رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت:

برخی ادارات املاک در محدوده بازآفرینی را در اختیار سازمان عمران قرار نمی دهند

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی، در نخستین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان رشت خواستار همکاری دیگر دستگاه های دولتی برای اجرای طرح های بازآفرینی شد

حرف تازه – رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت در نخستین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان رشت گفت: برخی ادارات املاک در محدوده بازآفرینی را در اختیار سازمان عمران قرار نمی دهند.

میثم حرفت خواه بازآفرینی پایدار ، با هدف احیا و بازسازی و نوسازی محلات هدف بازآفرینی شکل گرفته است و اجرای طرح های بازآفرینی مستلزم همکاری دیگر دستگاه های اجرایی و خدماتی با سازمان عمران و بازآفرینی است.
حرفت خواه، با اشاره به آیین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار، افزود: مناطقی از شهر که دارای بناها و تاسیساتی هستند که درحال حاضر به دلیل فرسودگی برای ساکنان ناکارآمد شده است، بافت فرسوده هستند.
وی با بیان اینکه ساکنان این محلات دارای مشکلات متعدد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کالبدی هستند، ابراز کرد: نقشه محدوده های هدف بازآفرینی، و شاخص های مربوط به آن، مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران تنظیم شده است.
حرفت خواه، با اشاره به ماده ۸ آیین نامه مذکور افزود: به منظور تسریع در نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری، کلیه موسسات دولتی و شرکت های دولتی مکلفند نسبت به واگذاری رایگان اراضی در اختیار خود در محلات دارای بافت فرسوده به وزارت راه و شهرسازی اقدام نمایند.
وی با ابراز تاسف از عدم همکاری برخی از دستگاه ها با سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری، گفت: با وجود تعهدات قبلی، برخی از ادارات حاضر نیستند املاک خود را که در محدوده طرح های بازآفرینی است، در اختیار سازمان عمران و بازآفرینی قرار دهند تا طرح ها بصورت مشارکتی و با جذب اعتبار دولتی صورت گیرد.
برخی ادارات املاک در محدوده بازآفرینی را در اختیار سازمان عمران قرار نمی دهند

برخی ادارات املاک در محدوده بازآفرینی را در اختیار سازمان عمران قرار نمی دهند

شهرداری رشت