شهردار رشت:

برگزاری جشنواره ها زمینه ساز اشتغال پایدار در توسعه شهری است

حرف تازه : پس از گذشت ۴ روز شور وشعف شادمانی از برپایی جشنواره جوکول مراسم اختتامیه این جشنواره در پیاده راه بافت مرکزی شهر رشت با حضور دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، مظفر نیکومنش، اسماعیل حاجی پور، رضا رسولی، فاطمه شیرزاد اعضای شورای اسلامی شهر، فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل […]

حرف تازه : پس از گذشت ۴ روز شور وشعف شادمانی از برپایی جشنواره جوکول مراسم اختتامیه این جشنواره در پیاده راه بافت مرکزی شهر رشت با حضور دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، مظفر نیکومنش، اسماعیل حاجی پور، رضا رسولی، فاطمه شیرزاد اعضای شورای اسلامی شهر، فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، علیرضا قانع مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت، محمدپور مدیر کل امور کتابخانه های استان و جمعی از شهروندان و میهمانان شهر رشت برگزار شد.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت دکترسید محمدعلی ثابت قدم در مراسم اختتامیه جشنواره جوکول ضمن قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره فوق اظهار داشت: از آنجایی که حاصل دست رنج مردم گیلان برپایه اقتصاد کشاورزی و فرهنگ حاصل از آن است, هنرمندان فرهیخته گیلانی در این جشنواره به نحو احسن به بازآفرینی فرهنگ برداشت جوگول پرداختند.
شهردار رشت با قدردانی از همراهی اعضاء شورای شهر و همکاران مدیریت شهری خود در برپایی جشنواره فوق تصریح کرد: امید است در برپایی جشنواره های دیگر که نتیجه مصوبات اعضاء محترم شورای اسلامی شهر است, بتوانم گام هایی موثر در توسعه بازآفرینی شهری داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره های متعدد در آینده نزدیک خاطرنشان کرد: امید است در آینده و متناسب با ایام مختلف سال برنامه ها وجشنواره هایی در قالب ملی, فراملی و محلی در بافت مرکزی شهر برگزار شود تا بدین وسیله زمینه های اشتغال پایه ودرآمد شهروندان در راستای توسعه اقتصادشهروندی را بیش از پیش فراهم نماییم.

 

برگزاری جشنواره جوکول گامی در راستای شناساندن ظرفیت ها و داشته های شهری است

مظفر نیکومنش جشنواره برداشت جوکول در بافت مرکزی شهر را یادآور خاطرات کودکی دانست وگفت: جشنواره برداشت جوکول و امثالهم برای شناساندن ظرفیت ها و داشته های شهر رشت است.

کمبود فضای سبز یک نقیصه برای محل برگزاری جشنواره هاست

اسماعیل حاجی پور دیگر عضو شورای شهر نیز با گرامیداشت دهه کرامت اذعان داشت: هنرمندان فهیم گیلانی در ۴ روز گذشته سنت گیل مردان را زنده کردند.

وی ضمن قدردانی از شهردار رشت گفت: فضای برگزاری جشنواره دارای نواقصی چون کمبود فضای سبز است که امیدواریم با همت شهردار بومی شهر رشت این نواقص نیز مرتفع شود.

فاطمه شیرزاد : زنان گیلانی در کار منزل و بیرون مدیریت و برنامه ریزی خوبی دارند

فاطمه شیرزاد نیزبا گرامیداشت دهه کرامت تصریح کرد: این جشنواره ثابت کرد که زنان گیلانی چه در کار منزل و چه در کار بیرون مدیریت و برنامه ریزی های خوبی در راستای حفظ کانون خانواده دارند.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر اظهار داشت: امید است با ثبت شهر خلاق رشت در زمینه های گوناگون برنامه ریزی های خوبی داشته باشیم.

شناسایی افراد خلاق و فعالیت های خلاقانه آنها از اهداف برگزاری جشنواره هاست

فاطمه قدیمی حرفه،  شهر رشت را شهر صادر کننده فرهنگ در گذشته برشمرد و اظهار داشت: رشت شهر جشنوارها و شهر اولین ها با بازآفرینی فرهنگ های فراموش شده می تواند همچون گذشته علاوه بر توسعه فرهنگی به صادرات صنایع فرهنگی نیز بپردازد.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت با قدردانی از همت شهردار و حمایت های اعضای شورای شهر در برگزاری جشنواره جوکول یادآور شد: مجموعه مدیریت شهری رشت در نظر دارد تا در ایام مختلف سال جشنواره های مختلفی را با هدف شناسایی افراد خلاق و فعالیت های خلاقانه انها برگزار نماید.

وی با اظهار تاسف از ثبت صنایع و مولفه های فرهنگی ایران در کشورهای دیگر افزود: امروز که کشور های دیگر با توان سعی در ثبت فرهنگ ملی ایرانی وگیلانی به نام خود دارد بر ماست تا با شناسایی پتانسیل ها ، نسبت به ثبت و نیز تعصب در حفظ و نگهداشت آنها گام برداریم.

جشنواره جوکول مقدمات بازآفرینی فرهنگی پیشینیان را فراهم نموده است

علیرضا قانع با اشاره به جذابیت بازآفرینی در ادوات تخصصی پادنگ و اپادنگ  گفت: این جشنواره مقدمات باز آفرینی رسوم پیشنیان را فرهم خواهد نمود.


مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی در خصوص برگزاری این جشنواره یاداورشد:
  برگزاری این جشنواره براساس سندی بود که توسط دکتر ثابت قدم به شورای اسلامی شهر ارائه شده است.

فاطمه شیرزاد نیزبا گرامیداشت دهه کرامت تصریح کرد: این جشنواره ثابت کرد که زنان گیلانی چه در کار منزل و چه در کار بیرون مدیریت و برنامه ریزی های خوبی در راستای حفظ کانون خانواده دارند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر اظهار داشت: امید است با ثبت شهر خلاق رشت در زمینه های گوناگون برنامه ریزی های خوبی داشته باشیم.
در پایان با اهداء لوح سپاس از چندتن از هنرمندان گیلانی که زحمات زیادی در برگزاری این جشنواره کشیده بودند. قدردانی شد.