با مشارکت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت؛

برگزاری کارگاه توانمندسازی استارتاپ‌ها برای جذب سرمایه‌گذار 

حرف تازه – نخستین کارگاه آموزشی اصول تدوین مدل کسب‌و‌کار و تامین مالی استارتاپ با مشارکت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت در روز پنج شنبه ۲۷ مهرماه در سالن اجتماعات پارک علم‌و‌فناوری گیلان برگزار شد. در این کارگاه که میزبان ۱۰ تیم نوآور برگزیده برای شرکت در رویداد استارتاپ جاده ابریشم و نیز […]

حرف تازه – نخستین کارگاه آموزشی اصول تدوین مدل کسب‌و‌کار و تامین مالی استارتاپ با مشارکت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت در روز پنج شنبه ۲۷ مهرماه در سالن اجتماعات پارک علم‌و‌فناوری گیلان برگزار شد.

در این کارگاه که میزبان ۱۰ تیم نوآور برگزیده برای شرکت در رویداد استارتاپ جاده ابریشم و نیز عده‌ای دیگر از علاقمندان به کارآفرینی بود، مبانی پیاده‌سازی ایده نوآورانه و شناسایی مولفه‌های تجاری‌سازی ایده بر اساس مدل بوم ناب (Lean Canvas) به شرکت‌کنندگان ارایه شد.

بخش دوم این کارگاه نیز به معرفی شیوه‌های متداول در دنیا برای تامین مالی طرح‌های نوآورانه، مزایا و محدودیت‌های هر کدام و همچنین اصول ارایه به سرمایه‌گذار خطرپذیر اختصاص داشت. گفتنی است آن دسته از فعالان اقتصادی که بر روی شرکت‌های نوآور و نوپا سرمایه‌گذاری می‌کنند، سرمایه‌گذار خطرپذیر (Venture Capitalist) نامیده می‌شوند.

همچنین پایان این کارگاه نیز به پرسش و پاسخ اختصاص داشت.

نخستین کارگاه آموزشی اصول تدوین مدل کسب‌و‌کار و تامین مالی استارتاپ با هدف تقویت دانش فعالان اکوسیستم استارتاپی رشت و نیز آماده سازی تیم‌های برگزیده رویداد استارتاپ جاده ابریشم برگزار شد.

رویداد استارتاپ جاده ابریشم که قرار است در روز دوم آبان ماه در رشت برگزار شود، میزبان تیمی متشکل از سرمایه‌گذاران خطرپذیر ایرانی و اروپایی است و با هدف آشنایی با فعالان این حوزه و تسهیل ورود شرکت‌های ایرانی به بازارهای جهانی از اول تا ۸ آبان ماه ۹۶ در هفت شهر ایران برگزار خواهد شد.

گفتنی است سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت و نیز شتابدهنده سان‌وی حامیان این رویداد استارتاپی در رشت هستند.