برگزاری آزمون دکترا و تیزهوشان در گیلان

آزمون دکترا و تیزهوشان امروز در گیلان همزمان با سایر استان ها با شرکت بیش از ۱۱ هزار نفر برگزار شد.

حرف تازه –  امروز شاهد برگزاری آزمون دکترا و تیزهوشان در گیلان بودیم. آزمون دکترا ، صبح امروز با شرکت ۵ هزار ۷۵۰ نفر در گیلان برگزار شد و آزمون تیزهوشان امروز با شرکت ۶ هزار ۶۴۶ دانش آموز در ۲ مقطع متوسطه اول و دوم در ۱۱ شهرستان برگزار شد.

خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان نوشت: ارسلان دمیرچی نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در گیلان اعلام کرد : ۲ هزار و ۹۹۰ نفر معادل ۵۲ درصد شرکت کنندگان مرد و ۲ هزار و ۷۶۰ نفر معادل ۴۸ درصد زن بودند.
ارسلان دمیرچی با اشاره به اختصاص ۹ حوزه برگزاری آزمون دکترا در گیلان گفت : این آزمون در ۶ حوزه دانشگاه گیلان ، پیام نور ، دانشگاه آزاد اسلامی و راهبرد شمال هر کدام یک حوزه ، برگزار شد.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در گیلان به اجباری بودن استفاده از ماسک برای داوطلبان اشاره و تصریح کرد : از ورود دوطلبان بدون ماسک به حوزه آزمون جلوگیری شد.
مدیر کل اموزش و پرورش گیلان نیز گفت : آزمون تیزهوشان امروز با شرکت ۶ هزار ۶۴۶ دانش آموز در ۲ مقطع متوسطه اول و دوم در ۱۱ شهرستان برگزار شد.
محمد رحمتی افزود : از ۲ هزار و ۴۵۴ شرکت کننده متوسطه اول ۴۶۲ نفر پذیرفته خواهند شد.
وی اضافه کرد : ۳۱۵ نفر نیز از میان ۴ هزارو ۱۹۲ نفر در مقطع متوسطه دوم برای تحصیل در مدارس تیزهوشان استان انتخاب خواهند شد.
برگزاری آزمون دکترا و تیزهوشان در گیلان

برگزاری آزمون دکترا و تیزهوشان در گیلان