بهترین اقامتگاه های بوم گردی تبریز

با معرفی بهترین اقامتگاه های بوم گردی تبریز همراه ما باشید.

به گزارش قلم آزاد به نقل از الی گشت ، برای سفر به شهر تبریز یا هر نقطه شلوغ و پرجمعیت دیگری در ایران یا جهان، توصیه اول ما این است که حتماً اقامتگاه خود را رزرو کنید. اقامتگاه‌ها می‌توانند شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مسافرخانه‌هایی باشند که با امکانات و هزینه‌های متفاوت از شما پذیرایی کرده و تلاش می‌کنند که شما اقامتی دلنشین و پرخاطره را تجربه کنید. همان‌طور که می‌دانید شهر تبریز هم مملو از هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های گوناگونی است که در کنار اقامتگاه‌های جذاب بوم‌گردی در دل طبیعت بکر این شهر، بهترین مکان برای گذراندن اوقات سفر محسوب می‌شوند.

بهترین اقامتگاه های بوم گردی تبریز

اقامتگاه‌های بوم‌گردی در تبریز از جمله پرطرف‌دارترین اقامتگاه‌های این شهر هستند. شاید باورش برای شما کمی سخت باشد؛ اما اقامتگاه‌های بوم‌گردی این شهر دقیقاً شما را به دل صحنه‌هایی بکر می‌برند که شاید دیدن و تماشای این صحنه‌ها کمتر به‌صورت واقعی در شهرهای شلوغ و مدرن امروزی برای ما امکان‌پذیر باشد. ما در ادامه این مطلب قصد داریم تا اقامتگاه‌های بوم‌گردی معروف تبریز را به شما معرفی کنیم تا با یک مقایسه ساده و کوتاه قبل از سفر، بهترین انتخاب را برای اقامتگاه خود در نظر بگیرید.

اقامتگاه بوم گردی

اقامتگاه های بوم گردی در تبریز و اقامتگاه تقی زاده

آدرس: تبریز، اسفنجان، کیلومتر ۶ از جاده اسکو به سمت کندوان، روستای اسفجان، کنار سنگک‌پزی تقی‌زاده.

این اقامتگاه بوم‌گردی هم‌قدمتی ۲۰ ساله دارد و در یک محوطه با مساحت ۲۰۰۰ مترمربع قرار گرفته است. اقامتگاه تقی‌زاده را در سال ۱۳۹۳ باهدف بالابردن و ارتقای سطح خدمات، کاملاً بازسازی کردند. این اقامتگاه ۷ اتاق و واحد اقامتی دارد که همگی در محوطه و طبقه همکف واقع شده‌اند. ۲ باب از این اتاق‌ها هم در قلب کوه قرار گرفته و در بهترین موقعیت این منطقه مستقر هستند.

مهمانان به‌راحتی با اقامت در اقامتگاه تقی‌زاده از حضور و تجربه ماندن در دل کوه در این طبیعت بکر، لذت خواهند برد. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که برخی از اتاق‌ها فاقد سرویس بهداشتی، حمام و تخت هستند. سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی را به شکل عمومی در محوطه مستقر کرده‌اند. همچنین سوئیت‌های صخره‌ای در دل کوه هستند و در فصل تابستان هیچ نیازی به خنک‌کننده و سیستم سرمایشی نخواهند داشت.

از امکانات این اقامتگاه می‌توان به اینترنت و پارکینگ کاملاً رایگان اشاره کرد. ضمن اینکه شما می‌توانید وعده‌های غذایی خود را در رستوران این اقامتگاه نوش جان کنید. فضای سبز هم با حوض، آب‌نماها و درختچه‌ها در کنار آلاچیق‌های متعدد، تزیین شده است. ضمن اینکه پرسنل این اقامتگاه همگی به زبان  انگلیسی هم مسلط هستند.

اقامتگاه تقی زاده

اقامتگاه های بوم گردی در تبریز و اقامتگاه سیروس رنجبر

آدرس: کندوان، در فاصله ۵۶ کیلومتری از جنوب تبریز، روستای تاریخی کندوان، محله گیله جان.

در ادامه معرفی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در تبریز به اقامتگاه سیروس رنجبر می‌رسیم. این اقامتگاه در سال ۱۳۹۷ فعالیت رسمی خود را برای خدمت‌رسانی و تجربه یک اقامت متفاوت در تبریز، آغاز کرد. اقامتگاه سیروس در اصل یک واحد اقامتی است که برای یک خانواده مناسب بوده یا یک گروه می‌توانند از آن استفاده کنند.

اگر در گروه یا خانواده خود افراد سالمند یا کودک دارید باید بدانید که این اقامتگاه در یک مسیر شیب‌دار قرار گرفته که ممکن است پیاده‌روی برای افراد برای رسیدن به اقامتگاه را با مشکل روبرو کند.

همچنین از امکانات اقامتگاه سیروس رنجبر می‌توان به وسایل گرمایشی و سرمایشی، سرویس بهداشتی و حمام اشاره کرد. ضمن اینکه این واحد اقامتی پارکینگ و اینترنت هم ندارد.

اما یکی از دلایل پرطرف‌دار بودن اقامتگاه سیروس رنجبر این است که در دل روستایی قرار گرفته که به‌واسطه معماری منحصر به فردش، در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. فاصله این اقامتگاه تا تبریز ۵۶ کیلومتر و تا شهر اسکو هم فقط ۲۱ کیلومتر است.

اقامتگاه سیروس رنجبر

اقامتگاه‌ های بوم گردی در تبریز و اقامتگاه تورال

آدرس: تبریز، کندوان، ۵۶ کیلومتری از جنوب شهر تبریز، در روستای کندوان.

این اقامتگاه بوم‌گردی هم در سال ۱۳۹۶ افتتاح شد. نام آن را از واژه “تورال” به معنای لغوی “جاودان” گرفته‌اند. در این اقامتگاه فقط با یک واحد اقامتی روبرو هستید. ضمن اینکه چون در مناطق سردسیر قرار گرفته هم نیازی به سیستم سرمایشی ندارد. تنها واحد اقامتی در این اقامتگاه می ‌تواند برای یک گروه یا یک خانواده مفید و کاربردی باشد.

ضمن اینکه ورودی این اقامتگاه پلکانی است و ممکن است اگر افراد کهن‌سال یا کودک در جمعتان داشته باشید، برای رفت‌وآمد با مشکل روبرو شوند. ضمن اینکه این روستا دقیقاً در قلب صخره‌ای روستای کندوان است و شما را با بهترین ویو و منظره در زمان اقامت روبرو خواهد کرد.

از امکانات این اقامتگاه هم می‌توان به اینترنت رایگان در فضای اتاق، حمام، سرویس بهداشتی و وسایل گرمایشی اشاره کرد. همچنین بد نیست بدانید که این اقامتگاه تا تبریز ۵۶ کیلومتر و تا اسکو هم فقط ۲۱ کیلومتر فاصله دارد.

اقامتگاه تورال

اقامتگاه های بوم گردی در تبریز و اقامتگاه هما

آدرس: تبریز، شهر اسکو، روستای زیبای کندوان، کنار مدرسه قدیمی.

این اقامتگاه بوم‌گردی هم در روستای کندوان قرار گرفته که در سال ۱۳۹۶ و در اسفندماه آن را مرمت کردند. این اقامتگاه ۲ واحد اقامتی داشته و فضای سنتی و فرهنگی آن به شما کمک می‌ کند تا با فرهنگ این منطقه و ناحیه بیشتر آشنا شوید. یکی از سوئیت‌های این اقامتگاه در همکف قرار گرفته و سوئیت دیگر در طبقه بالا واقع شده است که با پله دسترسی به سوئیت طبقه بالا برای شما انجام می‌ شود.

اقامتگاه هما دقیقاً در منطقه کوهستان یا ییلاقی این ناحیه قرار گرفته و سیستم سرمایشی درون اتاق‌های خود ندارند. ضمن اینکه اگر شما به همراه کودکان یا افراد کهن‌سال عازم این اقامتگاه شدید، باید بدانید که ورودی آن متأسفانه پله دارد. فاصله پارکینگ عمومی تا این اقامت ۱۵۰ متر است.

از امکانات این اقامتگاه می‌توان به پارکینگ و اینترنت رایگان و کارمندان و پرسنل مسلط به زبان عربی و استانبولی و انگلیسی اشاره کرد. ضمن اینکه تمام امکانات لازم هم در اتاق‌ها برای شما لحاظ شده‌اند.

اقامتگاه هما

اقامتگاه های بوم گردی در تبریز و اقامتگاه مولایی

آدرس: تبریز، کندوان، ۵۷ کیلومتری از جنوب تبریز، روستای کندوان، در مقابل حمام قدیمی روستای کندوان.

آخرین اقامتگاه از اقامتگاه‌های بوم‌گردی در تبریز که قصد معرفی آن به شما را داریم، اقامتگاه مولایی نام دارد. این اقامتگاه هم در سال ۱۳۹۶ افتتاح شد و یک واحد بیشتر ندارد. به علت قرارگرفتن اقامتگاه مولایی در مناطق سردسیر، شما احتیاجی به سیستم سرمایشی در این واحد اقامتی نخواهید داشت. ضمن اینکه به‌واسطه تک‌واحد بودن آن، این مکان را فقط می‌توان فقط در اختیار یک خانواده یا یک گروه قرارداد.

از امکانات اقامتگاه مولایی می‌توان به اینترنت رایگان حتی در اتاق، سرویس بهداشتی، حمام و وسایل گرمایشی اشاره کرد. ضمن اینکه ویوی اقامتگاه شما رو به روستا بوده و شما هر روز صبح خود را، با زیباترین نمای ممکن از طبیعت و منطقه بکر روستایی آغاز خواهید کرد.

سفر به تبریز و اقامتی فراموش نشدنی در آن

همان‌طور که می‌دانید در تبریز اقامتگاه‌های بوم‌گردی متنوعی ساخته شده است که همگی در طبیعت بکر منطقه هستند. البته این شهر هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مسافرخانه‌های گوناگونی هم دارد که شما با درنظرگرفتن بودجه‌ای که برای سفر به این شهر کنار گذاشته‌اید، می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید. درهرحال اقامت در هتل‌های لوکس و چند ستاره، دنیای متفاوت خود را دارد. حضور در اقامتگاه‌های بوم‌گردی هم حس و حال عجیب دیگری را برای شما تداعی می‌کند. اما با تمام این اوصاف، انتخاب نهایی با شماست!