بستنی گربه | خواص و بهترین زمان استفاده

بستنی گربه یکی از محصولاتی است که در پت‌شاپ‌ها و داروخانه‌های دامپزشکی به فروش می‌رسد. ممکن است شما هم تا به حال با این محصول برخورد کرده باشید؛ اما اطلاعات دقیقی در مورد آن نداشته باشید. اگر اینطور است، این مطلب از سایت لیما را از دست ندهید. چرا که قصد داریم در مورد بستنی گربه و نحوه استفاده از بستنی گربه اطلاعات کاملی را در اختیار شما مخاطبین عزیز قرار دهیم.
طعم‌های مختلف بستنی گربه در بازار وجود دارد که بر اساس ذائقه گربه خود می‌توانید بین آن‌ها انتخاب کنید. اگر هم گربه شما از تمام این طعم‌ها خوشش می‌آید، می‌توانید از این مزیت استفاده کرده و یک رژیم غذایی متنوع برایش فراهم کنید.

به گزارش حرف تازه ، احتمالاً همه ما وقتی برای اولین بار نام بستنی گربه را شنیده‌ایم، انتظار چیزی شبیه به بستنی‌های معمول را داشته‌ایم؛ یعنی یک فرآورده شیری که علاوه‌بر شیرین و طعم‌دار بودن، به صورت نیمه‌منجمد خورده می‌شود؛ اما اصلاً اینطور نیست؛ بستنی گربه، محصولی کاملاً متفاوت با بستنی‌هایی است که انسان‌ها مصرف می‌کنند.

بستنی گربه یک تشویقی مناسب باست

بستنی گربه درواقع یک تشویقی گربه است که در کنار طعم و بوی لذت‌بخشی که دارد، فاقد ضررهای بستنی معمولی است. این محصول، به شکل مایع و در بسته‌بندی‌هایی شبیه به ساشه قهوه یا سس ارائه می‌شود؛ برای همین به‌راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. به‌علاوه، این نوع بسته‌بندی باعث شده است نیازی به مواد نگهدارنده در این محصول نباشد؛ یعنی با یک خوراکی بسیار سالم روبرو هستیم.

طعم‌های مختلف بستنی گربه در بازار وجود دارد که بر اساس ذائقه گربه خود می‌توانید بین آن‌ها انتخاب کنید. اگر هم گربه شما از تمام این طعم‌ها خوشش می‌آید، می‌توانید از این مزیت استفاده کرده و یک رژیم غذایی متنوع برایش فراهم کنید.

نحوه استفاده از بستنی گربه

برای استفاده از بستنی گربه، باید بسته‌بندی آن را باز کرده و داخل یک ظرف بریزید. البته گربه شما می‌تواند بستنی خود را مستقیماً از روی بسته‌بندی لیس بزند. برای این کار کافی است گوشه پاکت بستنی را باز کرده و با فشار دست، مقداری از آن را بیرون بیاورید. پاکت را در دست نگه دارید و بقیه کار را به خود گربه بسپارید.

بستنی گربه را هم به صورت تنها و هم در ترکیب با دیگر غذاها می‌توان استفاده کرد. هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و بستنی گربه را می‌توانید روی غذاهای مختلفی بریزید. برای مثال، ترکیب کردن بستنی گربه با غذای خشک گربه، طعم و بوی غذای خشک را جذاب‌تر می‌کند.

نحوه استفاده از بستنی گربه

بهترین زمان استفاده از بستنی گربه چیست؟

همانطور که گفتیم، بستنی گربه یک غذای تشویقی محسوب می‌شود. برای همین، در مواقع مختلفی می‌توان از آن استفاده کرد. برای مثال اگر قصد عادت دادن گربه به دستشویی در خاک را داشته باشید، بستنی گربه می‌تواند تشویقی خوبی برای حیوان شما باشد.

خرید بستنی گربه، برای گربه‌های کم‌اشتها نیز مفید واقع می‌شود، چرا که هم خواص اشتهاآور دارد و هم تشویق کردن با آن می‌تواند باعث افزایش انگیزه گربه برای غذا خوردن شود. البته نحوه استفاده از بستنی گربه به موارد بالا خلاصه نمی‌شود و به عنوان وعده غذایی هم کاربرد دارد. حتی می‌توانید هنگام مریضی گربه، داروهایش را با بستنی مخلوط کنید تا خوردن آن راحت‌تر باشد.

بهترین زمان استفاده از بستنی گربه چیست؟

خواص بستنی گربه

تا اینجا فهمیدیم بستنی گربه چیست و با نحوه استفاده از آن هم آشنا شدیم؛ اما این محصول صرفاً یک غذای تشویقی خوشمزه نیست. بستنی گربه در کنار طعم و بوی جذابی که دارد، دارای خواص مختلفی نیز هست که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

میزان کالری کم

یکی از چیزهایی که در مورد خوراک گربه باید به آن توجه کنید، مقدار کالری آن است. اگر گربه شما کالری زیادی را در طول روز دریافت کند، ممکن است دچار اضافه وزن شود. خوشبختانه این نگرانی در مورد بستنی گربه وجود ندارد. بستنی گربه حاوی مقدار کمی کالری است؛ برای همین حتی برای گربه‌های کم جنب‌وجوش نیز با خیال راحت می‌توان از آن استفاده کرد.

داشتن مواد مغذی مختلف

می‌دانیم که گربه‌ها هم مانند انسان‌ها به ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارند. برخی از این نیازمندی‌ها از طریق غذا تأمین می‌شود و برای فراهم کردن برخی دیگر، باید از مکمل‌ها استفاده کرد. یکی از خواص بستنی گربه، تأمین مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز گربه است.

بهبود سلامت پوست و مو

اکثر بستنی‌های گربه، حاوی بیوتین هستند. این ویتامین، تأثیر قابل توجهی در سلامت پوست و مو دارد. برای همین، خرید بستنی گربه کمک می‌کند حیوان شما پوستی سالم و موهایی براق داشته باشد.

کمک به تنظیم فلور روده و بهبود هضم غذا

اینولین موجود در بستنی گربه، فیبر مورد نیاز بدن این حیوان را تأمین می‌کند. این فیبر مشکلات گوارشی مثل فلور بیش از حد را رفع کرده و موجب بهبود هضم و دفع غذا می‌شود؛ بنابراین می‌توان بستنی گربه را برای رفع مشکل یبوست گربه نیز مفید دانست.

سازگار با سیستم گوارش بچه گربه‌ها

ترکیبات موجود در بستنی گربه به هیچ وجه سنگین و دیرهضم نیستند. لذا بستنی گربه را نه‌تنها برای گربه‌های بالغ، بلکه برای بچه گربه‌ها نیز می‌توان استفاده کرد. فرم مایع این محصول نیز امتیاز خوبی برای گربه‌های کوچک محسوب می‌شود چرا که بدون دندان هم می‌توان آن را خورد.

خواص بستنی گربه

چند نکته در مورد بستنی گربه

  • با وجود کم‌ضرر بودن این محصول، در استفاده از بستنی گربه افراط نکنید. این خوراکی گربه را نهایتاً یک یا دو بار در هفته و در موقعیت‌های نسبتاً خاص به کار ببرید.

  • با وجود بالا بودن ماندگاری بستنی گربه، سعی کنید آن را به تعداد کم خریداری کنید تا همیشه به محصول تازه دسترسی داشته باشید.

  • اگر گربه شما بیماری خاصی دارد، بهتر است پیش از خرید بستنی گربه با دامپزشک مشورت کنید.

  • به یاد داشته باشید که خوردن بستنی معمولی برای گربه‌ها بسیار مضر است و فقط باید از محصولات مخصوص گربه به حیوان خود بدهید.

چند نکته در مورد بستنی گربهمنبع: پت شاپ اینترنتی لیما