رئیس هیات بوکس گیلان:

برخی اعضای شورا کاملا فوتبالی هستند و برخی هم از ترس فحاشی روی سکو بودجه را روانه فوتبال می کنند/ سه سال دیگر انتخابات تکرار می شود

حرف تازه – صداوسیما، جراید، فضای مجازی و… به فوتبال توجه می کنند. ورزشی که به این صورت در کانون توجهات قرار دارد چگونه نمی تواند برای خود اسپانسری جذب نماید و یا به بخش خصوص واگذار شود؟ در روزهای گذشته و با انتشار خبر تصویب کمک دو میلیارد تومانی به تیم های فوتبال سپیدرود […]

حرف تازه – صداوسیما، جراید، فضای مجازی و… به فوتبال توجه می کنند. ورزشی که به این صورت در کانون توجهات قرار دارد چگونه نمی تواند برای خود اسپانسری جذب نماید و یا به بخش خصوص واگذار شود؟

در روزهای گذشته و با انتشار خبر تصویب کمک دو میلیارد تومانی به تیم های فوتبال سپیدرود و داماش گیلان اعتراضاتی از سوی روسای برخی هیات های ورزشی به نابرابری تخصیص بودجه به هیات های ورزشی در مقابل فوتبال صورت گرفت، به گونه ای که حتی روسای چند هیات ورزشی با حضور در عمارت مرکزی شورای شهر رشت به بیان مشکلات هیات های ورزشی در دیدار با چند تن از اعضای شورای شهر پرداختند. 

در همین راستا امین قاسمی پور، رئیس هیات بوکس استان گیلان در گفتگو با خبرنگار خزرآنلاین در خصوص تخصیص نابرابر بودجه به هیات های ورزشی در مقابل فوتبال گفت: روز گذشته بنده به همراه رئیس دو هیات ورزشی دیگر در محل شورای شهر رشت حاضر و با سه عضو شورای شهر آقایان جذب و عاقل منش و خانم شیرزاد به بیان مشکلات پرداختیم.

وی افزود: اعضای حاضر شورا در این جلسه دیدگاه مثبتی در این خصوص داشتند و قرار بر این شد که بازنگری مناسبی در مورد آن صورت گیرد. هرچند که بنده احساس میکنم که لابی فوتبال بسیار قوی تر از این مباحث باشد.

رئیس هیات بوکس استان گیلان ادامه داد: برخی از اعضای شورا کاملا فوتبالی هستند و در بدنه این دو تیم حضور دارند و قطعا زور آنان به سایر هیات های ورزشی خواهد چربید و به نظر بنده روسای هیات های ورزشی می بایست در این خصوص تلاش بیشتری کنند زیرا این سهمی از بودجه و خزانه شهر است که باید از آن به تمامی هیات های ورزشی کمک مناسب شود تا به رشد ورزش همگانی و قهرمانی این شهر ختم گردد.

قاسمی پور اضافه کرد: هیات هایی ورزشی امروز به صورت خودگردان در حال گذراندن امورات هستند و توانایی جذب کمک های مناسب مالی را ندارند. از سوی دیگر اداره کل ورزش و جوانان استان نیز با توجه به وجود ۴۵ هیات ورزشی به جز فوتبال چندان دستشان برای کمک باز نیست.

وی تصریح کرد: سه میلیارد بودجه برای ورزش اختصاص یافته است و حال اگر بیاییم و ۲ میلیارد آن را برای دو باشگاه فوتبال کنار بگذاریم دیگر چه چیزی برای ورزش پایه، همگانی، قهرمانی و محلات باقی خواهد ماند؟! از یک سو برخی از اعضای شورا که فوتبالی هم نیستند از ترس فحاشی روی سکوها مجبور به روانه کردن بودجه به سمت فوتبال می شوند اما قطعا با حضور جمعی از اعضای توانمند شورای شهر و توجه ویژه آنان به ورزش قهرمانی، پایه، همگانی و محلات امیدوار هستیم که به سایر هیات های ورزشی کمک ویژه ای شود.

رئیس هیات بوکس استان گیلان با بیان اینکه فوتبال امروز تمام رسانه ها را بدست گرفته است، تاکید کرد: صداوسیما، جراید، فضای مجازی و… به فوتبال توجه می کنند. ورزشی که به این صورت در کانون توجهات قرار دارد چگونه نمی تواند برای خود اسپانسری جذب نماید و یا به بخش خصوص واگذار شود؟ چگونه فوتبال دستش در جیب دولت است؟ میلیارد برای فوتبال قطره ای در دریاست اما همین مبالغ آیا برای سایر هیات های ورزشی هم به همین صورت است؟ حالا رشته هایی چون کشتی، بوکس و… می توانند بروند برای خود اسپانسر جذب کنند؟!آیا علت اینکه فوتبال به بخش خصوص واگذار نمی شود، این نیست که دست برخی از افراد در فوتبال باشد و بتوانند از همان پول ها برداشت کنند؟!

وی در پایان اذعان داشت: دوستانی در زمان انتخابات نزد ما می آیند و پس از رای آوردن سیستم شان ۱۸۰درجه تغییر میکند. مگر ما در همان زمان برای دوستان کُت نکندیم؟! آیا به این فکر نمی کنند که سه سال دیگر همین انتخابات بازهم باید تکرار شود؟! امیدوار هستم که تمامی روسای هیات های ورزشی در زمان انتخابات همین روزها را بخاطر بیاورند که چه کسانی از تخصیص بودجه به هیات های ورزشی حمایت کردند و چه افرادی مانع از این موضوع شدند. همان ها بهتر است برای رای دوره بعدشان به دنبال فوتبال بروند نه سایر هیات های ورزشی!