برگزاری مراسم بزرگداشت استاد احمد سمیعی گیلانی پدر ویراستاری نوین ایران

مراسم بزرگداشت استاد احمد سمیعی گیلانی پدر ویراستاری نوین ایران با حضور سید امیر حسین علوی شهردار رشت، مدیران استانی، اساتید و فرهیختگان در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

به گزارش حرف تازه ، مراسم بزرگداشت استاد احمد سمیعی گیلانی پدر ویراستاری نوین ایران با حضور سید امیر حسین علوی شهردار رشت، مدیران استانی، اساتید و فرهیختگان در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت – مراسم بزرگداشت استاد احمد سمیعی گیلانی پدر ویراستاری نوین ایران عصر چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور سید امیر حسین علوی شهردار رشت، مدیران استانی، اساتید و فرهیختگان در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

گفتنی است که در این مراسم دکتر حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی به شکل ویدئو کنفرانس در این مراسم به ایراد سخن پرداخت.

لازم به ذکر است، استاد احمد سمیعی گیلانی (زادهٔ ۱۱ بهمن ۱۲۹۹) مترجم و نویسندهٔ ایرانی و عضو پیوستهٔ فرهنگستان زبان و ادب فارسی است که بیش از هفت دهه از عمر گرانبهای خود را در جهت ارتقای فرهنگ، زبان و ادبیات ایران سپری کرده است.

استاد سمیعی صدها مقاله، ترجمه، تالیف، پژوهش و گزارش نوشته است که در نشریات علمی و پژوهشی و فرهنگی کشور به چاپ رسیده که از جمله می‌توان به نشریات و مجلات ؛ فرهنگ سروش، فرهنگستان، پژوهشگران، نشر دانش، آموزش و پرورش، سعدی شناسی و زبان شناسی اشاره کرد.

احمد سمیعی گیلانی در کنار حرفهٔ ویراستاری، چند کتاب در زمینهٔ آیین نگارش و ویرایش تألیف‌ کرد و مقاله‌های ارزشمندی را در مجلات متعددی به چاپ رسانید.

وی کارهای ترجمه و آثار زیادی از نویسندگان بزرگی را به فارسی برگرداند و همچنین تا خرداد ۱۳۹۸ سردبیری نشریهٔ نامهٔ فرهنگستان را بر عهده داشت.

تصاویری از مراسم بزرگداشت استاد احمد سمیعی گیلانی پدر ویراستاری نوین ایران را در ادامه مشاهده می کنید.