با حضور محمدباقر بشردانش در کمیسیون فرهنگی انجام شد؛

بررسی تابلوی راهنمای اصناف

تی تی خبر (حرف تازه) : محمد باقر بشردانش در نود و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به شهادت چهاردمین شهید مدافع حرم گیلانی سردار جهانگیر جعفری نیا صحبت های خود را آغاز کرد و گفت : در ۷۰ روز گذشته آیین نامه ساماندهی تبلیغات به شورا ارجاع داده شد […]

تی تی خبر (حرف تازه) : محمد باقر بشردانش در نود و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به شهادت چهاردمین شهید مدافع حرم گیلانی سردار جهانگیر جعفری نیا صحبت های خود را آغاز کرد و گفت : در ۷۰ روز گذشته آیین نامه ساماندهی تبلیغات به شورا ارجاع داده شد و اصلاحاتی بر روی آن انجام شده است.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری رشت با بیان اینکه در سال های گذشته تابلوهای تبلیغاتی مشاغل چهره خوبی نداشته و نازیبایی را برای شهر به همراه داشته است افزود : برخود وظیفه دانستیم اقدام به رفع این مشکل نماییم و طرحی را به عنوان راهنمای اطلاع رسانی و بانک اطلاعات اصناف و به طور ویژه پزشکان را برنامه ریزی کردیم. وی در ادامه گفت: این دستگاه مختص یک صنف خاص نیست و تمامی اصناف و مشاغل می تواند در این دستگاه تعریف شود.

محمدباقر بشردانش حرکت به سوی شهر الکترونیک را ضروری دانست و تصریح کرد: تابلوهای فلزی مشاغل در شان شهر رشت نیست. این طرح باید به نیاز های شهروندان به سادگی پاسخگو باشد. دسترسی و کارکرد آسان برای تمامی اقشار در نظر گرفته شده است. وی در خصوص جانمایی این دستگاه به داروخانه های شبانه روزی اشاره کرد و به صورت آزمایشی در دونقطه قرار خواهد گرفت؛ یک دستگاه در چهارراه گلسار و دستگاه دوم در چهارراه میکاییل و یا خیابان حاجی آباد.

وی در ادامه به رشد روزافزون تابلوهای تبلیغاتی بدون مجوز اشاره کرد و گفت : به دلیل نبودن آیین نامه با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنیم و برخی ادارات که متمول هم هستند بدون پرداخت ریالی به شهرداری و یا سازمان اقدام به تبلیغات غیر مجاز می نمایند.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری رشت بر ضرورت تصویب آیین نامه تاکید کرد و افزود: در حدود دو ماه گذشته ۲۷ مورد بیلبورد بدون مجوز را با هماهنگی و همکاری فرمانداری محترم شهر رشت برش و جمع آوری کرده ایم و در راستای سیاست های سازمان زیباسازی هیچگونه مماشاتی با متخلفین نخواهیم داشت.

محمدباقر بشردانش با اعلام اینکه تمام تابلوهای تبلیغاتی غیر مجاز شناسایی و دارای پرونده شده است گفت: در آیین نامه پیشنهادی ۴ برابر قیمت تبلیغات منطقه، به عنوان جریمه متخلفین در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است دستگاه پیشنهادی برای تبلیغات و معرفی مشاغل با طرح اختصاصی برای شهر رشت ارائه شده است و برای دمای ۲۰ درجه زیر صفر تا ۶۰ درجه سانتی گراد بالای صفر طراحی شده و ضد آب و گرد و غبار است. صفحه نمایش لمسی این دستگاه نیز ضد گلوله است. دیگر ویژگی ها و مزایای این دستگاه در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا ارائه شد.