بهترین باقلوای استانبول را از کجا بخریم؟

اگر میخواهید بدانید بهترین باقلوای استانبول را از کجا بخریم با این مطلب همراه ما باشید.

به گزارش قلم آزاد به نقل از الی گشت ، استانبول، با تاریخ و فرهنگ غنی خود، به عنوان یکی از شهرهای محبوب گردشگری جهان شناخته می‌شود. یکی از جذاب‌ترین سوغات این شهر، تنوع و کیفیت بالای شیرینی‌ها و دسرهای سنتی آن است که در صدر آن‌ها باقلوا قرار دارد.

بهترین باقلوا فروشی‌ های استانبول مثل باقلوا گولو اوغلو، حافظ مصطفی و بسیاری موارد دیگر هستند که هر کدام از این فروشگاه‌ها با استفاده از بهترین مواد اولیه، تجربه‌ای به‌یادماندنی از مزه و عطر باقلوای ترکیه‌ای را برای خریداران به ارمغان می‌آورند. اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد باقلوا و جایی که می‌توانید بهترین باقلوا را در استانبول پیدا کنید، هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

تاریخچه شیرینی باقلوا

شیرینی باقلوایی که امروزه می‌‌خوریم از قرن پانزدهم میلادی وجود داشته و اولین‌بار در آشپزخانه‌های کاخ عثمانی ساخته شده است. در آن زمان، استانبول یکی از شهرهای چندفرهنگی جهان بود و این امر در مورد قومیت‌های سرآشپزهایی که در آشپزخانه کاخ کار می‌کردند صدق می‌کرد. منابع مختلف ذکر می‌کنند که این سرآشپزها نه‌تنها ترک بودند، بلکه اهل سوریه، یونان، آفریقا، لبنان، ایران، ارمنستان، مصر، روسیه و بخش‌هایی از بالکان هم بودند. به همین دلیل جای تعجب نیست که در حال حاضر اکثر کشورهای این مناطق مدعی داشتن بهترین باقلوا هستند.

باقلوا گولواوغلو کاراکوی | Karaköy Güllüoğlu

خانواده گولو اوغلو از سال ۱۸۴۳ در ترکیه تولیدکننده باقلوا بوده و باقلواهای خود را در سراسر کشور از طریق شعبه‌های متعدد عرضه می‌کنند.

حاجی مهمت گولو اوغلو اولین تولیدکننده باقلوا در این خانواده بود که از برخی مناطق دیگر امپراتوری عثمانی که به باقلواهایشان معروف بودند، مثل حلب و دمشق، برای آموزش، دیدن کرد. او وقتی به غازی آنتپ بازگشت، تجارت خود را در زمینه تولید باقلوا آغاز کرد و پس از درگذشت او، پسرش حاجی محمود گولو اوغلو راه پدرش را برعهده گرفت و هر چهار پسر را به عنوان استاد باقلوا تربیت کرد. امروزه خانواده Güllüoğlu یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان باقلوا در جهان هستند.

باقلوا فروشی گولو اوغلو در منطقه کاراکوی استانبول مستقل است و هیچ وابستگی به شعبه‌های دیگر در ترکیه ندارد. این باقلوافروشی که در مرکز شهر قرار دارد همیشه شلوغ است و مطمئناً یکی از بهترین باقلواهای استانبول را ارائه می‌دهد.

بهترین باقلوا فروشی های استانبول

باقلوا حافظ مصطفی ۱۸۶۴ | Hafız Mustafa 1864

باقلوا حافظ مصطفی ۱۸۶۴ یکی دیگر از تولیدکنندگان معتبر باقلوا در ترکیه است. بر خلاف برخی دیگر از باقلوا فروشی‌های استانبول، این باقلوا فروشی طیف بیشتری از شیرینی‌های ترکی از جمله لوکوم، کیک، حلوا، پودینگ شیری و کونف را ارائه می‌دهند.

همان‌طور که از نام آن پیداست، باقلوا حافظ بیش از ۱۵۰ سال است که در حال تولید این شیرینی خوشمزه ترکی است. در حال حاضر، آنها یک شعبه اصلی در سیرکه‌جی دارند. اگر به دنبال باقلوای معتبر هستید یا برخی از بهترین دسرهای سنتی عثمانی و ترکیه را امتحان کرده‌اید، حتما از این باقلوا فروشی دیدن کنید. همچنین به غیر از باقلوا، می‌توانید یکی از بهترین لوکوم‌ها را در حافظ مصطفی ۱۸۶۴ بخورید.

علاوه بر Sirkeci، می‌توانید شعبه‌های Hafız Mustafa 1864 را در سایر نقاط استانبول، از جمله میدان Taksim پیدا کنید.

باقلوا امیراوغلو استانبول | Emiroğlu Baklava

باقلوا امیراوغلو استانبول که در Sahrayicedit قرار دارد، یکی دیگر از بهترین باقلوا فروشی های استانبول است. این باقلواخانه کوچک اما شیک که به‌صورت خانوادگی اداره می‌شود، یکی از خوشمزه‌ترین اما ناشناخته‌ترین باقلواهای استانبول را سرو می‌کند.

آن‌ها یکی از سبک‌ترین و متعادل‌ترین باقلواهایی را که در استانبول می‌توان پیدا کرد، ارائه می‌کنند که در آن کره، آجیل، شیرینی و شکر به اندازه مناسب وجود دارد.

این باقلوا فروشی ابتدا در سال ۱۹۷۲ به عنوان نانوایی افتتاح شد، اما چون قصد داشتند در یک محصول تخصص داشته باشند، از سال ۱۹۸۶ تا امروز فقط باقلوا سرو می‌کنند.

بهترین باقلوا فروشی های استانبول

باقلوا کوشکر اوغلو | Köşkeroğlu Baklava

باقلوا کوشکر اوغلو یکی دیگر از باقلوا فروشی‌های خانوادگی است که باقلوای خود را در چهار شعبه در اطراف استانبول عرضه می‌کند.

تولید مقدار محدودی باقلوا، عرضه زیاد مواد باکیفیت (پسته، کره، اجاق‌های هیزمی و بسیاری موارد) را برای ایجاد شیرینی خوشمزه با شیره مناسب را تضمین می‌کند. هنگامی که سطح تولید بالا باشد، منجر به کمبود این منابع می‌شود و تأمین تقاضا را چالش‌برانگیز می‌کند که در نتیجه بر کیفیت باقلوا تأثیر منفی می‌گذارد.

هر ماده‌ای که در باقلواهای آنها استفاده می‌شود هنوز هم به‌صورت محلی در غازی آنتپ تولید و تهیه می‌شود. اگر به دنبال طعم سنتی باقلوا هستید، باقلوا کوشکر اوغلو جایی است که باید بروید.

همچنین این باقلوا فروشی درست در کنار مغازه خود در منطقه Karaköy، یک رستوران کباب فوق‌العاده هم دارد و قبل از سفارش باقلوا می‌توانید یک کباب عالی را در آنجا میل کنید.

باقلوا سچ | Seç Baklava

باقلوا سِچ که باقلوای غازی آنتپ سچ هم‌نام دارد، می‌تواند مقصد دیگر شما برای خوردن یکی از بهترین باقلواهای استانبول باشد. این باقلوا فروشی اولین مغازه خود را در سال ۱۹۸۱ افتتاح کرد و علاوه بر باقلوای کلاسیک، دسرهای معروف ترکی دیگری مثل şöbiyet، dolama یا bülbül yuvası را هم ارائه می‌دهد.

درست مثل باقلوا کوشکر اوغلو، تمام مواد باقلوای سچ هم از غازی آنتپ تهیه و ارسال می‌شود. در باقلوا سچ، می‌توانید یکی دیگر از شیرینی‌های سنتی ترکی به نام” Su Böreği” را هم امتحان کنید. این شیرینی خوش‌طعم با پر کردن پنیر فتا درست شده و به‌صورت سرد سرو می‌شود.

بهترین باقلوا فروشی های استانبول

باقلوا بیلگه اوغلو | Bilgeoğlu Baklava

باقلوا بیلگه اوغلو یکدیگر از فروشگاه‌های باقلوا استانبول است که می‌توانید باقلوای باکیفیت را از آن خریداری کنید. این باقلوا فروشی در سال ۱۹۵۶ در کادیکوی تأسیس شد و از آن زمان تا امروز برخی از خوشمزه‌ترین باقلواها را در سمت آناتولی استانبول ارائه می‌دهند. باقلوا بیلگه اوغلو یکی از قدیمی‌ترین مغازه‌های باقلوافروشی در بخش آسیایی استانبول است و تنها یک شعبه دارد.

تخصص آنها şöbiyet است که یک باقلوای پر از پسته و خامه لخته شده است. اگر می‌خواهید طعم این نوع باقلوا را بچشید، بهتر است قبل از ظهر از Bilgeoğlu دیدن کنید. همچنین در اینجا می‌توانید قهوه‌ترک، چای سیاه و لیموناد خانگی را امتحان کنید.

باقلوا غاضی آنتپ | Gaziantep Baklavacısı

باقلوا غاضی آنتپ که با نام Gaziantep Baklavacısı Mehmet Usta هم شناخته می‌شود، یکی دیگر از بهترین باقلوا فروشی های استانبول است که در سمت آسیایی این شهر قرار دارد. آنها باقلواهای خوشمزه و طیف گسترده‌ای از باقلواهای تازه را برای دوستداران باقلوا عرضه می‌کنند.

تنها نقطه‌ضعف این است که دو شعبه آنها در منطقه Maltepe و Ataşehir هستند. هیچ یک از این مناطق مقصد ایده‌آلی برای گردشگرانی نیستند که برای اولین‌بار سفر می‌کنند، بنابراین احتمالاً دلیل خوبی برای بازدید از آنها پیدا نخواهید کرد، مگر اینکه بخواهید یکی از بهترین باقلواهای استانبول را خریداری کنید.

بهترین باقلوا فروشی های استانبول

باقلوای پسران حاجی بوزان ۱۹۸۴ | Hacı Bozan Oğulları ۱۹۴۸

باقلوای پسران حاجی بوزان ۱۹۸۴ یکی از معتبرترین باقلوا فروشی‌ و کیک فروشی در ترکیه است. تاریخچه آنها به سال ۱۹۴۸ برمی‌گردد و آنها اولین رستوران خود را در سال ۱۹۵۸ در استانبول راه‌اندازی کردند. شعبه اینجرلی آنها یکی از بهترین باقلواهای استانبول را به همراه کباب‌های خوشمزه ارائه می‌دهد.

در حال حاضر این باقلوا فروشی ۱۰ شعبه در استانبول دارد که همه آنها توسط اعضای خانواده اداره می‌شوند و برخی از بهترین دسرهای سنتی ترکی را ارائه می‌دهند.

باقلوا دولی ۱۹۱۲ ساماتیا | Develi 1912 Samatya

اگر به دنبال رستورانی هستید تا از خوردن کباب‌ترکی لذت ببرید و بعد از آن با یک‌تکه باقلوای ترکی آن را به پایان برسانید، بهتر است سری به باقلوا دولی ۱۹۱۲ ساماتیا بزنید.

برای کسانی که ترجیح می‌دهند غذای خود را در مکانی ساده و درعین‌حال شیک میل کنند، این رستوران می‌تواند بهترین انتخاب باشد. این رستوران نماینده مشهور غذاهای Antep و ترکی در ترکیه است و در دو تراس تازه تزیین شده خود با منظره زیبایی از دریا از مهمانان خودپذیرایی می‌کند.

بهترین باقلوا فروشی های استانبول

باقلوا دده اوغلو | Dedeoğlu Baklava

باقلوا ددی اوغلو که در بشیکتاش قرار دارد، یکی از بهترین باقلوا فروشی های استانبول در بین مردم محلی است.

همچنین در این باقلوا فروشی می‌توانید طیف متنوعی از باقلواها و دسرهای دیگر را با طعم‌های عالی میل کنید. سینی باقلوا، جعبه انتخاب باقلوا، باقلوا گردو، باقلوا پسته و مغز پسته را می‌توانید در باقلوا دده اوغلو خریداری کنید.

باقلوا علی اوستا | Ali Usta Baklava

باقلوا علی اوستا یکی از باقلوا فروشی‌های قدیمی استانبول است که ابتدا با شیرینی کادایف در Tahta Kale آغاز به فعالیت کرد. آنها در سال ۱۹۶۹ با همکاری استادان Gaziantep به تولید و عرضه باقلوا پرداختند. اکنون در نسل چهارم خود، علی اوستا با افتخار به مشتریان در مناطق مختلف شهر خدمت می‌کند و متعهد به حفظ میراث تاریخی و فرهنگی است.

محصولات این باقلوا فروشی شامل کادایف و باقلوا دیاربکر و غازی آنتپ است. باقلواهای علی اوستا با مواد اولیه مرغوب توسط آشپز ماهر ساخته می‌شوند. علاوه بر این، از چغندرقند در محصولات خود استفاده می‌کنند که نشان‌دهنده کیفیت بالای محصولات آنها است.بهترین باقلوا فروشی های استانبول

شیرینی‌فروشی جعفر ارول | Şekerci Cafer Erol

شیرینی‌فروشی جعفر ارول یکی از بهترین باقلوا فروشی های استانبول است که از اواخر دهه ۱۷۰۰ شروع به فعالیت کرده است. خانواده ارول که قبلاً به عنوان مفتیلر اهل تاشکوپرو شناخته می‌شدند، در بخش دسر کاخ عثمانی شروع به کار کردند. بعدها این خانواده سه مغازه در استانبول در زمینه تولید باقلوا راه‌اندازی کردند. در سال ۱۹۶۵، فرزندان جعفر ارول به آنها پیوستند.

از جمله محصولات برتر این باقلوا فروشی می‌توان به باقلوای کره گردویی، باقلوا مخلوط، باقلوا کره پسته، باقلوای خانگی باکره و گردو، باقلوای خشک باکره پسته و باقلوای مخصوص مخلوط باکره اشاره کرد.

حرف آخر

استانبول یک شهر عالی برای افراد است و شما می‌توانید در حین بازدید از هر یک از مکان‌های تاریخی این شهر پر جنب‌وجوش، از بهترین باقلوا فروشی های استانبول هم دیدن کرده و این شیرینی خوشمزه و معروف را امتحان کنید.

اگر می‌خواهید فرهنگ غنی آشپزی استانبول را بیشتر تجربه کنید، در این مطلب به معرفی بهترین باقلوا فروشی‌های این شهر پرداختیم تا با خیال راحت بتوانید از طعم این شیرینی خوشمزه لذت ببرید.