در گفتگو با مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت بررسی شد؛

برگزاری جلسه فوق العاده شورای سازمان فرهنگی برای تغییرات

حرف تازه : طبق آخرین اخبار نامه ای برای برگزاری جلسه فوق العاده شورای سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی برای تغییرات برنامه ریزی شده است به این دلیل تماسی با علیرضا قانع درباره صحت موضوع گرفتیم که مشروح آن را در ادامه مشاهده می کنید: شنیده شده است که از سوی شهردار رشت درخواستی برای برگزاری […]

حرف تازه : طبق آخرین اخبار نامه ای برای برگزاری جلسه فوق العاده شورای سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی برای تغییرات برنامه ریزی شده است به این دلیل تماسی با علیرضا قانع درباره صحت موضوع گرفتیم که مشروح آن را در ادامه مشاهده می کنید:

شنیده شده است که از سوی شهردار رشت درخواستی برای برگزاری جلسه شورای سازمان شده است آیا درست است؟

درخواست برگزاری جلسه شورای سازمان حق شهردار است اما اعضای شورای سازمان هستند که درباره تغییرات تصمیم گیری می کنند و این تغییرات نیاز به حداقل ۳ رای دارد که الزاما یکی از آن ها باید رای شهردار باشد.

کمی بیشتر درباره روند تصمیم گیری در شورای سازمان توضیح دهید.

سازمان ها شخصیت حقوقی مستقل دارند و نحوه عزل و نصب بر طبق اساسنامه سازمان است که به تصویب وزارتخانه کشور رسیده است. اعضای شورای یک سازمان متشکل است از شهردار به عنوان رئیس شورای سازمان، نماینده شورای شهر رشت، نماینده استانداری، نماینده وزارت کشور و یک نفر مطلع به انتخاب شهردار.

جلسه اول با حضور تمام اعضای شورای سازمان رسمیت می یابد اما جلسات بعدی با حضور حداقل سه نفر و بر اساس رای گیری می توانند هر تغییری را انجام دهند.

آیا این درخواست ربطی به جلسه استیضاح شهردار دارد؟

فکر نمی کنم با استیضاح مرتبط باشد چون با صحبتی که با رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت داشتم نظر مساعدی برای ادامه روند داشته اند همچنین نماینده شورای شهر در شورای سازمان نیز نظری مشابه داشته اند.

آیا این درخواست ارتباطی به نطق شما در جلسه قبل کمیسیون فرهنگی اجتماعی دارد؟

این نامه پس از مطرح شدن مباحث داخل کمیسیون فرهنگی اجتماعی مطرح شده است اما باید بگویم که این مباحث ثمرات خیری هم داشته است حقوق چند ماه از مربیان پرداخت شد که امیدوارم با ادامه این روند مطالبات هنرمندان نیز پرداخت گردد تا شرمنده کسی نباشیم.