در نشست شهردار و اعضای شورای لاهیجان با اصحاب رسانه مطرح شد؛

بزرگترین پیاده راه شرق گیلان در لاهیجان/ مسعود کاظمی نشان داد شورای لاهیجان انتخاب درستی داشته است

عصر دیروز نشست خبری مسعود کاظمی شهردار لاهیجان و اعضای شورای شهر با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار در ساختمان شهرداری لاهیجان برگزار شد.

حرف تازه – عصر دیروز نشست خبری مسعود کاظمی شهردار لاهیجان و اعضای شورای شهر با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار در ساختمان شهرداری لاهیجان برگزار شد.

شهردار لاهیجان در ابتدای این نشست ضمن خیرمقدم به رئیس و اعضای شورا و اصحاب رسانه، سالروز شهادت شهید محمود صارمی را گرامی داشت و روز خبرنگار را پیشاپیش تبریک گفت.

مسعود کاظمی اصحاب رسانه را بازوان پرتوان مدیران اجرایی و ستادی نامید و گفت: اصحاب رسانه چشمان حساس و فنی مدیران به ویژه شهرداران و مدیران شهری هستند و از زحمات این عزیزان در طول یک سال گذشته و ۹ ماه و ۲۲ روزی که خدمتگزار مردم لاهیجان بوده ام سپاسگزاری می کنم.

وی با بیان اینکه در مسیر توسعه نیاز به همدلی و هم زبانی وجود دارد تصریح کرد: در مدت حضور در لاهیجان با همراهی شورا تلاش کردیم اقدامات زیربنایی و روبنایی داشته باشیم. دست انداز های متفاوت در مسیر راه وجود دارد و این مهم جز با حمایت و همراهی محقق نمی شود.

شهردار لاهیجان با تاکید بر اینکه شورا و شهرداری لاهیجان به خرد جمعی معتقد است اظهار داشت: سال جاری را سال شکوفایی لاهیجان می دانم. اعضای شورای ما با توجه به قسمی که خورده اند و با توجه به ماده ۷۳ شهردار را انتخاب کردند و بنده نیز تلاش کردم پاسخ مناسبی به این اعتماد بدهم.

مسعود کاظمی با اعلام اینکه  تلاش کردیم سند چشم انداز ۵ ساله را تدوین کنیم افزود: از شرکت های دانش بنیان در تهیه برنامه راهبردی کمک گرفتیم تا نقشه راهی داشته باشیم. باید بدانیم در سال ۱۴۰۰ شهرداری لاهیجان در چه نقطه ای قرار دارد و نحوه خدمات رسانی به چه شکل خواهد بود.

در ادامه کاظمی به موضوع ممیزی املاک پرداخت و بر به روز رسانی اطلاعات تاکید کرد و گفت: شهرداری به دنبال درآمد پایدار است و با شرکت دانش بنیانی به همین منظور قراردادی امضا شد تا ممیزی املاک و حتی درختان انجام شود.

شهردار لاهیجان با تقدیر از استاندار گیلان به دلیل طرح شبهای روشن گفت: جشنواره های متعددی در این مدت برگزار کرده ایم و از حاشیه استخر استفاده کردیم تا مردم لحظاتی شاد داشته باشند.

مسعود کاظمی تصریح کرد: لاهیجان باید شهر جشنواره ها باشد و برگزاری نمایشگاه های متعدد از دیگر برنامه هااست.

شهردار لاهیجان در خصوص حوزه عمرانی گفت: بالغ بر ۵۰ هزار متر مربع به صورت سنتی و صنعتی آسفالت انجام شد. ۱۰ هزار متر مربع کفپوش بتنی و پروژه آبهای سطحی از دیگر اقدامات است. لایروبی رودخانه لاهیجان و تعریف مسیر گردشگری که یکی از مواهب الهی است در دستور کار قرار دارد. از ریختن مستقیم فاضلاب به رودخانه جلوگیری خواهیم.

کاظمی افزود: ۶۰ اثر تاریخی داریم که ۳۳ اثر ثبت شده است. بزرگترین پیاده راه شرق گیلان که از میدان ابریشم شروع و به پل خشتی ختم می شود را به بهره برداری خواهیم رساند و هفته آینده آغاز خواهد شد.

شهردار لاهیجان افزود: امروز فعالیت های شهرداری لاهیجان مدیر محور نیست، بلکه برنامه محور است.
کاظمی گفت: طرح ممیزی املاک و اتوماسیون شهری لاهیجان، شیوه نامه سرمایه گذاری، اپلیکیشن ۱۳۷ از جدیدترین پروژه های در دست احداث شهرداری لاهیجان است.

وی در پایان گفت: امیدوارم نمره قبولی از اصحاب رسانه و مردم بگیریم.

جواد نجار تمیزکار سخنگوی شورای لاهیجان در ادامه از زحمات مسعود کاظمی و اعضای شورا قدردانی کرد و گفت: امروز روز اصحاب رسانه است اما به ما هم حق بدهید که عملکردمان را ارائه کنیم. امروز ما باید برای شما و به جای شما حرف بزنیم. زمانی هم قلم می زدیم.

وی افزود: شهرداری انتخاب کرده ایم با این نگاه که هم سواد مرتبط با مدیریت شهری دارد و هم در این مدت نشان داد که اعضای شورا انتخاب درستی داشته اند. شهردار لاهیجان پویایی، نشاط، حرکت و فعالیت را در شهر به ارمغان آورده اند و تلاش میکنند در همه حوزه ها فعالیت کنند.

تمیزکارگفت: خبرنگاران واقعی مورد رصد هستند و ما به کمک همه خبرنگاران احتیاج داریم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: امنیت قلم خبرنگاران مورد حمایت دستگاه قضایی ما باشد تا خبرنگاران بتوانند با شجاعت مشکلات مردم را به مسئولین انتقال دهند.

در ادامه از خبرنگاران فعال در شهرستان و استان با اهدای هدایا و لوح تقدیر تجلیل شد.
افتتاح نمایشگاهی از روزنامه های قدیمی ایران و رونمایی از اپلیکیشن ۱۳۷ و امضای لوح یادمان روز خبرنگار از دیگر برنامه های این مراسم بود.