شهردار رشت در میزبانی سازمان بین المللی احزاب سیاسی آسیایی:

برنامه ای صلح آمیز برای تولید ثروت و فقرزدایی را دنبال می کنیم

حرف تازه – این مراسم شنبه شب با حضور رئیس و دبیر سازمان بین المللی احزاب آسیایی و جمعی از میهمانان شاخص داخلی و خارجی برگزار شد. در روز دوم بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم در سالن اجلاس سران تهران که با امضای […]

حرف تازه – این مراسم شنبه شب با حضور رئیس و دبیر سازمان بین المللی احزاب آسیایی و جمعی از میهمانان شاخص داخلی و خارجی برگزار شد.

در روز دوم بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم در سالن اجلاس سران تهران که با امضای تفاهم نامه مشترک به پایان رسید، شهرداری رشت میزبان میهمانان داخلی و خارجی شاخصی در هتل همای تهران بود.

 
 

در این مراسم که توسط مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و با حمایت بخش خصوصی انجام شد علاوه بر دکتر نصرتی شهردار رشت و رئیس مجمع جهانی شهرهای راه ابریشم، جبار کوچکی نژاد و غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی، فرهام زاهد رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورا و محمدحسن علیپور عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت نیز حضور داشتند. همچنین دکتر غفوی فرد، محمد نبی حبیبی، خوزه ده ونشیا و پارک رو یوگ رئیس و دبیرکل ICAPP، وقف چی نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از چهره های شاخص داخلی و خارجی نیز در این مراسم حاضر بودند.

 
 

برنامه ای صلح آمیز برای تولید ثروت و فقرزدایی را دنبال می کنیم

دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت در این برنامه ضمن خیر مقدم به حضار گفت: خوشحالم که بعد از یک اجلاس پرثمر که توسط icapp و حزب موتلفه اسلامی به صورت مشترک برگزار شد میزبان شما عزیزان برای معرفی پتانسیل های شهر خلاق خوراک شناسی رشت هستیم.

 
 
 

وی با بیان اینکه در این میزبانی با موسیقی و صنایع دستی شهر رشت آشنا خواهید شد افزود: این موارد یکی از شاخصه های مدنظر در مجمع جهانی شهرهای راه ابریشم است.

شهردار رشت با اشاره به اجلاسی که در یک برنامه دو روزه با همت دکتر غفوری فرد و دکتر ونشیا برگزار شد گفت: پس از این اجلاس، با حضور شهرداری رشت میزبان شما هستیم تا بگوییم می توان کارها را خلاقانه و هنرمندانه پیش برد و می توان به شرایطی که برای توسعه پایدار دنبال می کنیم متصل کرد.

 

دکتر نصرتی تصریح کرد: در حوزه بین الملل هفتاد کشور و ۳۰۰ شهر واقع در مسیر در دو نوع آبی و خاکی داریم و همانطور که پیشینیان ما به راحتی ۱۷۰۰ سال نانوشته این کار را انجام دادند ما این کار را برای یک برنامه صلح آمیز و فقرزدایی و تولید ثروت دنبال می کنیم .

وی با اعلام اینکه تمام شهرهای واقع در مسیر یک ویژگی دارند که باید آن ویژگی ها خلاقانه کشف بشوند خاطرنشان کرد: شهر رشت یکی از ۴۱ شهر واقع در مسیر جاده ابریشم در ایران به شمار می رود که ویژگی گردشگری فراوانی دارد

 
 
 

رئیس مجمع جهانی شهرهای راه ابریشم افزود: سالیانه ۳۶ میلیون نفر گردشگر وارد گیلان می شود و این در حالی است که ۱۰ درصد تولید ناخالص ملی جهان از گردشگری است. ما مدعی هستیم که ۳ درصد افزایش تولید ناخالص ملی برای شهر های واقع در مسیر رونق ببخشیم و به نتیجه برسانیم.

 
 

می خواهیم شیعه و سنی را همواره کنار هم ببینیم

در ادامه ونشیا بنیان گذار مجامع آسیایی ،icapp   و مجمع مجالس آسیاییAPA نیز دقایقی به سخنرانی پرداخت و با اشاره به حضور چهره های شاخص سیاسی در این مراسم گفت: اعضای بلند پایه ای از کشورهای روسیه، چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، بنگلادش و… حضور یافته اند.

رئیس مجمع احزاب آسیایی کنفرانس برگزار شده را بسیار موفق ارزیابی کرد و در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: به همه ایرانی ها و به مردم و دولت ایران و همه احزاب سیاسی ایرانی و آسیایی تبریک می گویم. مراسمی به این خوبی و باشکوهی درicapp نداشته ایم.

وی در پایان گفت: می خواهیم شیعه و سنی را همواره در کنار هم ببینیم. بسیار خوشحالم و صمیمانه و از ته قلب با شما سخن گفتم.

 
 
 

ایرانی ها یکی از بهترین اعضای ICAPP هستند

پارک دبیر کل icapp نیز دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: خیلی خوشحالم که با ملت بزرگ ایران دوست و آشنا شدم. ایرانی ها یکی از بهترین اعضایicapp هستند و با خاطره ای بسیار خوش به شهر خودم برمی گردم. این اولین سفرم به ایران بود و من به نتیجه رسیدم که به برقراری روابط بهتر نیازمندیم.

وی افزود: امیدواریم از طریق برنامه های icapp همکاری های بیشتری داشته باشیم لذا دست در دست هم بگذاریم و بر تمام سختی ها فائق بیاییم.

 
 
 

بررسی مقابله با تروریسم، خشونت و افراط گرایی در اجلاس دو روزه

حبیبی نیز طی سخنانی از شهردار و تمامی مسئولین گیلانی قدردانی کرد و گفت: در دو روز گذشته به عنوان حزب موتلفه اسلامی میزبان اجلاس بین المللیicapp بودیم. این اجلاس از نگاه ما اجلاسی ملی با جنبه های بین المللی است که به نحو شایسته ای برگزار شد و از تمامی مسئولینی که در این اجلاس حضور یافتند تشکر می کنیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اعلام اینکه در کشور ما تاکنون ۱۷۰۰۰ نفر قربانی تروریسم بوده اند افزود: در این اجلاس مسائل مهمی چون مقابله با تروریسم، خشونت و افراط گرایی مطرح شد.

وی تصریح کرد: به عنوان حزب موتلفه مفتخریم که میزبان این اجلاس بودیم و با تصویب نامه ای مقرر شد که میزبانی را در ایران داشته باشیم.