بهترین اقامتگاه های بوم گردی جنوب ایران

در این مقاله با معرفی تعدادی از بهترین اقامتگاه های بوم گردی جنوب ایران همراه شما هستیم.

به گزارش قلم آزاد، اقامتگاه های بوم گردی جنوب، با ترکیب فرهنگ بومی و طبیعت بی‌نظیر، تجربه‌ای خاص و فراموش‌نشدنی را برای مسافران فراهم می‌کنند. این اقامتگاه‌ها با معماری سنتی و غذاهای بومی، فرصتی مناسب برای آشنایی با زندگی اصیل مردمان جنوب ایران را فراهم می‌کنند.

بهترین اقامتگاه های بوم گردی جنوب ایران

محیط آرام و صمیمی این اقامتگاه‌ها، در کنار مهمان‌نوازی مردم محلی، اقامتی عالی و تجربه‌ای جذاب را برای طبیعت‌گردان و گردشگران فرهنگی فراهم می‌کنند. در ادامه با الی گشت همراه باشید تا با بهترین بوم گردی های جنوب کشور آشنا شوید و سپس اقدام به خرید بلیط هواپیما برای سفر به این شهرها نمایند.

اقامتگاه گاروم زنگی قشم

اقامتگاه گاروم زنگی قشم با داشتن تخت‌های دو نفره با رختخواب‌های سنتی، حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی و سیستم سرمایش و گرمایش کامل در هر اتاق، محیطی راحت را برای مهمانان فراهم می‌کند.

همچنین جاهای دیدنی اطراف مثل ساحل نقره‌ای هنگام، ساحل پافیلی، برشه و محل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها باعث شده تا بسیاری از گردشگران اقامت در این اقامتگاه را انتخاب کنند. این اقامتگاه دارای ۸۹ اتاق بزرگ، یک آشپزخانه با انواع غذاهای دریایی و امکانات دیگری مثل موتورهای ATV، قایق بادی، دوچرخه، اینترنت و تلویزیون است.

اقامتگاه گاروم زنگی قشم اقامتگاه های بوم گردی جنوب

دره شن ها جزیره هرمز

اقامتگاه بوم گردی دره شن‌ها در جزیره هرمز و نزدیک دریا واقع شده و دسترسی آسان به نقاط مختلف شهر باعث محبوبیت این اقامتگاه شده است. دره شن‌ها با فضایی دل‌نشین و حیاط بزرگ با معماری سنتی جنوب، خدمات پذیرایی با منوهای متنوع و محلی را ارائه می‌دهد.

این بوم گردی دارای چهار اتاق است که دو اتاق یک نفره، یک اتاق دو نفره و یک اتاق VIP است و همه آن‌ها مجهز به سرویس‌های بهداشتی و حمام مشترک، سیستم سرمایش و گرمایش، صبحانه رایگان و اینترنت هستند.

از برنامه‌های این اقامتگاه می‌توان به موسیقی، نقش حنا و پخت نان سنتی اشاره کرد.

اقامتگاه آهید بوشهر

اقامتگاه آهید بوشهر که در ساختمانی با ۷۰ سال قدمت واقع شده، در بندر کنگان و نزدیک ساحل ماسه‌ای قرار دارد و یکی از محبوب‌ترین اقامتگاه‌ های بومگردی جنوب است.

بوم گردی آهید از ۳ اتاق ۵ نفره با سرویس کف‌خواب و ظرفیت پذیرش ۱۵ مهمان تشکیل شده است. از امکانات اقامتگاه می‌توان به پارکینگ، کارمندان مسلط به زبان انگلیسی، آشپزخانه عمومی، راهنمای محلی تورهای گردشگری، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و سرویس بهداشتی و حمام مشترک اشاره کرد.

همچنین مهمانان می‌توانند با رزرو قبلی، از غذاهای محلی و لذیذی مثل قلیه ماهی، دوپیازه میگو و قیمه بوشهری لذت ببرند و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از سفر به جنوب ایران داشته باشند.

اقامتگاه آهید بوشهر

دُر بلوچ چابهار

اقامتگاه بوم گردی در بلوچ، واقع در چابهار و پیکره هفتم منطقه آزاد، انتهای خیابان آبکان یکی از خاص‌ترین مکان‌ها برای اقامت به شکل کپر است که شامل ۱۶ کپر سنتی است که ۶ کپر دارای تخت است و همه آنها مجهز به یخچال، سیستم سرمایش و سرویس بهداشتی و حمام مجزا هستند.

مهمانان می‌توانند از صبحانه رایگان به صورت سلف سرویس در طول اقامت خود بهره‌مند شوند. ظرفیت اتاق‌ها ۴ نفر (۳ نفر پایه + ۱ نفر اضافه) در نظر گرفته و رختخواب سنتی و سرویس‌های بهداشتی برای هر مهمان فراهم شده است.

هفت رنگو جزیره قشم

اقامتگاه بوم گردی هفت رنگو، واقع در جزیره قشم و روستای هفت رنگو، یکی از زیباترین و محبوب‌ترین اقامتگاه‌های سنتی با دسترسی آسان به نقاط مختلف است. این اقامتگاه با معماری بومی ۲۳ اتاق دارد که در اطراف محوطه‌ باز قرار گرفته‌اند و ظرفیت پذیرش ۱۲۰ گردشگر را دارد.

از امکانات اتاق‌ها می‌توان به سرویس‌های بهداشتی مشترک، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، اینترنت، انواع غذاهای محلی مثل ماهی برشته و کلمبا اشاره کرد.

هفت رنگو جزیره قشم اقامتگاه های بوم گردی جنوب

لافت ۱۷ جزیره قشم

از دیگر اقامتگاه های بوم گردی جنوب که در بین گردشگران محبوبیت زیادی دارند، بوم گردی لافت ۱۷ قشم است که به عنوان یکی از بهترین اقامتگاه‌های سنتی قشم شناخته می‌شود.

فضای باز و حیاط این بوم گردی به همراه اتاق‌های طراحی شده با معماری سنتی، آن را به یکی از بهترین گزینه‌های اقامتی تبدیل کرده است. لافت ۱۷ در شمال غربی قشم واقع شده و امکاناتی مثل نظافت روزانه، سرویس بهداشتی، سیستم سرمایشی و تجهیزات آشپزخانه دارد. توجه داشته باشید که در صورت درخواست کنسلی تا ۷۲ ساعت قبل از اقامت، حدود ۲۰% از کل مبلغ رزرو کسر می‌شود. به همین دلیل بهتر است قبل از رزرو، تمامی جوانب را به دقت بررسی کنید.

بوم گردی پیسو بوشهر

بوم گردی پیسو در بندر رستمی بوشهر و در نزدیکی ساحل جنوب واقع شده و حدود ۶۰ کیلومتر با بوشهر فاصله دارد. برای رسیدن به این اقامتگاه، باید از جاده ۵۵ به سمت بزرگراه بوشهر – دیر بروید و از روستای بربو به سوی ساحل حرکت کنید.

این بوم گردی نزدیک جاذبه‌های شهر بوشهر مثل کلوت‌های بوشهر، برج دره خرم، بندر سیراف و کوه نمک دشتی است. پیسو با معماری سنتی، دیوارهای کاه‌گلی و حیاط بزرگ، فضایی سنتی را برای اقامت فراهم کرده است.

این اقامتگاه شامل ۶ واحد اقامتی به شکل کف‌خواب است که دو اتاق در طبقه همکف با نمایی رو به حیاط و چهار اتاق در طبقه اول با منظره دریا هستند و شامل امکاناتی مثل سیستم گرمایشی و سرمایشی، سرویس بهداشتی و حمام مشترک و صبحانه با هزینه جداگانه از رزرو اتاق است.

همچنین، خدماتی مثل تورهای تفریحی، فروشگاه صنایع‌دستی، راهنمای بومی و سرو غذاهای محلی ارائه می‌شود.

بوم گردی پیسو بوشهر

اقامتگاه بوم گردی ترنج

بوم گردی ترنج، از بهترین اقامتگاه های بوم گردی جنوب در چابهار است که در بندر بریس واقع شده و به‌عنوان یکی از رستوران‌های معروف سواحل مکران شناخته می‌شود. این بوم گردی در فاصله حدود ۱۰۵ کیلومتری از فرودگاه چابهار و ۶۰ کیلومتری چابهار قرار دارد و برای رسیدن به آن، می‌توانید از جاده ساحلی ۹۸ به سمت شرق حرکت کنید.

اقامتگاه ترنج به سبک سنتی و با کپرهای گرد و مربعی‌شکل طراحی شده و دارای کولر گازی است. از امکانات آن می‌توان به سرویس بهداشتی و حمام مشترک، پارکینگ روباز و سرو غذاهای محلی و دریایی، رزرو اتاق بدون صبحانه اشاره کرد.

اقامتگاه بوم گردی ناخدا علی

اقامتگاه بوم گردی ناخداعلی در بندر دلوار که در شرق شهر بوشهر و نزدیک ساحل خلیج فارس و ۵۰ کیلومتری بوشهر قرار دارد، یکی دیگر از بهترین اقامتگاه های بوم گردی جنوب است.

این اقامتگاه که ساختمان آن بیش از یک قرن قدمت دارد و به سبک سنتی بازسازی شده، فضایی اصیل با درها و پنجره‌های چوبی قدیمی دارد و نزدیک جاهای دیدنی مثل ساحل روستای باشی، کلوت شتر و بند پریزاد واقع شده است.

بوم گردی ناخداعلی ۳ واحد بزرگ دارد که مجهز به حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی، یخچال و سیستم سرمایش و گرمایش هستند. همچنین، آشپزخانه، پارکینگ و امکان سفارش غذاهای محلی از دیگر خدمات این اقامتگاه است.

اقامتگاه بوم گردی ناخدا علیاقامتگاه های بوم گردی جنوب

اقامتگاه بوم گردی مهره سرا

اقامتگاه مهره‌سرا، در خانه‌ای با قدمت ۱۷۰ سال در بندر کنگ است که با بادگیرهای سنتی بلند، اقامتی جذاب برای مهمانان فراهم می‌کند. این بوم‌گردی در فاصله ۲۸۵ کیلومتری از عسلویه و ۱۸۰ کیلومتری از بندرعباس قرار دارد و برای رفتن به آنجا باید از جاده‌های ۹۴ و ۹۶ از بندرعباس بروید.

همچنین مهره‌سرا نزدیک جاهای دیدنی مثل موزه مردم‌شناسی کنگ، قلعه پرتغالی‌ها و اسکله صیادی بندر لنگه و دارای ۱۱ اقامتگاه کف‌خواب با ظرفیت ۳۰ نفر است که دارای امکاناتی مثل سیستم سرمایش و گرمایش مناسب، پارکینگ مسقف و تورهای گردشگری هستند.

اقامتگاه بوم گردی مهناد

اقامتگاه بوم گردی مهناد در روستای سلخ جزیره قشم و در فاصله ۵۰ کیلومتری از اسکله لافت قرار گرفته است. برای رسیدن به این اقامتگاه باید از جاده غربی فرودگاه دیرستان به سمت روستای طبل و سپس جاده طبل-سلخ حرکت کنید.

در نزدیکی اقامتگاه، جاذبه‌هایی مثل بندر صیادی سلخ، بام قشم، کاسه سلخ، غار نمکی و جنگل حرا وجود دارند و همین باعث محبوبیت آن در بین گردشگران شده است.

اتاق‌های بوم گردی مهناد شامل تختخواب، سرویس بهداشتی اختصاصی، تلویزیون، یخچال، سیستم سرمایش و گرمایش، سالن غذاخوری، آشپزخانه، استخر روباز، حیاط زیبا و تورهای تفریحی برای مسافران هستند.

اقامتگاه بوم گردی مهناد

بوم گردی کپری چیکو

بوم گردی کپری چیکو در روستای ساحلی رمین، در شرق چابهار واقع شده و حدود ۶۳ کیلومتر از فرودگاه چابهار کنارک و ۱۵ کیلومتر از چابهار فاصله دارد. برای رسیدن به این اقامتگاه، باید از جاده ساحلی ۹۸ و پس از عبور از روستای عثمان‌آباد به روستای رمین بروید.

بوم گردی چیکو در نزدیکی مسجد جامع سلمان فارسی رمین قرار دارد و شامل ۱۰ واحد به شکل کپر با امکاناتی مثل یخچال، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی، سیستم سرمایش و گرمایش، پارکینگ، تاکسی سرویس و راهنمای محلی است. از جاذبه‌های نزدیک می‌توان به آبفشان صخره‌ای، اسکله رمین، تالاب صورتی چابهار و کوه‌های مریخی اشاره کرد.

اقامتگاه الوند جنوب

اقامتگاه الوند جنوب ازدیگر اقامتگاه های بوم گردی جنوب است که در بندر مقام قرار گرفته و حدود ۱۲۰ کیلومتر از عسلویه و ۳۶۰ کیلومتر از بندرعباس فاصله دارد. این اقامتگاه در نزدیکی جاهای دیدنی مثل درخت انجیر معابد، اسکله بندر مقام و جزایر لاوان و هندورابی است و مسیر دسترسی به آن از جاده پارسیان-بستانو و جاده ساحلی مقام-بستانو است.

این اقامتگاه شامل هشت کپر مستر است که چهار کپر دو نفره با توالت فرنگی و چهار کپر شش‌ نفره با توالت ایرانی و امکاناتی مثل حمام، کولر گازی، هیتر برقی، یخچال و دستگاه ماساژ دستی است. همچنین، رستوران محلی، کافی‌شاپ، فضای سبز و تورهای گردشگری از دیگر خدمات این مجموعه است.

اقامتگاه الوند جنوب اقامتگاه های بوم گردی جنوب

حرف آخر

اقامتگاه‌ های بوم گردی جنوب با ارائه فضایی سنتی، همراه با امکانات مناسب، بهترین گزینه برای فرار از زندگی شهری هستند. اقامت در این مکان‌ها، فرصتی برای استراحت و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی جنوب و ارتباط با تاریخ و سبک زندگی مردمان محلی به شمار می‌رود.

انتخاب این اقامتگاه‌ها، تجربه‌ای به‌یادماندنی و غنی را برای هر گردشگری به ارمغان می‌آورد و خاطراتی ماندگار از مهمان‌نوازی جنوب ایران در ذهن خواهد نشاند.

سؤالات متداول

آیا اقامتگاه ها سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی دارند؟

بله، بیشتر اقامتگاه‌ها دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی در واحدهای اقامتی خود و برخی دارای سرویس‌های مشترک هستند.

آیا امکان برگزاری تورهای گردشگری وجود دارد؟

بله، اکثر اقامتگاه‌ها مانند مهناد قشم، ترنج چابهار و الوند جنوب تورهای تفریحی و گردشگری محلی ارائه می‌دهند.