برگزاری اولین مراسم تجلیل از پیشکسوتان بوکس استان گیلان

طی مراسمی با همت هیئت بوکس استان گیلان، از ۲۵ پیشکسوت بوکس گیلان در سالن خاتم الانبیاء شهر رشت با اهدایی هدایایی تجلیل شد.

حرف تازه – حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس در گفتگوی تلفنی و به ‌صورت غیرحضوری در این مراسم با قدردانی از استاد بهمن بردبار اظهار داشت: بنده در محضر این استاد بزرگ و گرامی تلمذ کرده و از ایشان ادب و متانت و علوم فنی آموخته‌ام و امیدوارم شاگردی خلف برای ایشان باشم.
وی با قدردانی از بابک بردبار تنها داور بین‌المللی بوکس حرفه ای کشور، اظهار داشت: ایشان می‌توانند منشأ اثرات بسیار مثبتی برای بوکس کشور باشد. امروز بوکس استان گیلان در بوکس کشور نقش بسزایی داشته و می‌دانیم و آن را پذیرفته‌ایم و هرچه از دستمان بر بیاید برای رشد آن انجام خواهیم داد.
رئیس فدراسیون بوکس با اشاره به عدم حضور خود در مراسم اظهار داشت: با توجه به کسالت اندکی که با آن مواجه شده‌ام نتوانستم در خدمت شما عزیزان باشم و به نیابت از بنده آقای قبایی زاده دبیر محترم فدراسیون در کنار شما عزیزان خواهد بود و آرزو می‌کنم روزی بیماری منحوس کرونا از کشور رفته و بنده بتوانم بر دستان و صورت تک‌تک شما عزیزان بوسه بزنم. این افتخاری برای ماست که در کنار شما عزیزان حضور داشته باشم. بنده می‌دانم شما در استانی تلاش می‌کنید که نیازمند تلاش بسیاری است و قطعاً می‌دانیم این تلاش‌ها به نتیجه مثبت منجر خواهد شد.
حمیدرضا قبایی زاده دبیر فدراسیون بوکس نیز با ایراد سخنانی، بیان نمود: با افتخار می‌توانم بگویم که استان گیلان به‌اندازه کل تاریخ بوکس کشور قدمت و افتخار دارد.
وی افزود: بنده شاگرد استاد حسن باشی بوده‌ام و می‌بایست قدردان پیشکسوتان باشیم.
قبایی زاده با بیان اینکه در سال ۷۲ اولین مسابقات خود را در رشت آغاز کرده است، گفت: طبق اعلام تقویم جدید فدراسیون جهانی بوکس مسابقات کسب سهمیه المپیک و قهرمانی جهان را در پیش رو داریم و اردوهای آماده‌سازی متعددی را برگزار خواهیم کرد.
دبیر فدراسیون بوکس، با بیان اینکه بابک بردبار علاوه بر ریاست هیئت بوکس گیلان مسئول کمیته داوران فدراسیون نیز می‌باشد و بار این امر خطیر را بر دوش دارد، افزود: امیدواریم بتوانیم تیم ملی را در یک تورنمنت داخلی و یا خارجی شرکت دهیم تا با آمادگی کامل برای کسب سهمیه المپیک حضور پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه شاید بوکس پول نداشته باشد، تأکید کرد: در بوکس جوان مردی و وطن‌پرستی حرف اول را می‌زند و این برای ما افتخار است.
بابک بردبار رئیس هیئت بوکس استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به روند تحولات در بوکس جهان، اظهار داشت: بنده به‌عنوان رئیس هیئت بوکس استان گیلان که افتخار همکاری با فدراسیون جهانی بوکس را دارم می‌خواهم امروز را روز تولد بوکس نوین در گیلان اعلام نمایم.
وی با اشاره به طراحی لوگوی جدید هیئت بوکس استان گیلان، تأکید کرد: عزم آن داریم تا با یاری یکایک عزیزان و متخصصین پای در راهی گذاریم که نتیجه آن قهرمانی، دانش‌افزایی، غنی‌سازی سخت‌افزاری و بازگشت اعتبار و صلابت بوکس استان گیلان باشد.
رئیس هیئت بوکس استان گیلان با اشاره به راه‌اندازی کمیته‌های تخصصی پزشکی، فیزیولوژی، بدن‌سازی و… اظهار داشت: با یاری دوستان توانمند و افتخارات علمی کشور قطع به‌یقین تلاش خواهیم کرد پله‌های ترقی را طی نماییم. مربیان با دانش و بوکس بلدهای این استان از همه جای استان حضور یافته و تلاش می‌نمایند.
وی تأکید کرد: خوشبختانه با وجود مربیان با دانشی که پای‌کار حضور دارند، نونهالان، نوجوانان و جوان با استعدادی در حال آموزش هستند که امیدواریم این ورزشکاران مستعد بتوانند به لباس مقدس تیم‌های ملی درآیند.
بردبار با بیان اینکه ۴ ورزشکار ما در اردوی تیم ملی بوکس جوانان حضور دارند، گفت: یک داور بین‌المللی از یک ستاره به دوستاره ارتقاءیافته است و یک مربی به درجه مدرسی فدراسیون و به‌افتخار مربیگری تیم ملی در رده‌های نوجوانان و جوانان نائل‌آمده است که نوین بخش روزهای روشن برای بوکس گیلان است.
رئیس هیئت بوکس استان گیلان با اشاره به راه‌اندازی کمیته پیشکسوتان بوکس استان گیلان تأکید کرد: این کمیته نقش بسزایی در انتقال علوم به جوانان خواهد داشت.
مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه ورزشکاران این رشته سابقه حضور در مسابقات المپیک را دارند و امین قاسمی پور موفق به حضور در المپیک شد، امیدواریم در رقابت‌های المپیک آینده نیز، ورزشکار یا ورزشکارانی از گیلان در رشته بوکس در المپیک حضور یابند.
وی ادامه داد: با اتحاد و همدلی می‌توان نتایج ارزنده‌ای را نه‌تنها در این رشته بلکه در هر رشته‌ای کسب کرد و خوشبختانه هم‌اینک نیز اتحاد و همدلی بسیار مناسبی در هیئت بوکس گیلان وجود دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان افزود: به‌هرحال با وجود کادر مجرب در هیئت بوکس استان گیلان و برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان این رشته، امید است به‌زودی شاهد حضور ورزشکاران این رشته از گیلان در تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف باشیم.
محمدرضا احمدی سنگری نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به پیشینه درخشان گیلان در ورزش بوکس گفت: با تغییر و تحولات صورت گرفته در این هیئت، امیدواریم این رشته ورزشی به جایگاه واقعی خود در کشور برسد و ما نیز با تمام توان حمایت خواهیم کرد.
در پایان این مراسم که با حضور احمد رمضانپور نرگسی رئیس شورای اسلامی شهر رشت و فرهام زاهد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت برگزار شده بود، از ۲۵ پیشکسوت بوکس استان گیلان تجلیل به عمل آمد. همچنین در ادامه احکام روسای بوکس شهرستان‌های استان گیلان و اعضای هیئت رئیسه و کمیته های هیئت بوکس گیلان اعطا گردید.
برگزاری اولین مراسم تجلیل از پیشکسوتان بوکس استان گیلان

برگزاری اولین مراسم تجلیل از پیشکسوتان بوکس استان گیلان

غیرمنتظره