مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی رشت:

برگزاری جشنواره های موضوعی در بخش های مختلف از مزرعه تا سفره از ملزومات شهر خلاق خوراک است

فاطمه قدیمی اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره کدو، شناسایی تنوع محصولات غذایی این‌‌ محصول در سطح ملی و بین المللی است.

حرف تازه – فاطمه قدیمی مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی رشت با اشاره به برگزاری جشنواره کدو در پیاده راه فرهنگی این شهر، گفت: هدف از برگزاری جشنواره کدو، شناسایی تنوع محصولات غذایی این‌‌محصول در سطح ملی و بین المللی و جذب گردشگر است.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت درباره جشنواره کدو اظهار کرد: این‌جشنواره برای سومین سال متوالی و در مرکز استان انجام می شود.

فاطمه قدیمی گفت: جشنواره کدو در چهار بخش و با عنوان های خطاطی و نقاشی روی کدو، آشپزی با کدو، صنایع دستی روی کدو و حکاکی روی کدو برگزار شده است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را علاوه بر ایجاد لحظات مفرح برای شهروندان، معرفی پخت انواع غذاهای متنوع با کدو، ترویج الگوی غذای سالم و سنتی و همچنین ارتقاء سطح آگاهی عموم پیرامون اهمیت تغذیه سالم عنوان‌کرد.

این‌مسئول اضافه کرد: شناسایی تنوع محصولات غذایی این‌‌ محصول در سطح ملی و بین المللی و جذب توریست از دیگر اهداف سومین‌ جشنواره کدو بود.

مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی رشت افزود: این‌جشنواره به همت سازمان های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با مشارکت حوزه ارتباطات و امور بین الملل این شهرداری، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی و سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت در پیاده راه فرهنگی واقع در میدان شهدای ذهاب برگزار شده است.

قدیمی با بیان اینکه برگزاری جشنواره های موضوعی در بخش های مختلف تنوع، تولید و طعم از ملزومات کاری این حوزه می باشد گفت: در این جشنواره علاوه برشناسایی محصول کدو و فراورده های غذایی حاصل از آن، نحوه آشنایی با کسب درآمد از این‌محصول نیز همواره مد نظر قرار داشت.

به گفته این مسئول، در سومین‌جشنواره کدو علاوه بر اقلام بومی، از کدوهای غیر بومی نیز استفاده شده است.

مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی رشت از استقبال بی نظیر شهروندان از این‌جشنواره خبر داد و افزود: برگزاری چنین‌جشنواره متنوعی علاوه بر شهروندان رشتی و گیلانی، مورد استقبال گردشگران ملی و بین المللی نیز قرار گرفت.

جشنواره کدو از چهارم تا هفتم آذرماه در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار شد.