه‌های شناور این جزیره هستند. البته منظور از خانه، خانه به معنای واقعی کلمه نیست. بلکه در بخش‌هایی از سواحل گوا می‌توانید قایق‌ها و کشتی‌هایی را مشاهده کنید که به شکل خانه درآمده‌اند و میزبان مسافران هستند. اگر خوش شانس باشید می‌توانید یکی از این قایق‌ها را بدون مسافر و رزرو نشده در سواحل پیدا کنید. اما اگر می‌خواهید که حتماً شب را در این خانه‌های شناور قایقی سپری کنید، باید از قبل به فکر رزرو آن‌ها باشید. خانه‌های شناور در دریای گوا، یکی از بهترین اقامتگاه‌های ممکن برای افرادی است که به دنبال یک مکان عالی و رمانتیک برای سفر ماه عسل خود هستند. ناگفته نماند که می‌توان از روی این قایق‌ها، غروب و طلوع آفتاب را در پهنای دریا مشاهده کرد.

جاذبه های گردشگری گوا

آبشار دودساگار از جمله جاذبه های گردشگری گوا

آبشار دودساگار که بر روی رودخانه ماندووی جاری می‌شود، نه تنها یکی از جاذبه های گردشگری گوا، بلکه یکی از جاذبه‌های گردشگری کل هند محسوب می‌شود. این آبشار ۴ شاخه‌ای، یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین مکان‌های طبیعی جزیره گواست. تورهای زیادی برای گردشگری در پارک ملی و آبشار دودساگار گوا برگزار می‌شوند. اگر می‌خواهید سفر راحتی به این آبشار داشته باشید، می‌توانید با این تورها سفر کرده و بی‌هیچ مشکلی از آبشار دیدن کنید. اما اگر می‌خواهید به تنهایی به این آبشار رفته و ماجراجویی بیشتر داشته باشید، بهترین روش دسترسی به این آبشار از طریق ایستگاه قطار و ورود به پارک ملی گواست. البته باید این نکته را گوشزد کرد که دسترسی به این آبشار خیلی ساده نبوده و باید کمی سختی بکشید تا از ایستگاه قطار به آن برسید. اما زمانی که به این آبشار برسید، تازه متوجه می‌شوید که ارزش سختی راه را داشته است.

جاذبه های گردشگری گوا

ساحل کاندولیم، از زیباترین سواحل گوا

اگر عاشق تفریحات ساحلی شبانه هستید، بی برو و برگشت ساحل کاندولیم بهترین جاذبه گردشگری گوا برای شماست. بیشترین شهرتی که این ساحل کسب کرده است، به دلیل فعالیت‌های شبانه‌ای است که در آن برگزار می‌شود. اکثر سواحلی که در گوا وجود دارند، پس از یک ساعت مشخصی بسته شده و تنها می‌توان کنار ساحل قدم زد و از دریا لذت برد. اما ساحل کاندولیم کل شب بیدار بوده و تفریحات و جشن‌های بسیاری در آن برگزار می‌شود. اگر می‌خواهید در کنار لذت بردن از تفریحات ساحلی، با فرهنگ مردم هم آشنا شده و تعطیلات خود را در یک مکان شلوغ و پر از هیجان سپری کنید، می‌توانید ساحل کاندولیم را به عنوان بهترین مکان دیدنی گوا انتخاب کنید. البته باید گفت که به دلیل شلوغ بودن ساحل، اگر با بچه‌های کوچک سفر می‌کنید، باید حتماً حواستان باشد تا فرزندتان در شلوغی گم نشود.

گرند آیلند (جزیره بزرگ) در لیست مکان های دیدنی گوا

اگر حتی کمی درباره تفریحات جزیره گوا شنیده باشید، حتماً غواصی اسکوبا به گوشتان خورده است. غواصی اسکوبا یکی از مهیج‌ترین و خاص‌ترین تفریحات گواست. سایت برگزاری این تفریح هم جایی نیست جز جزیره گرند آیلند. در گرند آیلند فعالیت‌های آبی دیگری مانند قایق سواری، جت اسکی، واتر اسلاید و ماهی گیری هم وجود دارد. اما این ساحل بیشتر شهرت خود را مدیون سایت غواصی خود است. در این سایت تمامی آموزش‌های لازم به افراد داده می‌شود، تجهیزات در اختیار آن‌ها گذاشته می‌شود و با رعایت تمامی نکات ایمنی افراد به داخل آب فرستاده می‌شوند تا از گیاهان و موجودات دریایی این منطقه دیدن کنند. دسترسی به گرند آیلند تنها با قایق امکان پذیر است. می‌توانید از یکی از سواحل گوا با قایق راهی شده و بعد از چند دقیقه به گرند آیلند برسید.

جاذبه های گردشگری گوا

کشتی تفریحی رودخانه ماندووی یکی از بهترین تفریحات در گوا

پیش از این با آبشار زیبایی که روی رودخانه ماندووی ریخته می‌شد آشنا شدیم، اکنون کمی که از این آبشار فاصله بگیریم، می‌توانیم یکی دیگر از جاذبه‌ های گردشگری گوا، یعنی کشتی های تفریحی رودخانه ماندووی را مشاهده کنیم. رودخانه ماندووی به خودی خود یکی از بهترین و دیدنی‌ترین مکان‌های گواست. مسافران زیادی زمانی که به گوا سفر می‌کنند، مطمئن می‌شوند که از این رودخانه هم دیدن کرده باشند. اما بهترین راه بازدید از رودخانه و مناظر اطراف آن، سوار شدن بر کشتی تفریحی ماندووی است. کشتی‌های تفریحی در اطراف رودخانه گشته و دیدنی‌های بسیاری را به شما نشان می‌دهند. هنگام رزرو بلیط برای سوار شدن در این کشتی تفریحی، می‌توانید انتخاب کنید که کدام تفریحات و جاهای دیدنی مد نظر شماست.

قلعه آگوآدا یکی از دیدنی های گوا

کمی از طبیعت زیبا و تفریحات هیجان انگیز این جزیره فاصله گرفته و به سراغ یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری گوا برای دوست داران بناهای تاریخی می‌رویم. قلعه آگوادا که از سال ۱۶۱۲ رو به روی دریای عرب ساخته شد، یکی از دیدنی‌ترین بناهای تاریخی گوا شناخته می‌شود. این قلعه ابتدا برای دفاع هندی‌ها در برابر جنگ با هلندی‌ها ساخته شد و توانست در دفاع به مردم هند کمک بسیاری کند. اما رفته‌رفته کاربرد این قلعه تغییر پیدا کرد و امروزه درب‌های آن برای بازدید عموم باز شده است. می‌توانید با تاکسی یا اتوبوس به این قلعه سفر کرده و پس از بازدید از آن، از زیبایی‌های دریای اطراف هم لذت ببرید. این مکان یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید از ساحل در آرامش کامل است.

جاذبه های گردشگری گوا

بازار محلی آنجونا، بهترین محل برای خرید سوغاتی در گوا

اکنون که چند مورد از بهترین جاذبه های گردشگری گوا را معرفی کردیم، بد نیست سری هم به یک بازار محلی برای خرید سوغاتی بزنیم. چهارشنبه بازار آنجونا در یکی از بهترین و توریستی‌ترین محله‌های این جزیره، با همین نام، برگزار می‌شود. اگر روزهای چهارشنبه که روزهای برگزاری بازار است به این محله بروید، می‌توانید بهترین اجناس را با مناسب‌ترین قیمت‌ها برای خرید پیدا کنید. در این بازار از لباس‌های سنتی هندی گرفته تا زیورآلات، مجسمه و انواع و اقسام سایر اجناس سنتی و صنایع دستی پیدا می‌شود. در روزهای دیگر که این بازار برگزار نمی‌شود هم می‌تواند در محله آنجونا مغازه‌های ارزان قیمت و شگفت انگیز بسیاری را پیدا کنید که وسایل مناسبی برای سوغاتی می‌فروشند.

سفر به هند با الی گشت

در این مطلب با برخی از مهم‌ترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری گوا، ایالتی در غرب هندوستان آشنا شدیم. بیشتر تفریحات گوا تفریحات آبی هستند و این منطقه سواحل بسیار معروفی هم دارد. اما علاوه بر سواحل و تفریحات آبی، در این ایالت می توان تفریحات شگفت انگیز و بناهای تاریخی بسیاری هم پیدا کرد. اگر دوست دارید تا بیشتر با سایر بخش‌های هند یا حتی خود گوا آشنا شوید، سایر مطالب الی گشت را از دست ندهید. برای سفر به هند و انجام کارهایی مانند رزرو بلیط، رزرو هتل و دریافت ترانسفر فرودگاهی، می‌توانید با کارشناسان الی گشت در تماس باشید. در صورتی که تجربه سفر به گوا را دارید، تجربیات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

بهترین جاذبه گردشگری گوا برای کودکان کدام است؟

بهترین جاذبه گردشگری گوا برای کودکان، می‌تواند تفریحات آبی و ساحلی این جزیره باشد. سواحل گوا بسیار تمیز هستند و تفریحات آن امنیت کافی برای کودکان را دارد.

بهترین جاذبه گردشگری تاریخی گوا کدام است؟

یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری گوا برای افرادی که به تاریخ و بناهای باستانی علاقه دارند، قلعه آگوادا در نزدیکی دریای عرب است.

زیباترین جاذبه طبیعی گوا کدام است؟

آبشار ۴ شاخه دودساگار که بر روی رودخانه ماندووی سرازیر می‌شود، یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی گوا و کل هند محسوب می‌شود. هنگام بازدید از این آبشار، می‌تواند از پارک ملی گوا هم دیدن کرد.

بهترین جاذبه گردشگری گوا برای داشتن تفریحات شبانه کدام است؟

کلاب‌های معروف گوا مانند خیابان تیتو و سواحلی که در طول شب باز هستند، از جمله بهترین تفریحات برای مسافران شب زنده دار محسوب می‌شوند.