سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت خواستار شد:

بررسی گسل های شهر رشت توسط کمیسیون عمران شورا و افزایش تسهیلات تشویقی در بافت فرسوده رشت

حرف تازه – سخنگوی شورای شهر رشت گفت: بررسی گسل های شهر رشت در دستور کار کمیسیون عمران و توسعه شورای رشت قرار بگیرد و تسهیلات تشویقی در بافت فرسوده افزایش یابد. به گزارش روابط عمومی شورای رشت فاطمه شیرزاد در جمع خبرنگاران ضمن ابراز همدردی با زلزله زدگان استان کرمانشاه اظهار کرد: این زلزله […]

حرف تازه – سخنگوی شورای شهر رشت گفت: بررسی گسل های شهر رشت در دستور کار کمیسیون عمران و توسعه شورای رشت قرار بگیرد و تسهیلات تشویقی در بافت فرسوده افزایش یابد.
به گزارش روابط عمومی شورای رشت فاطمه شیرزاد در جمع خبرنگاران ضمن ابراز همدردی با زلزله زدگان استان کرمانشاه اظهار کرد: این زلزله زنگ خطری برای استان گیلان است تا با توجه به تجربه تلخ زلزله در سال ۶٩ منجیل، نسبت به نوسازی و باز آفرینی بافت فرسوده رشت توجه بیشتری معطوف شود.
وی با اشاره به لایحه جایزه تشویقی در بخش ساخت و ساز که در کمیسیون عمران و بودجه در حال بررسی است، تاکید کرد: تلاش ما در کمیسیون ماده صد، توجه بیشتر بر استحکام بخشی بناها و کاهش تخلفات ساختمانی است.
شیرزاد بیان کرد: متاسفانه در حاشیه شهر رشت شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز هستیم و در این راستا شهرداری و حوزه های
مربوطه باید نظارت بیشتری برساخت و سازها و برخورد با تخلفات ساختمانی داشته باشد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت افزود:
استحکام بناها و رعایت ایمنی در ساخت و ساز ها در حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی، باعث کاهش خسارات و افزایش امنیت شهروندان است.
شیرزاد در خاتمه با تسلیت مجدد به زلزله زدگان کرمانشاه تصریح کرد: با وجود تجربه تلخ که در زلزله منجیل داشتیم پیشنهاد میکنم بررسی گسل های شهر رشت در دستور کار کمیسیون عمران و توسعه قرار گیرد.